• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Kakan1976 skrev 2015-05-13 12:24:00 följande:

Jag smörjer varannan kväll än så länge ungefär, pendlar mellan Bio-oil och Mandelolja. Jag läste dock idag på Libero att det inte ska spela någon roll egentligen eftersom bristningar är genetiskt men att det kan kännas skönt för huden att smörja. Men kanske att det hjälper ändå... I alla fall så tycker jag att du ska smörja med Bio-oil nu och i fortsättningen för det ska ju hjälpa så att ärren och bristningar "läker" och blir mindre synliga.

Ja precis, jag tycker det är skönt att smörja in efter duschen. Bio-oil luktar så gott också jag har hört detsamma om bristningar på magen, men vet inte om det innefattar brösten också. Tänker iaf att det hjälper läka allt fortare
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-05-13 20:25:56 följande:

Yogan var okej. Det var inte så mkt prat eller övningar som fick mig att känna mig närmre mitt barn men skönt med avslappningsövningar och lite annat.

Lisodan och jag fick fick efteråt. Mycket trevligt :)

Bio-oil finns på Apoteket!

Synd att det inte var så mycket prat. Vi kör på minst en halvtimmes prat varje gång, idag var det om tiden efter förlossningen. Hon som är instruktör är även doula så hon har en del erfarenhet själv, kanske inte är så vanligt på andra ställen.

Så roligt att ni fick snacka och ha det mysigt efteråt! Hoppas få träffa er senare i sommar
  • Fröken Smilla

Apotea säljer Bio-oil till ett bra pris

• Fröken Smilla

Jag har alltid ätit Duroferon, min mage flippar på Niferex. Nu har jag dock inte ätit järn som gravid men det kan vara värt ett försök.

Ligger oväntat nog väldigt gott på rygg fortfarande. Kanske för att min livmoder är framåtlutad? Vi köpte en ny säng idag som jag hoppas ska göra under för ryggen när jag ligger på sidan.

Vet inte alls om det jag känner är lillfisen, men det är mer aktivitet i magen på sistone. Jag vette tusan var mina tarmar är numera så då kanske bara är dem som ni säger så känner man en känsla av något annorlunda därinne. Det är en väldigt häftig upplevelse att vara gravid! Jag känner mig lyckligt lottad och njuter till max! Var tidigare rädd för förlossning, men nu känner jag mer som bring it on

• Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-05-16 18:54:28 följande:

Ska höra vad bm säger för jag kan ju inte vakna med smärtor!

Nej verkligen inte! Hoppas det löser sig för dig.
  • Fröken Smilla

Vecka 20 nu alltså... Jämförde med första bilden jag tog i vecka 12. Då undrar man lite var det ska sluta

• Fröken Smilla

Detta är alltså en morgonbild, precis efter jag gått upp

• Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-05-17 13:27:22 följande:

Ja hoppsan! Magen har växt till sig som den ska! Jag ser ingen skillnad senaste veckan men lite den jag först fotade, vecka 14.

Ja, visst ser man skillnad magen har blivit rundare upptill! Superfin mage <3
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-05-17 17:32:01 följande:

Tack! Inte ofta jag varit nöjd med min mage men nu är den faktiskt riktigt festlig :)

Haha samma här! Flubber är liksom borta för tillfället och jag får äntligen ha på mig tajta kläder
  • Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-05-18 07:56:07 följande:

Nu är jag helt säker! Kände de små "luftbubblorna" och satte min hand vid punkten. Denna gång var det tillräckligt att jag kunde känna det utanpå! Lilltjejen buffade 4-5 ggr på samma ställe! Magiskt!

Åh, nu längtar jag efter att det ska hända igen när mannen kan få känna också!

Så härligt! Jag vet inte om det jag känner är lillflickan eller tarmarna men det känns på olika ställen så det bör ju vara hon tarmarna har inte känts så tidigare och igår var det livat värre! Men ska kolla med bm var tarmarna ligger nu. Jag längtar tills det är som du har det, när man är säker på det man känner
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015