• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Asams5 skrev 2015-05-20 10:04:22 följande:

RUL gick fin-fint! Helt otroligt egentligen att dom där ligger i min mage. Så galet.

Två livliga pojkar. BM kände direkt när hon tog på min mage. Så dom rörelser jag känt är nog pojkarna, och inte tarmarna. Snart kommer det nog sparka ordentligt trodde hon för det var fullt ös. :) Allt såg bra ut. Dom har vuxit på bra, till och med på plussidan. och hon skulle bli förvånad om det inte är två pojkar. Puh! Så nu fortsätter vi på det spåret.

Har märkt bilderna med knutte 1 och knutte 2. Det är arbetsnamnen här hemma nämligen, eftersom dom blev till på Knut-dagen. :) Knutte 2 var dock inte så sammarbetsvillig. Det var bara snoppen han stolt visade upp.

Grattis, vilka sötnosar!!
  • Fröken Smilla

Hade ett riktigt mysigt yogapass idag, ingen ville gå hem. Men varje pass har vi en övning som smärtar ordentligt för att vi ska lära oss sätt att klara värkar. Helt galet! Idag stod vi med armarna ut åt vars ett håll och gjorde små cirklar bakåt, och höll på i nästan 5 minuter. Man blir trött efter ca 30 sekunder men man blir stolt över sig själv när man klarat det! Jag kommer sakna det, det är sista gången nästa gång. Men ska gå några pass till hösten också.

Nu när jag skriver detta är lillan igång en massa i magen! Jag gjorde som du sa Lisodan, och kände en buff utanpå! Min man har varit borta några dagar så han kan inte känna nu, lite synd

• Fröken Smilla

Har förresten problem med svullen ankel just nu också. Någon annan som märkt av svullenhet?

• Fröken Smilla

Men fy vad hemskt lisodan! Låter väldigt likt matförgiftning, men hör med bm idag. Ta det riktigt lugnt idag, jag hoppas du mår bättre snart!

• Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-05-21 12:27:51 följande:

Har snackat med både 1177 och vårdcentralen ska ringa tillbaka. De får ta lite prover och så.

Mår bättre nu iaf. Har fått i mig en massa vätskeersättning, och testar nu lite snäll mat :) Även snackat med bm. Alla tror det är en magsjuka/matförgiftning eller möjligtvis en reaktion på järntabletterna. Nu väntar jag bara spänt på att lilltjejen vill sparka lite för det har inte varit något hela dagen. Men det ska inte påverka henne iaf för hon tar all näring från moderkakan. Snarare att jag blit mattare och sämre. Puh, vilken pärs!

Nu när du säger det... Minns inte om det var här jag skrev att min mage flippade på Niferex, men det var just så det uttryckte sig. Fick diarré och mådde illa. Jag återgick till duroferon som min mage tåler. Vore kanske bra att testa dem istället?
  • Fröken Smilla
    MaryoMary skrev 2015-05-21 13:16:35 följande:

Hej alla! Var på Rul idag och allt ser bra ut. Hon ville flytta fram mig men efter att jag förklarat för henne tre gånger att det var en Ivf bebis så gav hon med sig. Vi väntar en liten son!!!! Mängder med tårar rullade längs kinderna och vilken magisk stund det blev.

Solskenskramar!

Åh stort Grattis! Så underbart!
  • Fröken Smilla

Jag ska diskutera det där med datumet med min bm. Blir ju helt knasig av alla dessa bud jag tycker ju som ni andra att det inte går att ändra.

• Fröken Smilla

Jag tar det också lugnt med maten. Håller mig borta från rött kött (till min stora sorg) och opastöriserade ostar. Äter sushi och även rökt lax. Det ska dock vara nygjort. Håller mig även borta från mat med kort datum, men i övrigt äter jag det mesta.

Jag har varit rätt spänd och öm i nedre delen av buken, nån annan som känner igen sig? Det är inte molande värk, utan mer konstant spänt och det ömmar när man trycker. Antagligen växtvärk men det känns så annorlunda än värken jag haft tidigare.

• Fröken Smilla

Etta - rökt lax äter jag bara från ett lokalt fiskrökeri där allt är nygjort litar inte heller på affärer

Tror det är som du säger med magen, känns lugnt nu också, det är mjukare idag.

• Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-05-22 14:29:03 följande:

Det var förmodligen inte magsjuka eller matförgiftning. Men förstoppningsdiarre. (Ursäktar detaljer). De skickade mig till akuten igå, eftersom det även kom blod i avföringen. Lite läskigt. Men alla test såg bra ut. Jävla järntabletter som förmodligen är grunden till det. Nu gäller det att hålla koll på magen för detta vill jag ej uppleva igen!

Har sedan middag igår fått behålla mat o dryck så nu mår jag bra igen. Bara lite matt och bubblig i magen. Lillan sparkar på, så det känns skönt! Sparkarna är ju bättre än alla ultraljud i världen för att stilla oron! Jag har nog tur också som känner det mycket. Säkert 20-30 buffar per dag redan. Otroligt tycker jag med tanke på att första buffen jag kände inte är så många dagar sen.

Igår var det dock rätt stilla på dagen, men hon var säkert trött efter de nattliga strapatserna!

Nu gör det inte längre ont att ligga på rygg eller höger sida. Bara ett litet tryck. Det var alltså en rejäl förstoppning som tryckte på och gjorde ont. Helt otroligt!

Skönt att du ändå fick reda på vad det var. Är glad att du känner lilltjejen så mycket
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015