• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

isglass3 skrev 2015-05-25 15:49:08 följande:

Har varit på RUL idag och allt såg jättefint ut! Såå skönt!! Det är med allra största sannolikhet en flicka gick direkt och köpte en body, byxor och en liten klänning är urkass på det här med bilder, vet nån om man kan lägga in från mobilen? Läst det ni skrivit om skötväskor. Förut har vi haft en helt vanlig väska och det hade det nog blivit nu med ifall det inte hade följt med en med vagnen. En brio som är fin och verkar bra tycker jag!

Så härligt! Ännu en flicka i listan!
  • Fröken Smilla
    Asams5 skrev 2015-05-25 21:20:52 följande:

Har ju också moderkaka i framvägg på han som ligger längst fram, så den har nog dämpat sparkar från båda. Men nu vet jag också att jag känt dom ett tag. Blev medveten om det på RUL när BM till och med kände utanpå magen. Men några riktiga kickar är det inte än, bara buffar. v20+5 idag.

Samma här, mest buffar av varierande styrka. Mannen försökte känna idag men de var inte tillräckligt kraftiga. Jag kände dem dock väl det är grymt mysigt! Katten låg på magen en kväll och då buffade lillfisen på katten flera gånger
  • Fröken Smilla
    Asams5 skrev 2015-05-25 21:15:37 följande:

En flicka till i tråden! Grattis. Nu borde väl resten bli pojkar. :) undra vad som är vanligast efter IVF. Undra om det finns statistik på det.

Inte avis på er som bor i lägenhet. Min sambo hade blivit galen sen när han ska jobba och det är skrikande bebisar på nätterna. Vi är också i flyttartagen. Från ett hus till ett annat. Hoppas vara färdigflyttade innan pojkarna kommer till världen. Ska flytta ut på landet, så bebisarna får andas lantluft. :) Ingen som vill köpa villa i Alingsås? :)

Vi ska samsova den första tiden så mannen får vänja sig vid skrik vare sig det är i lägenhet eller inte däremot ser jag fram emot att hämnas på våra högljudda grannar :- D

Men så skönt med lantligt boende! Det ska vi också satsa på när vi letar hus. Det finns många fina små byar i närheten av Helsingborg så man kan få både stad och land (och strand) nära inpå. Vi bor nära ett litet fiskeläge idag, skulle gärna vilja bo där men husen där är så dyra att tårna kryllar sig
  • Fröken Smilla
    Josefinehej skrev 2015-05-26 12:22:52 följande:

HEJ!

Vi ska få en pojke! :D är såå glad idag! Så nu jämnar jag ut kvoten lite här :)

Härligt! Grattis! Sa de nåt om moderkakan i framvägg?
  • Fröken Smilla

Idag har jag skickat in ansökan om ledighet på jobb. Känns så officiellt! Har lagt in 29/9 -15 (har förvisso semester en vecka innan också) till 28/2 -17. 2017 liksom! Galet

• Fröken Smilla
    Etta skrev 2015-05-26 17:20:17 följande:

Wow, det var ingen dålig ledighet! :) Vi har inte ens satt oss in i föräldraförsäkringen än, verkar så komplicerat det här med hur många dagar i veckan man ska ta ut mm, o det hänger ju ihop med hur länge man kan vara ledig. Jag och min man kommer nog dela ganska lika på föräldraledigheten, han tjänar mindre än mig så vi vinner på att jag jobbar, till mitt förtret.. ;)

Ja det är krångligt. Pga att min man måste hitta ett jobb efter studierna blir det jag som stannar hemma hela tiden. Får se lite hur många dagar vi har råd med, vi kanske väljer att förkorta ledigheten. Kände bara att det var bättre att ta i lite, de kan inte neka mig att komma tillbaka tidigare.
  • Fröken Smilla

Huden på magen har börjat klia... Har nog haft en växtspurt över helgen. Smörjer med olja efter dusch, men ni kanske har några andra bra knep?

• Fröken Smilla

Lisodan - vad tråkigt att du måste börja med järnet igen. Jag slår ett slag igen för Duroferon om du vill testa nåt annat.

Jag är så glad, du verkar betydligt mer lugn nu än tidigare? ja tänk att vi är gravida hela högen! Som vi kämpat! Det är vår tur att njuta nu

Jag ska till bm imorgon för uppföljning efter RUL, ska bli spännande! Ser alltid fram emot att gå dit. Får se vad hon säger om min giganto-mage fick ganska många kommentarer idag om storleken, tror nåt hände inatt haha!

• Fröken Smilla

Nu har vi också varit hos bm och lyssnat på lillan <3 jättefint hjärtljud! Vi fick även känna hur hon låg och kände hennes rygg tydligt. Det var stort för min man att känna eftersom han inte känt hennes sparkar än.

Frågade även om bf. Bm tyckte inte vi skulle fästa så stor vikt vid datumet, det har med milimetrar att göra. Jag berättade om min oro att gå över tiden (min systers dotter dog i magen när hon gått två veckor över tiden) och då sa bm att hon inte skulle låta mig gå över så länge, det skulle hon se till. Är så jäkla glad för henne!

• Fröken Smilla
    Etta skrev 2015-05-27 18:14:03 följande:

Skönt att få lyssna på hjärtljud o att det lät bra lisodan o smilla! Men Smilla, så fruktansvärt med din systers bebis! Trodde verkligen inte sånt hände, vet de varför?

Jag brukar inte ta upp det för att inte oroa, jag tror inte att det händer så ofta. Min systers bebis var stor och kunde inte röra sig speciellt bra, tyvärr hamnade navelsträngen runt halsen. Det var onödigt att de inte satte igång förlossningen. Det gäller att vara uppmärksam på rörelser i slutet.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015