Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
Synd Etta och Asams5 med yogan. Vart är det du bor Asams? För ni var väl på sahlgrenska för IVFn va? Eller har jag helt snurrat ihop det?
Synd Etta och Asams5 med yogan. Vart är det du bor Asams? För ni var väl på sahlgrenska för IVFn va? Eller har jag helt snurrat ihop det?
Wish me luck. Ska få lyssna efter hjärtljud om 30 min...Sen psykolog ..
Gick ju jättebra, precis som ni sa! Häftigt att höra hjärtljuden. Du, dunk, du dunk, du dunk, du dunk...snabbt, snabbt...
Perfekt start innan psykologen där vi pratade om oro, graviditet, ivf och även lite annat runt omkring. Nu är jag helt slut och ska vila lite innan jag fortsätter jobba. I helgen ska vi bara VARA och ikväll börjar vi med tapasmys!
Åhhhh här händer det grejer:) vad kul! Grattis!!!
Läser också om yogan, vill så gärna haka på men kan inte nu på våren pga jobb. Om ni går höst kursen vill jag jättegärna gå med!
Om nån sitter vid datorn inom närmsta får ni gärna lägga in rul på mig den 20/5, längtar!
Då har jag lovat mig själv att börja njuta, tro på detta och inte panika mer. Kanske tillochmed köpa första babyplagget:)
Om någon uppdaterar listan får ni gärna lägga in Göteborg och RUL 12/5 på mig...
Härligt! Går du hos Stina på Sahlgrenska?
Tycker hon var jättebra. Var där några gånger innan och under sista behandlingen.
Skulle behöva gå till nån nu med känner jag.
Kan ibland känna en konstig tomhet efter allt intensivt med behandlingar och frysförsök och bara misslyckanden. Låter konstigt, jag vet, för nu har jag ju mina guldkorn i magen. Men det är också som att man har ett krav på sig att man ska vara glad, lycklig och att allt man gått igenom ska vara som bortblåst. Och riktigt enkelt är det ju inte.
HEJ! Kan inte alla som vet kön göra bikarbonat testet? Vet ni vad de är?
Man tar 1-2 tsk bikarbonat i en plastmugg och kissar sen en skvätt på och rör om hastigt
Fräser de och skummar är de en kille, är det tyst och stilla så är det en tjej.
Bara en kul grej många verkar göra :)
Kram
Just omkring det med identitet pratade jag med psykologen idag. Jag har ju identifierat mig så länge med att vara ofrivilligt barnlös och senaste graviditeten gick ej bra, så har väl till dels ställt in mig på att det aldrig skulle hända eller kunna gå bra. Och nu är jag mitt uppe i det och får liksom inte helt ihop det känslomässigt. Jag kan titta på ultraljudsbilderna och förstå att det har med mig att göra, men inte alltid förstå att den ligger i min mage.
Ööhh, vet inte hur jag ska tyda bikarbonattestet. Det bubblade lite men fräste ej. Lite vita bubblor på kanten. Sen blev det stilla igen?