-
-
Och idag kände jag kanten av livmodern för första gången! Har nog tidigare haft lite för mkt plufs ivägen. Är kanske så att magen verkligen först börjar växa nu. Och har haft ordentligt ont senaste veckorna. Hoppas ni slipper att få så mycket växtvärk. Ha en bra dag, nu ska jag sluta spamma er allihop!
Men eeen sak till...Apropå att ses så är jag själv rätt uppbokad på helgerna. Ända fram till och med midsommar. Tror det är bra om vi säger ett datum snart innan veckorna/helgerna bokas upp. Om vi ska ses i Göteborg kan jag även under veckorna. O och omkring den 15:e juli är jag nog upptagen också. Fyller 40. -
Min syster har en liten tremånaders så jag kommer få ärva det mesta. :) Även amningslinnen, amningspump osv. Syster sa senast idag att skulle bebben komma tidigt kan de snabbt fixa ihop ett paket. Ska även få ärva en vagn av en kompis. Tror inte det är så mycket vi behöver planera för innan med andra ord. Kanske babyskydd om dotterdottern fortfarande använder sin. Ett skötbord, lite blöjor o så. Och en amningskudde, men funderar på att snart köpa en gravidkudde till mig att sova med och den kan nog användas till amningskudde sen. Sovnest får vi också ärva. Tänker att det kommer finnas rikligt med möjlighet att handla saker sen om vi vill ha nåt nytt- bara för att. Typ converseskor och så, bara för att det är så gölligt!
Kanske hellre lägga tid på att laga till lite storkok o fylla frysen med -
Tack för listan Fröken Smilla. Hade tänkt fråga syster om tips. Men bra med andras input också!
-
Åh! Visst är det härligt! Här har det varit stilla så min man har ej fått chans att ens testa att känna...Fröken Smilla skrev 2015-05-18 19:57:36 följande:
Är förresten säker att jag precis kände några buffar från lillan! Det var definitivt inte tarmarna helt sjukt mysigt! <3
-
Oj, vad det shoppas!
Jag tänkte nog försöka hitta en bra ryggsäck istället för skötväska. Får ont i axeln om något hänger över och tänker att jag ibland vill skippa vagn och köra bärsele kanske. Då är nog ryggsäck bra. Men måste ju hitta nån som lätt går att hänga över vagnen också. Överlag är jag ingen shoppis, får se hur det blir nu. Blir nog mycket tradera och att ärva, som sagt.
Sen pratar vi lite löst om att göra en långresa när bebis blir lite större. Passa på när vi båda kan ta ut mamma och pappaledighet. Så vi lägger hellre pengar på det. Men vi får se hur det känns när bebis kommer, vi kanske bara vill vara hemma... :)
Igår fick min man också känna lite buffar! Och det häftigaste av allt, den första ordentliga sparken kände vi båda SAMTIDIGT! Jag ryckte till av den! Fattar inte hur fort det gått. Första aningarna till rörelser för cirka två veckor sen, i förrgår buffar som kändes utanpå och så igår en ordentlig spark! Det är så himla coolt, hoppas ni andra får känna snart! Nu går jag runt och känner mest hela tiden :) -
Åh grattis Asams5! Så härligt med två. :)
Försök, om du/ och ni andra känner rörelser att trycka lätt på samma punkt. Det var så jag kände utanpå första gången och fick verifierat att "bubblorna" kom från bebis. Efter ett litet tag kom nämligen fler bubblor som kändes som buffar utanpå. Det lättaste för mig har varit att ligga ner på rygg för att känna. Hon verkar köra mest akrobatik när jag själv är stilla nämligen. Eller så känner jag det bara mest då. :) -
Åh, vad roligt att du fått känna utanpå! Det är så häftigt när man verkligen vet att det är rörelser!Fröken Smilla skrev 2015-05-20 19:45:33 följande:
Hade ett riktigt mysigt yogapass idag, ingen ville gå hem. Men varje pass har vi en övning som smärtar ordentligt för att vi ska lära oss sätt att klara värkar. Helt galet! Idag stod vi med armarna ut åt vars ett håll och gjorde små cirklar bakåt, och höll på i nästan 5 minuter. Man blir trött efter ca 30 sekunder men man blir stolt över sig själv när man klarat det! Jag kommer sakna det, det är sista gången nästa gång. Men ska gå några pass till hösten också.
Nu när jag skriver detta är lillan igång en massa i magen! Jag gjorde som du sa Lisodan, och kände en buff utanpå! Min man har varit borta några dagar så han kan inte känna nu, lite synd
-
Har haft en förfärlig kväll och natt. Än verkar det ej över. (Som tur är sparkar lilltjejen på fint därinne, så skönt att veta att hon verkar må bra iaf).
Mådde lite konstigt igår på dan, yr, trött och konstigt törstig. Sen på kvällen blev jag plötsligt akut kallsvettig och illamående och var tvungen att springa på toaletten. Har aldrig förr haft så mycket diarre (ursäkta detaljer). Och det har gjort så ont i nedre delen av magen. Tarmarna och livmodern ligger väl nära varandra. Bara ont när jag går på toa som tur är.
Sen lite frossa, men det har gått över. Nu springer jag fortfarande på toa med några timmars mellanrum. Vaknar av det. Ringde specialförlossning för dit ska jag tydligen höra av mig till nu i v 21- inte gynakuten. Jag vart (är?) ju orolig att det var något med graviditeten. Men hon jag pratade med trodde att jag snarare blivit sjuk.
Ja, ja ska nog ändå ringa bm imorgon. Nåt jobb lär det inte bli...Bläää!
Någon som hört om nåt liknande? Blir man helt enkelt värre i magen vid magsjuka/matförgiftning när man är gravid? -
Har snackat med både 1177 och vårdcentralen ska ringa tillbaka. De får ta lite prover och så.
Mår bättre nu iaf. Har fått i mig en massa vätskeersättning, och testar nu lite snäll mat :) Även snackat med bm. Alla tror det är en magsjuka/matförgiftning eller möjligtvis en reaktion på järntabletterna. Nu väntar jag bara spänt på att lilltjejen vill sparka lite för det har inte varit något hela dagen. Men det ska inte påverka henne iaf för hon tar all näring från moderkakan. Snarare att jag blit mattare och sämre. Puh, vilken pärs!