Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
Stort grattis isglass och Josefinhej! Visst är det underbart!
Stort grattis isglass och Josefinhej! Visst är det underbart!
Var hos barnmorskan idag och bebben mår bra. Rör sig mycket sa hon. Jo tack, har märkt det Fick lyssna på hjärtljud igen och de lät perfekt sa hon.
Själv mår jag sisådär. Magen är spänd, tarmarna ej så glada. Sjuk halsbränn. Ryggen värker. Hjärtat klappar extra fort. Och är SÅÅ trött. Fick veta idag att mitt järnvärde är alldeles för lågt och det sjunker, så nu måste jag börja med järntabletterna igen. :( Ska testa Niferex droppar nu och hoppas på det bästa. Kommer också samtidigt köra med Inolaxol som förhoppningsvis hjälper mot förstoppningen. Nu börjar jag verkligen känna mig gravid. Pustar o frustar och känns som jag vaggar fram som en val. Men kanske det kan kännas lättare igen om jag får upp järnvärdet och tarmarna blir lite bättre.
Och ändå är jag världens lyckligaste. Tänk att JAG är gravid. Idag var det en som frågade om jag ville ha hennes plats på bussen och det tog "valen" tacksamt emot. Och sen satt jag där och kände mig lite stolt.
Ja, detta med lägenheten känns mest jobbigt för att vi inte har något sovrum att stänga dörren till. Och det är väl inte bara för min mans skull för jag tänker att jag också behöver kunna stänga om mig o vila lite då och då sen. Vi pratar nu om att i värsta fall hiva ut köksbordet och sätta in en liten bäddsoffa i köket. Och ha en teve där. Då kan man vila därinnne också förhoppningsvis. Men hoppas innerligt på ett byte snart, har ändå letat sen september-oktober 2014!
Lisodan - vad tråkigt att du måste börja med järnet igen. Jag slår ett slag igen för Duroferon om du vill testa nåt annat.
Jag är så glad, du verkar betydligt mer lugn nu än tidigare? ja tänk att vi är gravida hela högen! Som vi kämpat! Det är vår tur att njuta nu
Jag ska till bm imorgon för uppföljning efter RUL, ska bli spännande! Ser alltid fram emot att gå dit. Får se vad hon säger om min giganto-mage fick ganska många kommentarer idag om storleken, tror nåt hände inatt haha!
Hih...nu såg vi sparkarna utanpå magen för första gången! Lilltjejen kör sitt kvällspass nu. :)
Nu är vi klara med RUL. Allt såg bra ut! Min sambo var snabb med att spana in en pung och vi fick bekräftat av BM att han såg rätt. Först blev jag lite besviken om jag ska vara ärlig men nu, efter bara en knapp timme, känns det redan bra igen. det kommer ju att bli världens finaste kille <3
En annan fråga förresten, verkar som det varit självklart för er alla att få reda på kön, en kompis till mig var med om att bm fräste att det inte var det de kollade efter när hon frågade om det gick att se.. Detta var iofs fem år sedan, känns som det är betydligt vanligare att ta reda på kön nu?
Igår kväll fick min man äntligen känna lillans rörelser utanpå magen! Otroligt stort för honom <3
Så fin mage Smilla! Min har också verkligen växt senaste veckorna. Dock har min mobil gått sönder så jag har ej tagit några kort- ska försöka leta upp kameran och ta lite kort.
Själv är jag så trött, så trött. SÅÅÅÅ trött. Jag är liksom trött när jag vaknar på morgonen fast jag sovit mer eller mindre hela natten. Funderar på om det bara är järnbristen eller om det kanske vänder nu igen i graviditeten? (v 23 imorgon). Känner mig lika trött som i början av graviditeten och somnar lite varstans. Var hos svärföräldrarna i helgen och var tvungen att gå och lägga mig och sova flera ggr på dagarna.
Men det var så mysigt att vara hos dem, de är så stolta och det känns som bandet med svärmor blir ännu starkare nu när jag är gravid. (Det var bra innan också- men en ny samhörighet infinner sig). Tur jag har så bra svärföräldrar som jag trivs med!
Magen har inte varit rolig. Den gillar INTE järntabletterna men nu har jag iaf fått Inolaxol utskrivet så får se om det blir bättre. Hur mår du Kakan, med magen, huvudvärken osv? Inför yogan på onsdag är det kanske lättast om vi träffas på plats. Har som sagt inte min mobil då den är på lagning.
Det verkar som lillan har vänt sig lite. Har börjat sparka neråt. Inte superskönt när man är kissignödig eller har hård mage. Men hon får så gärna göra det ändå, bara hon mår bra
En sak jag inte räknade med vad gällde att jag nu känner buffarna, är att när jag inte känt dem på ett tag så blir jag orolig. Så nu sitter jag här och försöker med vilja framkallas lite kännbara buffar.