Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
Har varit på RUL och är snart i vecka 21. Vi valde att inte ta reda på könet, men är såklart nyfikna:) vad tror ni?
Har varit på RUL och är snart i vecka 21. Vi valde att inte ta reda på könet, men är såklart nyfikna:) vad tror ni?
Har ej haft några läckande bröst. Har överhuvudtaget inte märkt så mycket av brösten under graviditeten. Ömma i början, men det försvann. Det enda jag känt/sett är att de är större och att vårtgårdarna blivit större. Och de är lite lite mer ömma om nån (mest barn o katter) stöter in i/går på dem. :) Tror inte min syster hade nåt läckage innan födsel direkt. Men hon har ej haft några problem med amningen.
Det med våra katter är ett problem. Vi har ju en etta och kan ej stänga om sovrummet. Är så svårt att veta om de kommer låta bebis vara eller ej? Vi funderar på att köpa en sänghimmel. Typ som myggnät som går hela vägen ner runt madrassen. Kommer få platsbygga en spjälsäng också om den ska kunna stå vid sängsidan. Hoppas ännu på ett mirakel o att vi hittar en annan lägenhet. Samtidigt orkar jag ej engagera mig. I värsta fall får de bo i kolonistugan i början. Kanske nån annan kan bo där med.dem i såfall. Är ju bostadsbrist så vem vet...kan vara en bra deal för den personen...
Fin maggis Asams5. Börjar förstå varför många undrar om jag ska föda snart eller om jag är säker på om det inte är två därinne. Jag är ju större än dig. Men det är ju så individuellt. Syster gick upp 20 kilo så det är kanske inte så konstigt att jag redan gått upp 9?
Har också mycket flytningar, men gör som ni och byter istället trosor ofta. Ibland om jag vet att jag ej har möjlighet till det kör jag trosskydd i början av dagen. Har köpt ekologiska utan parfym på Ica som känns mjuka o bra. Hade i höstas även bakteriell vaginos flera ggr så börjar bli van vid ofräschheten. Men ska bli skönt att slippa sen!
www.apotea.se/natracare-ekologiskt-trosskydd-anatomiskt-30-st
Apotea har dem visst också.
Gulligt! Sista dagarna har lilltjejen legat mest på vänster sida. Min mage e också lite sne. Men inte så mycket som din. Blir det en Mio?
Vi börjar mer och mer återgå till det namn vi haft i flera år. Hittar liksom inget annat och alla verkar gilla det. Ester. Känns fint, enkelt och funkar även på min mans föräldrars ursprungsfolk språk.
Jag har haft mensvärk, molvärk och krampande sen flera veckor tillbaka. Även en tryckkänsla neråt när jag varit igång för mycket. Barnmorskan tror det är helt normalt. Men har ändå fått en tid hos läkaren den 7 juli för säkerhetsskull där han ska undersöka livmodertappen och så.
Fick även råd att gå till sjukgymnast så det gjorde jag. Och där fick jag råd att ta det lugnare samt ett program med enklare rörelser. Ej gå i onödan. Ska få akupunktur om 2 veckor också.
Imorse vaknade jag med mycket kramp och värk. Har det fortfarande, men lite bättre efter att jag fick kissa. Det blir en slappdag delux idag!
Dom kanske har "missat" en bebis på ultraljudet? Våran barnmorska tyckte ju först det var 3 i min mage. Men dom var väl livliga och rörliga, så vid närmare titt var det två. Skönt det!
Jag har också gått upp 10 kg redan. Tycker det är skitmycket. Och så säger dom att man går upp mer mot slutet. Jag kommer ju inte så klok ut, och vad ska man ha på sig.
Jag kommer inte sola något alls tror jag- vill ej ha pigmentförändringar. Men sitta lite kortare stunder i solen med solfaktor för att få lite d-vitamin. Känner också att jag ej mår bra av att bli för varm så föredrar skuggan.
Idag skulle varit sista arbetsdagen innan semestern- men klarade inte att jobba alls idag. Hjärnan kokar och får inte tänkt en klar tanke. Har också varit mycket med mamma senaste tiden så nog en reaktion på det. Jag får sätta mig imorgon helt enkelt och hoppas hinna klart så jag kan få min semester.
Nu har det blivit beslutat att mamma ska på korttidsboende. Hon kommer inte flytta hem mer. Hon blev snabbt väldigt mycket sämre men verkar ha stabiliserat sig i detta stadie av sjukdomen nu i allafall. I höst någon gång blir det demensboende. Känner mig lättad samtidigt som det är oerhört sorgligt. Skönt att pappa får avlastning- sorligt att det är som det är. Tänk att mamma ska på demensboende ungefär samtidigt som jag ska bli mamma. Varför kunde min kropp inte varit normal så jag hade fått hennes barnbarn innan hon blev så dålig?
Annars mår jag hyfsat bra- har nog vant mig vid att kroppen ej orkar så mycket. Kan ej sitta, stå eller gå längre stunder och har kommit in i en lugnare lunk. Men ska bli skönt med semester så jag ej behöver sitta så mycket vid datorn. Efter semester är det bara 10 dagar sen ska jag jobba 50%. SKÖNT!
Angånde sparkar och oro har jag känt precis samma sak. Lilla tjejen som annars brukar vara så aktiv verkar ha kommit in i nya mönster. Inte lika aktiv och häromdagen fick jag nästan ångest av oro. Började gråta för jag bara trodde att nu var det kört. Men sen så sparkade hon så fint. Jag antar att allt är ok om man fortfarande känner av bebisen varje dag.
Tack för fina ord! ja, hoppas mamma får vara i detta stadie ett tag. Hon lyser ändå upp när systerdotter kommer, kan hennes namn, förstår i viss mån att hon är mormor och pussar på henne. så hon är mycket bättre än förra veckan. Gladare, ej så paranoid. Samtidigt mer dement. Kan ej gå längre själv. Konstig sjukdom.
Fin magbild Assams5! jag läste igår att vecka 28-32 är en riktig växtspurt vecka. Så undrar lite vad de menar med det. Vad är det som komma skall? Har äntligen ej så ont i ligamenten längre så hoppades på lite paus.
Nu ska jag upp och jobba lite innan det blir för varmt! fick gjort en del sent i går kväll också när det var kyligare! Ha en bra sommardag alla!