• lisodan

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Jag är också osäker på hur hon ligger nu. Bm sa huvet neråt sist. Känner mest rörelser på höger sida och så har det varit hela tiden. Häromdagen var det storm därinne och på natten efter vaknade jag av att det ilade, drog, sved och kliade lite lätt strax ovanför blygdbenet till höger. Trodde det var uvi, men icke. Nu är det typ borta, men ändå en känsla av att något känns annorlunda nu. Är det ligament, foglossning eller kan det vara så att hon fixerade sig? Det är som att rörelserna är annorlunda nu. Måste ringa bm igen, sover dåligt, känner en annalkande oro och har haft hemska mardrömmar två nätter i rad.

Fint att se hur ni andra boar också! Vill nästan flytta till lägenheten för att kunna börja ordentligt. Men tror vädret lurar mig lite också. Känns som sensommar/höst.

Idag ska vi faktiskt titta på en byteslägenhet som dykt upp. Inte alls sugen på en flytt, men mannen och min familj ovänner får hjälpa till. Jag får väl mest peka i såfall. :)

Runt datumen som du föreslår Kakan kan jag alla dagar men ej under helgen. Vi flyr way out west i år och åker till svärföräldrarna ;)

• lisodan

Kanske du kan hitta nåt paket med lite begagnat i storlek 50?

Synd att du inte kan komma på träffen Sindyrella. Synd att fler av er ej kan komma. Men kanske vi kan få till en träff senare när alla våra guldklimpar kommit? Måste ju ej vara i gbg heller.

Nu körde lilltjejen ett av sina cirkusnummer så kanske dagen blir lite mer "normal"? Får se hur det utvecklar sig.

• lisodan

Spännande att läsa om alla era tankar inför förlossning. Mycket stämmer ju överens med vart jag själv befinner mig i tankarna. Fixa det sista inför bebis ankomst, förlossingsbrev och bb-väska. Idag visade vi vår lägenhet för ett evt byte men han var tyvärr inte intresserad. Såå besviken. Nu blir det inget separat sovrum innan bebis kommer. Men nu har vi använt några timmar här ikväll på att gå igenom hur vi ska få plats med allt i den lilla lägenheten. Det får bli så att vi bor där i början helt enkelt. Och det känns helt ok igen. Viktigast är ju att det kommer en liten bebis och att hon är frisk.

Jag har funderat lite över förlossningen och tänker att jag ej vet helt hur det kommer bli eller kännas så jag vill gardera mig. Jag vill absolut ha lustgas och akupunktur om det går. Epidural om det behövs. Möjlighet till avslappningsmusik men även möjlighet att stänga av den om jag ej gillar det i det läget. Jag vill skriva om min rädsla för att något ska gå galet. Känner mig hyfsat ok med att det kommer göra super ont. Jag vill berätta att jag är en person som vill ha kontroll över vad som händer. Så hellre att de berättar för mig vad som händer än inte. Däremot vill jag INTE ha Cytotec. Fick det vid mitt MA förra året och mådde sådär efter. Läste även i efterhand en massa hemskt om dem när de används vid förlossning.

Jag börjar få en slags overklighetskänsla nu. Det börjar ju dra ihop sig. 2 mån kvar (vecka 32 idag!!) Även om målet hela tiden har varit en bebis börjar det kännas så overkligt. Samtidigt gör hon sig mer och mer uppenbar. Senaste dagarna har hon fått till ORDENTLIGA sparkar. Aj!

Har rätt ont nu också. Sammandragningar, foglossning- kramper osv - går runt som en val!

• lisodan

Kanske bara är jag som tycker mig se det. Men känns som magen växt, bara på 4 dagar? Har haft väldigt ont också. Så det hör väl.ihop...? Kanske ser magen lite annorlunda ut också om lillan lagt sig på annat sätt? Skönt att jag ska till bm på onsdag. Känns som jag har massa frågor. Ska det trycka neråt? Ila, sticka? Mensvärk? osv?

För en vecka sen kände jag att 2 mån.kvar var lite. Nu känner jag helt tvärtom. Börjar bli trött på ont och börjar bli RIKTIGT otymplig! Kan knappt gå nånting eller sitta utan att få kramper... Någon mer som känner sig som en VAL?

• lisodan
    Sindyrella1983 skrev 2015-08-10 14:05:23 följande:
    Visst har den växt. ser ut som den sjunkit lite. Inte konstigt att det gör ont antagligen. Känner mig inte otymplig på något sätt än, men har väldigt svullna fötter i värmen och det är lite jobbigt. 
    Jo, tycker också det ser ut som den sjunkit lite. Men är det inte alldeles för tidigt? Går in i vecka 33 imorgon.
  • lisodan

Har ej skrivit på ett tag och känns som det varit ganska aktivt härinne. Välkommen Anna, lycka till med bröllopet Utflykt! Har ej varit så aktiv för nu har jag inte bara en dålig telefon men även en dålig dator. Inget verkar funka med tekniken iår. Men bara det funkar med graviditeten och bebisen spelar det ju ingen roll. Men måste ändå erkänna att jag blivit van vid snabba tekniska prylar. Har INTE tålamod när det står o tuggar!

Gravidfotografering? Nej, men jag och resten av närmsta familjen har precis gett min man en systemkamera så nu planerar vi ha lite photoshoots! Tycker det är för dyrt och jag skulle nog inte känna mig helt bekväm- det är inte riktigt min grej helt enkelt.

Föda i Varberg Kakan? Har själv funderat på att kolla upp det- men känns för långt bort. Då måste vi låna bil osv. Hoppas istället att vi får Östra som ligger ett stenkast från där vi bor. Vi ska börja förlossningsförberedande kurs på Sahlgrenska nästa måndag så då får vi kanske lite mer info. Känner att jag ej har problem att stanna på sjukhuset några dagar. Hellre få lite experthjälp med amning osv om det behövs.

Hur går det med lilla katten Kakan? Usch, är inte roligt när de blir sjuka!

Vem var det som skrev att de kände sig ömma i nedre delen av magen. Så har jag också känt. Nästan som att det är svullet. Undrar om det är för att det växer så det knakar, eller för att hon har sparkat så hårt? Eller en kombo iaf. Uvi verkade det ej vara iaf för tog prov och de odlade för 10 dagar sen. Hmmm....

Ska vi försöka göra slag i saken och ses? Verkar som det funkar lite olika datum? Jag slänger ut lite fler förslag: 29 eller 30 aug? 5 eller 6:e sept?

• lisodan
    Asams5 skrev 2015-08-10 14:49:55 följande:
    Känns väldigt igen.
    Din mage har både blivit större och ändrat formen lite.
    Jag känner själv att, bara inte ens en vecka tillbaka, att det blivit mycket jobbigare att hitta bra sovställning i sängen. Blir värsta kuddkriget ibland med mannen för jag håller på så med mina kuddar och stökar. :) Inte blev det bättre häromdagen när jag vurpade på en stenhäll i trädgården. Har varit så mörbultad. Ja smidig är det sista man känner sig.... Hoppas då inte att det är två månader kvar!!! Ska till barnmorskan imorgon och har en hel del jag ska ta upp med henne.
    Har också börjat få mensvärk igen det senaste, och det känns ju jättekonstigt. Likaså att det kan ila och sticka. Ligament-smärtorna har blivit bättre i alla fall.
    Nån mer som känner sig kissnödig fast man precis varit på toa och man vet att det är tomt? Jag har inte UVI. Det är precis kollat. Det är ingen trevlig känsla. Och dessa flytningar blir bara mer och mer. Känner mig jätteoftäsch! Men mannen tycker inte jag luktar illa i alla fall. :)
    Nä nu längtar jag efter mina knuttar.
    Skönt att höra att jag ej är ensam om dessa krämpor. Uuuh vad läskigt att trilla. Jag kan få hemska tankar ibland att jag ska ramla på magen...

Det där med kisseriet känner jag totalt igen. Tror det trycker neråt av bebisens tyngd. Och du har ju två, så...Har som tur är inga flytningar längre- bara i början av grav. Mycket ska vi gå igenom! Den ena konstigheten avlöser den andra.
  • lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-08-10 23:55:55 följande:

Ja vi kör Varberg. Om det går. Ska boka in besök så småningom...

Jag har ingen svullnad eller så men igår ilade det till i vänster sida på magen så att jag nästan blev rädd. Det ilade till kanske 5 ggr och sen inte mer...

Katten mår så där. Kräktes igen idag. På onsdag ska han in på operation. En penisamputation! För att förhindra stopp i den sväng som urinröret tar i snoppen. Galet. Men det är vad som rekommenderas. Håll tummarna.

Jag kan de dagar som du nämner Lisodan förutom den 5:e. Då har jag bjudit in mina vänner på begagnatkalas ist för babyshower. Nu har jag dock samlat på mig så mkt kläder och grejer att det känns mer än nog. Men set blir mysigt att träffa alla på fika.

Har haft min gravidfotografering idag! Kändes lite pinsamt men ändå skoj. Får se bilderna om ca 2 veckor. Spännande!

Stackars liten. Hur gammal är han? Vi har bytt till Mjau blötmat efter att vi har läst en massa hemskt om torrfoder. Plus att vår ena katt var överviktig! Mjau ska vara ett bra helfoder med högt innehåll av kött också vilket är det mest naturliga för katter. Har de gett några tips om mat till efter operationen?
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015