Josefinehej skrev 2015-03-09 10:57:02 följande:
jag känner inget heller så vi är flera :) Lite trött bara. Och min sambo säger att mina bröst ser annorlunda ut, mörkare och bröstvårtorna sticker ut mer. kanske du också har utan att ha märkt? :)
hmm ja det är alltid knepigt att veta hur man ska göra när man inte riktigt är redo att berätta än. Jag var på middag i helgen och fick avstå från vin och det känns ju lite konstigt/dumt men jag dricker nästan aldrig annars som tur är, så dem flesta är vana att jag tackar nej. Eller du menar just vin-alkohol-frågan nu? Kan du inte säga att du äter medicin och inte bör dricka alkohol?
Kul att ni ska hitta på något iallafall :)
Jag känner inte heller något, har laddat ner 1177:s gravidguide o där står om v 7 att " nu känner man att man är gravid " plus massa tips hur man botar illamående. Känns inte alls bra! Längtar så till ul i nästa vecka men samtidigt nervös! Haha, min man sa också igår att mina bröst ser annorlunda ut, men jag kan inte alls se det själv ( tycker tex inte alls bröstvårtorna blivit mörkare som det ju står överallt om). Ang alkohol så har jag samma dilemma som du kingston, ska träffa tre vänner på lördag och äta middag, vi fyra träffas typ var tredje månad o går ut och äter och dricker vin, det kommer vara jättekonstigt om jag inte tar ens ett glas vin o kommer definitivt få frågan om varför inte. En av dem är en nära vän som vet att jag är gravid, de andra att vi har svårigheter att få barn, (men inte att vi gjort ivf). Har funderat på om jag kan komma lite senare o beställa i baren istället för vid bordet eller smita på toa precis vid dryckesbeställningen, men allt känns knöligt så det lutar ändå åt att jag komma berätta, fast jag tycker det är lite tidigt. Ska tilläggas att en tjejerna körde på att hon gick på penicillin när hon var gravid varpå en av de andra som är sjuksköterska förklarade att det bara är en myt att man ska avstå alkohol när man tar penicillin.. Så det känns svårt att köra på!