Oktoberbebisar 2015
Nämen hu, är det så mycket RS i omlopp? Skönt att era barn mår bättre nu.
Nämen hu, är det så mycket RS i omlopp? Skönt att era barn mår bättre nu.
[quote=76233856][quote-nick]Sommarsolen skrev 2016-01-15 21:43:06 följande:[/quote-nick]Oxå hört talas om många med RS :( Det gäller att hålla sig borta från folksamlingar och kollektivtrafik ;) Men tyvärr har väl många syskon som är smittbärare...
När jag tänker på kroppen efter förlossningen tänkte jag inte på antal kilon hit eller dit... Mer känsla i kroppen, om allt läkt bra etc...
Jag kan känna mig svag i höfterna och sitter jag för länge på ett o samma sätt får jag ont i höfterna. Nertill känns det inte alls som vanligt, ont ibland när jag kissar tex.
Men jag antar att man får ge det ett tag till, sägs väl att det krävs 9 mån för kroppen att återhämta sig ;)[/
quote]
För mig är bra fysisk form och starkt mittenparti ett kvitto på att kroppen "kommit över" graviditet och förlossning. Iofs har jag aldrig haft ont av sånt, det har möjligtvis varit första veckan efter förlossning som jag fått känslan av att livmodern är på väg ut när jag har gått fort och långt men jag vet ju att det mer sitter i huvudet än i kroppen.
Det låter ju lysande. Vi har inte samma arbetsplats (förbjudet enligt paragraf blahablaha) men samma chef och det har varit till stor fördel när vi har samordnat våra scheman efter att Nora föddes.
Jag kan inte säga annat än att jag lider med er som har bebisar som vägrar sova/sover dåligt. Nils har så regelbundna tider så man kan nästan ställa klockan efter honom, och vi är så tacksamma över det!
Han har också börjat träna på att sitta. Än har han inte lyckats ta sig från liggande till sittande, men när han sitter i knät vill han helst inte luta sig mot mamma eller pappa. Han har dock inte balansen för att sitta själv än, men vi ser utveckling varje dag så det är nog inte jättelång tid kvar.
Jag har börjat jobba nu och ska jobba t o m sista februari, sen kommer vi jobba varannan månad var. Vi har samma jobb och när sambon jobbar så vikarierar han för mig så vi har samma tjänst också. Vi är säkra på att det här kommer bli jättebra för oss alla tre. Nils får ju en superchans att anknyta lika bra till både mamma och pappa :)
Ja. Saltlösning och snorsug varje natt. Tror att näsan fortfarande är lite trång och inte riktigt "färdig".
Blir era bebisar också täppta? Lilleman här har haft flera snorkråkor dagligen i flera veckor nu. Han är egentligen inte snorig, så jag tror det beror på kräks i näsan eller något. Det brukar bli framåt 5 på morgonen som vi får spola rent första gången.
Ärligt talat ställer jag mig lite frågande till BVC-råd som handlar om att begränsa födointaget för spädbarn för att reglera barnets vikt. Vad jag vet gäller fri flaskmatning på samma vis som fri amning men jag kanske är naiv.
Vi kör på vinteroverall och åkpåse fortfarande. Jag försökte att byta till lurvfleeceoverall så det inte skulle bli för varmt men hon blev uppenbart störd av det så jag antar att hon är frusen av sig.
Jag har gjort som jag alltid gjort och gett Nora de första smakportionerna ganska precis runt 4 månader eftersom hon, precis som alla sina syskon, varit uppenbart intresserad. Magen har inte krånglat det minsta så nu får hon lov att äta sig mätt på både gröt och rotfrukter om hon vill. Mosad banan är också en stor favorit.