Oktoberbebisar 2015
Det är så olika hur vi lägger upp dagarna, det beror på om det är barnvecka eller inte och vem som jobbar dag eller kväll eller om båda är lediga. Det blir oftast tid över till träning och annat för båda iaf. Hon sover mycket på dagen och är vaken på natten än men vi sover ungefär halva natten var och hon brukar inte väcka de andra barnen.
Hur har ni andra det?
En del kämpar ju med att vänta fortfarande, även om bf-listan har kortats ordentligt den senaste veckan. Ni som fått får gärna komplettera med datum där jag var osäker eller inte visste. Jag hoppas att jag inte missat någon mellan raderna.
Hur får ni andra som fått ihop dagarna?
Här har vi lyckats få ihop andra dagen med hämtning och lämning på förskolan. Båda barnen har varit utklädda till häxor då de hade höstfest idag. Dock tjurade äldsta ihop på hemvägen, men trodde ändå att de kunde belönas med att få göra chokladbollar.
Sedan var det skönt att få lite frisk luft och gå en sväng på stan med en tur till biblioteket och låna namnböcker innan det var hem för amning, lunch, amning, vila och hämtning på förskolan. Egentligen hade jag tänkt vara hemma tidigare och hinna slänga in en maskin tvätt och dammsuga, men det får bli en annan dag. Idag var det gnälligt när jag la ner honom och helst sover han på mig eller på amningskudden när han däckat efter maten. Som regel behöver han två amningar med vakenpaus emellan för att uppnå matkoma. Surt bara när det är på natten och han inte accepterar att det är mörkt när han är vaken. Ännu har vi inte fått till liggamningen, men det kommer väl förhoppningsvis. Dagarna går fort och jag läser mer här än vad jag har tid att skriva.