Inlägg från: Rulltrappa |Visa alla inlägg
  • Rulltrappa

Oktoberbebisar 2015

Haha. Mina barn brukar mer ligga på 8 kg runt 1 år. Mina små viggar.

• Rulltrappa

Ja alltså, min äldsta är lite av ett mutationsexperiment men det var inget som visade sig förrän kanske vid 3 års ålder. Nu är han 9 år och 156 cm lång och 35 kg tung. :I 7-åringen är bara 122 cm lång och 5-åringen är 114 cm lång. Två långa och en kort alltså. Mina barns fäder är alla tre korta och nätta små människor (fråga inte varför, det är ingen medveten preferens från min sida) medan jag är en reslig kvinna. :P

Embla twopointoh skrev 2016-03-25 15:57:33 följande:

Ja, det är ju så olika. Jag har haft barn som varit stora för sin ålder, och ett par som var (och är) små räkor och så ett par som legat precis på normalkurvan. På min sida är vi små och nätta, makens familj är större och kraftigare byggda.

• Rulltrappa

Smörgås brukar jag ge till mellanmål eller kvällsmat. Formfranska med osaltat smör. Tar bort kanterna och skär i kuber. Tänkte testa leverpastej så småningom.

• Rulltrappa

Behövde ni mata/amma något vid landning eller märkte hon inte av trycket? Vi åker iväg om 2 veckor och jag är skitnervös, jag har inte flugit med bebis sen 2007.

Simone skrev 2016-03-08 01:26:16 följande:

Soliga hälsningar från oss!

Både jag och sambon har varit lite nervösa inför resan, både när det gäller flyg och själva vistelsen här.

Men oj vilken snäll tjej vi har, 6 timmar på flyget och bara en massa skratt, inte något gråt alls. Och sover gör hon nästan hela dagarna under ett stort parasoll och hon sover även hela nätter. Tror vi flyttar hot haha!

• Rulltrappa

Hmm. Är det någon mer som känner att huden över magen inte kommer se ut som vanligt igen? Efter de andra 3 barnen har magen sett ut som vanligt efter sisådär 3-4 månader men det händer inte nu. Muskulaturen är bra (har jobbat med den sedan dagen efter förlossningen) och vikten är som jag vill ha den (absolut inte genom bantning, jag har ätit allt skräp jag velat och låtit det gå av sig självt) men huden är nog körd. :P Men jag antar att det är mycket begärt att klämma ut 4 ungar utan att det ska lämna spår, särskilt när en inte är särskilt ung längre. Eller kan den dra ihop sig ännu senare och det bara är jag som saknar tålamod? :)

• Rulltrappa

Nope, inga dop. Varken jag, min exmake eller min make är troende. Visst kan en ha oberoende namngivningstillställning men jag känner att det räcker med kalas och dylikt för de äldre barnen som är något mer engagerade.

• Rulltrappa

Pratar era knodds något? Här håller vi oss till Appa, Amma, Oa (Nora) och Unggi (hungrig).

• Rulltrappa

Haha ja. Om jag inte var arbetsnarkoman och rädd för sjukskrivning hade jag på allvar övervägt liten bukplastik. Det är liksom som en ledsen liten skugga nedanför naveln. :P

.

Fru Hermelin skrev 2016-04-10 08:14:18 följande:

Svårt att säga. Jag rejäl mage båda gångerna, men har ju "bara" två barn (är 31 år också, om det spelar in). Tycker huden är hyfsat som vanligt, möjligen är naveln lite annorlunda efter den här gången. Just naveln tog också mycket stryk under själva graviditeten och jag fick begynnande navelbråck. Men är huden ordentligt påverkad och allt annat har dragit ihop sig kanske man får räkna med att det nog inte kommer bli helt som vanligt tänker jag? Lite kanske det kan rätta till sig, men jag gissar att det nog inte går tillbaka helt.

• Rulltrappa

Hmm nä nån sorts pappa/mammaord har nog alla mina barn konstruerat runt en 6-7 månader iaf. Någon av dem vet jag var vällingtokig och brukade hojta om Lelle.

• Rulltrappa

Ja. Nu när hon äter huvudsakligen fast föda bajsar hon varje dag, när hon mest fick bröstmjölk kunde det bli var tredje dag.

mammalovis skrev 2016-04-10 22:19:08 följande:

Ja, det låter ju tröstfullt att han ändrades från en i veckan till en om dagen, det är ju typ samma ökning här fast från ca 1 per dag/varannan dag till 5-6 varje dag. Sedan har färgen ändrats från mer gult amningsbajs till olivgrönt alternativt mörkbrunt. Så jag tror jag får ringa och fråga om det verkar normalt. Just att det inte blir färre per dag tycker jag är skumt.

Hur är det för er andra som har bebisar som inte fått penicillin? Bajsar de mycket oftare nu när ni introducerar mat?

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015