Inlägg från: Rulltrappa |Visa alla inlägg
  • Rulltrappa

Oktoberbebisar 2015

Det där "mustaschformade" vecket långt ner, menar jag. Någon mer som fått sånt som bieffekt av fortplantningen? (Jag vågar inte stirra på främlingars magar på gymmet, frågar därför här.) Ursäkta den asheta och nyvakna pyjamaslooken, jag bjuder på den.

• Rulltrappa

Usch. Just halsen som skapar så mycket onda cirklar när en tappar aptiten etc.

Iowhannah skrev 2016-04-12 06:15:50 följande:

Jepp, jag har nåt liknande. Men i mitt fall är det nog mer fett än hud eftersom jag inte har kunnat träna nåt sedan förlossningen :/

I dag ska jag till läkare och kolla min hals. Jag hoppas ändå att han hittar nåt som går att behandla så skiten går över! Jag har haft ont sen oktober/november. Lagom kul för nån som gymmade 3-4 gånger i veckan förr...

• Rulltrappa
    Simone skrev 2016-04-12 21:29:21 följande:

Har så svårt att förstå att våra små bebisar inte är så små längre!

Hon började på 3660g och var 51 cm lång nu är hon uppe i 8320g och är 66 cm. Vad är ere bebisar uppe i nu?

Ja visst har det hänt en del. Började på 2,46 kg och 45 cm och nu är det 6,15 kg och 68 cm.
  • Rulltrappa

Vi har också hopp och lek nattetid ibland. Men överlag hyfsad sömn. Hon sover åtminstone mer än hon är vaken på natten.

• Rulltrappa

Vi är på väg upp till strl 74. Visserligen väger hon rätt lite till sin längd men 68 är för kort i benen. Dock funkar ju bara heldräkter eller byxor med dragsko i midjan. Strumpbyxor går om en har body utanpå, då sitter de kvar. De flesta av mina barn har varit av det avlånga formatet under bebistiden så jag är van. Med tanke på hur mycket hon äter och hennes klotrunda kinder förutsätter jag att hon är välmående. :)

• Rulltrappa

Bara 1 portion smaksatt gröt och vatten att dricka. Men då har hon ju ammat några gånger under natten.

• Rulltrappa

Relaterar trots knappt befintlig byst. Jag kan ju bara tala för mig själv men efter 34 år och 4 ammade barn är det bara kirurgi som kan täppa till luckorna. Jag använder dock nästan bara sport-bh och där är det ju bara att knöla ner eländet. ;)

Silverguld skrev 2016-04-13 20:26:27 följande:

Vår lilla har storlek 74, i vissa kläder tom 80 (men då får vi vika upp ärmar och ben ett varv). På 6 månaderskontrollen vägde plutten in på 9,5kg och mätte 72cm, snart dags för 7 månaderskontroll!

Såg att ni skrivit om era magar, min verkar ha gått tillbaka till sin vanliga form men detta var mitt första barn och min gravidmage blev aldrig särskilt stor. Jag undrar däremot hur brösten kommer sluta, haha! Jag helammade länge och nu delammar jag och nu när brösten är mer tomma än tidigare så ser de så sorgliga ut.. huden känns flera storlekar för stor så den liksom skrynklar sig?! Hade ganska stor byst (E) innan grav och under grav växte den till sig ytterligare (G), just nu har den landat på typ E igen. Kommer de alltid vara såhär "tomma" eller hur blir det när man slutar amma helt? 

• Rulltrappa

Stadigt!

Nora är en liten klängis, hon vill bara bli buren eller sitta i knät. Gåstol och gunga går bra korta stunder och vagnen funkar bra. Men eftersom hon aldrig vill ligga ner tränas inte motoriken särskilt mycket tyvärr.

Simone skrev 2016-04-16 20:30:39 följande:

Ikväll var det en tjej som helt plötsligt satt själv. Roligt tyckte hon det var också, gapskratta hela tiden! Man blir ju stolt när de lär sig något nytt :) hur går det för era barn, har de lärt sig sitta ännu?

• Rulltrappa

Däremot har hon haft ett genombrott när det gäller "främlingar". Båda hennes farmödrar har hälsat på den här veckan och hållt i henne utan att hon blivit ledsen. :D

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015