mammalovis skrev 2016-07-18 13:21:43 följande:
Frågan är väl hur stor del någon av er vill vara ledig under storhelger och hur mycket ni jobbar just då och hur många år framöver. Hur många timmar gör ni på en vecka? Sedan brukar ju reglerna vara lite konstiga när man jobbar skift, har jag uppfattat det som. Sedan har förskolan 2 stängningsdagar per år.
Jag jobbar stängningsdagarna då jag har kompetensutveckling själv, så oftast har mormor tagit en semesterdag för att vara med barnbarnen, hon har bara mina, brorsan är barnlös.
Jag misstänkte att det kunde vara lite andra regler för skiftarbetare. Jag får väl kolla runt på f-kassans hemsida och se om det finns någon vettig info.
Enligt våra anställningsavtal jobbar vi 38 timmar per vecka, men det varierar stort, vissa veckor har jag bara jobbat 20 timmar t ex (såna veckor får man tyvärr igen senare, då man får tre 10-timmarspass på raken). Går man på en tidig grupp, eller en grupp med många natturer, så jobbar man bara typ 35 timmar per vecka (det gjorde jag förra året, det var fantastiskt).
Vi planerar att skaffa ett barn till i framtiden, så då har vi ju dagar att ta av där också förvisso...