Simone skrev 2016-07-04 23:21:31 följande:
Idag slog det mig att våra bebisar inte är så små bebisar längre. Usch vad tiden går fort.
Just nu är Julia mitt uppe i en extremt jobbig fas, hon vägrar somna på kvällarna! Hon är väldigt aktiv på dagarna så när kvällen kommer vill man inget annat än att få sätta sig i soffan själv och titta på tv, men då är Julia som mest gnällig. Hon är super trött, men kan helt enkelt inte komm till ro. Hoppas innerligt att detta snart är över.
De senaste dagarna har hon lärt sig att stå helt själv utan något stöd i ca 5-10 sekunder, man ser att hon försöker ta något steg så vi får se hur lång tid det tar innan det händer :) har era bebisar lärt sig något nytt?
Det är sjukt att det som nyss var en degklump nu är en liten person med en egen vilja!
Här har vi också (haft) en period av svåra nattningar. Nils är jätteaktiv när han är vaken, man kan inte ens byta blöja och klä på honom på ett smidigt sätt längre, så jag har insett att han behöver hjälp med att varva ner på kvällen. Jag har även börjat vara mer strikt med att han inte får sova eftermiddag efter klockan 16 och det hjälpte iaf i går.
Det verkar även som att han sover dåligt när han väl sover. Han vaknar och gråter av mardrömmar och hans kropp får för sig att ställa sig upp när han inte ens är pigg. Det är verkligen frustrerande när vi ändå hade vant oss vid att han sov 19-06(-ish) utan uppvak. Nu ska det tröstas och nattas om.
Nils har försökt att gå utan att hålla i sig. Det gick sådär, plötsligt var det ett golv ivägen för hans bakhuvud :S Men han reser sig upp mot allt han kan komma över och han tycks älska att klättra på saker. Han ska hela tiden vara med också, det är svårt att tömma diskmaskinen t ex. Och att städa, han älskar att jaga både dammsugaren och golvmoppen! Förra gången jag skurade golvet så halkade han runt på det våra klinkergolvet, men han gav inte upp ändå! Till slut var sambon tvungen att ta honom till ett annat rum.