• Simone

Oktoberbebisar 2015

Fru Hermelin skrev 2015-09-24 16:48:13 följande:

Hur går det för dig, Simone? Har du ringt förlossningen?

Håller med övriga om att det var ett jättemärkligt bemötande av din barnmorska och att du absolut ska ringa förlossningen och höra med dem. Nu har jag missat hur långt gången du är, men du har inte möjlighet att byta barnmorska? Tycker hon låter helkonstig!

Jag pratade precis med förlossningen och tyvärr fick jag prata med en riktig hemsk kärring... Kände mig mest till besvär nät jag pratade med henne. Hon va allmänt dryg och otrevlig och sa åt mig att mina värden inte va så allvarliga, svarade då att det inte är så lätt för mig att veta vad som är allvarligt och inte allvarligt. När min barnmorska pratar om havandeskapsförgiftning så är det ju klart man blir orolig, speciellt när man får väldigt ont i huvudet till och från också. Hon avslutade samtalet med att säga att det blir tyngre att vara gravid i slutet, det är något jag måste räkna med. Usch, vissa människor har verkligen fel jobb!!

Jag ska avvakta till imorgon, blir inte huvudvärken bättre så åker jag bara in så får dom kolla upp det.
  • Simone
    destiny391 skrev 2015-09-25 13:31:21 följande:

Da har jag blivit singel, exakt en manad innan BF... Tydligen har min man inga kanslor kvar for mig Och Han angrar att Han Traffade mig. 5 ar har vi varit tillsammans, gifta 3 ar. Jag mar skit just nu Och vet inte hur jag ska ta mig igenom det har.

Jag bor i England men har som Tur min syster 5 minuter bort. Detta ar nog det sista man ska behova ga igenom under en graviditet...

Fy vad ledsen jag blev över att läsa ditt inlägg! Man är extremt känslig under graviditeten så att bli lämnad av sin man är det sista man behöver! Skickar över en massa styrkekramar till dig!
  • Simone
    Lemon skrev 2015-09-25 15:18:29 följande:

Vad har ni för mått på magen? Bm brukar ju mäta från blygdbenet och upp där livmodern slutar. Verkar vara så olika storlekar på magarna. Jag har bf 9/10 och mitt mått var 35cm nu igår :)

Bf 11/10 va hos bm i onsdags och då va måttet 36 cm :)
  • Simone

Fy vilken natt! Jag och sambon pratade om hur mycket vi längtar efter vår lilla tjej nu och jag föreslog lite på skämt att vi kunde testa färdknäppen och se om det har någon effekt. Men det här med att kännas sig snygg ovh smidig osv går ju bara inte nu när man är stor som en flodhäst, tur att sambon står ut haha! Direkt efter "vuxenmyset" så började jag få väldiga sammandragningar, men lyckades somna iallafall. Någon timme senare vaknar jag och har världens menssmärta i nedre delen av magen samt ut mot ryggen plus en massa sammandragningar. Har haft ont förut, men det här var helt annorlunda så trodde verkligen att något var på g. Kröp ihop i fosterställning, men inget hjälpte. 3 timmar senare lyckades jag somna till och nu när jag vakna så är all smärta borta. Falskt alarm igen!!! Sjukt att man kan tycka att smärtan är så fruktansvärd jobbig, men ändå bli ledsen när den är borta haha.

Någon annan som börjat känna av något ännu? :)

• Simone
    Godisråttan skrev 2015-09-28 16:20:52 följande:

Hej hej

Jag hoppar in här, hoppas det är ok. Väntar mitt första barn med BF 21 september, men den vill inte alls ut än, så idag är det BF +6 och jag har inga känningar alls, så jag räknar att det blir en Oktoberbebis.

Åh vad spännande! Hoppas bebisen väljer att titta ut snart:)! Måste vara en pins att behöva gå över tiden
  • Simone
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2015-09-29 16:46:50 följande:

Igår kom vår Runa till världen genom KS i v. 35+2. Vi mår bra och hon är en rejäl dam på 3,4 kg och 51 cm. :D

Åh så söt! Stort grattis till er :)
  • Simone
    Zero skrev 2015-09-30 20:10:25 följande:

Hej! Är de någon med högt blodtryck?! Jag har 135/85 och idag har jag haft huvudvärk från och till, någon som varit med om detta? Var hos BM och inget protein i urinen iaf, men huvudvärken släpper inte :-/ När blir de så allvarligt att man måste ringa FL? Är ju en sån som inte vill ringa i onödan..Har BF 16 okt..

Jag har högt blodtryck och jätte jobbig huvudvärk som aldrig ger sig trots alvedon... Va hos bm idag och hon såg att jag hade protein i urinet så blev skickad till förlossningen för att kolla till bebisen samt ta blodprov. Alla tester visade jättebra! Fick till svar att man kan få högt blodtryck i slutet, även huvudvärk utan att det behöver vara något farligt. Men dom sa att om man känner sig det minsta osäker eller om huvudvärken verkligen blir hemsk så är det bättre att ringa en gång extra. :)
  • Simone
    Iowhannah skrev 2015-10-01 20:01:21 följande:

Aw okej. Kan säkert vara så för mig med då. Har ingen direkt matlust längre, bara ett extremt sötsug :/ Äter mest mackor och frukt nu. Och så blir det en hel del smoothies, juice, te och varm choklad.

Roligt att du tar upp det där med matlust! Jag har varit hungrig konstant döm senaste månaderna, men nu helt plötsligt är jag inte sugen alls! Blir mycket mackor för min del med och sötsuget ska vi inte prata om haha!
  • Simone

Har haft fruktansvärt ont i nedre delen av magen i ca 1 timme nu, känns som kramper samt haft sammandragningar titt som tätt. Fyfan vad ont det gör, börjar bli lite nervös, men samtidigt glad över att känna något!

Så sjukt hur man kan sitta och försöka andas lugnt och inte tänka på smärtan när den är som värst, men så fort den avtar får man panik och tänker nej kom tillbaka! Håller tummarna för att det börjar göra ännu ondare och att jag snart får träffa min lilla prinsessa

• Simone
    Iowhannah skrev 2015-10-02 23:40:55 följande:

Någon mer som fått ökad nästäppa nu mot slutet? Jag har varit täppt till och från under hela graviditeten, men de senaste dagarna har det varit så extremt att jag (som avskyr nässpray) har varit tvungen att använda nässpray för att ens kunna sova. Och, tro mig, det ska vara väldigt illa för att jag ska ta till sprayen!

Har varit täppt i näsan konstant nu i ca 2 veckor... Jätte jobbigt när man ska lägga sig och man känner att man knappt kan andas
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015