Oktoberbebisar 2015
Fru Hermelin skrev 2015-09-24 16:48:13 följande:
Hur går det för dig, Simone? Har du ringt förlossningen?
Håller med övriga om att det var ett jättemärkligt bemötande av din barnmorska och att du absolut ska ringa förlossningen och höra med dem. Nu har jag missat hur långt gången du är, men du har inte möjlighet att byta barnmorska? Tycker hon låter helkonstig!
Jag pratade precis med förlossningen och tyvärr fick jag prata med en riktig hemsk kärring... Kände mig mest till besvär nät jag pratade med henne. Hon va allmänt dryg och otrevlig och sa åt mig att mina värden inte va så allvarliga, svarade då att det inte är så lätt för mig att veta vad som är allvarligt och inte allvarligt. När min barnmorska pratar om havandeskapsförgiftning så är det ju klart man blir orolig, speciellt när man får väldigt ont i huvudet till och från också. Hon avslutade samtalet med att säga att det blir tyngre att vara gravid i slutet, det är något jag måste räkna med. Usch, vissa människor har verkligen fel jobb!!
Jag ska avvakta till imorgon, blir inte huvudvärken bättre så åker jag bara in så får dom kolla upp det.