lelle75 skrev 2015-02-15 02:38:37 följande:
Tack snälla för ert fina stöd, det värmer så!
Glader, jag undrar också varför så mycket elände drabbar oss, det så mycket mer som har hänt men orkar inte ens berätta allt. Men tycker att det känns bra att höra att inte alla har det så illa, klart att du inte ska få dåligt samvete. Det som känns allra jobbigast är att man inte riktigt kan njuta av bebistiden och när man ska åka ngnstans är man så orolig över att hon ska skrika och få ont. Tack och lov har hon varit hyfsat bra i magen i dagen och somnade redan vid 21:30 och sovit till 2:00 första passet. Jag sov i eget rum och sov som en stock i två timmar fram till 00:00 efter det sov jag lite sämre.
Jag tröstar mig med att de finns de som har det värre, kolikbarn som ständigt har det värre.
Vsg, tänker att det måste vara ngt jag äter då hon inte alltid har ont i magen. Bvc trodde inte på mjölkproteinet då jag slutat helt med mjölk och ost. Hon sa att så små mängder inte bör orsaka ond mage. Vissa dagar är hon bra i magen trots att jag äter bregott och grädde i maten (upphettad grädde kan visst funka bättre, ngn som vet?) Så nej, har inte uteslutit all mjölk vilket jag kanske borde ändå, men just när jag tänkt att starta vid ett par tillfällen så har hon inte haft ont i magen. Om hon vore känslig för mjölk, borde hon inte ha ont i magen varje dag av bregott? Började igår att göra en matdagbok för att kolla vad det kan vara. Kanske fiberbröd? Knäckebröd? Slutat med det också..
Va bra att natten varit lite bättre!
Har ju läst mycket på nätet och har även en vän som är barnläkare. Det enda rätta är att sluta helt i två veckor. Om Bvc säger nåt annat så ifrågasätter jag verkligen deras kompetens. Det kan gå och komma iaf även om det är mjölkprotein, hon är ju även lite äldre nu och kan reagera annorlunda än som nyfödd osv och det har inget med upphettning att göra. Du måste utesluta allt. Fil, smör, Bregott, yoghurt, leverpastej, bullar och fikabröd, choklad osv. Allt med mjölk i. Två veckor är ju ingen stor grej egentligen, då får du ju reda på om det är det en gång för alla. Knäckebröd är högst osannolikt så jag skulle absolut börja med två veckor utan mjölk och sen såklart undvika det vanliga som kaffe, lök och vitlök, starka kryddor (thaimat och indisk mat funkar inte här iaf) jordgubbar, mkt nötter, kål av olika slag (blomkål, vitkål, broccoli). Testa två veckor och för dagbok. Se om det blir skillnad. Testa sen mjölk igen. Blir det ingen skillnad så vet du ju då och kan släppa det.
Här har Lovisa blivit förkyld igen nu. Trots klappförvud för storasyster, tvätta händer, sprita osv men man smittar ju tyvärr även innan det bryter ut
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-frown.gif)
Hennes femte förkylning. Tycker så synd om henne
Stora kramar