• Jenkis

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd eller vad brukar jag skriva?!

Välkommen alla som lyckats "klämma ut" era mirakel!

Här kan vi skriva om de hysteriska första veckorna, amningstider, läckande blöjor, nattningsrutiner, hur man lämnar över till partnern så man får sova, ersättning, nappar, flaskor, orakade ben (p.g.a. tidsbrist), you name it!

Nalle{#emotions_dlg.flower}HjärtaBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-31 07:14
    Här är länken till vår bildtråd.

www.familjeliv.se/forum/thread/74775477-bildtrad-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
  • villsågärna38
    Bengalen skrev 2015-02-13 05:52:21 följande:

Stor kram till dig hoppfulla Fia! Snart är det helg om det kan vara någon tröst.

Jag är så glad att äntligen få skriva att Leo har klarat sig utan ersättning nu i 1,5 dygn i sträck. Tänk att man fick liv i den här gamla kossan till slut ändå.

Va härligt! Grattis
  • villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-02-13 03:44:31 följande:

Då litar jag på din bm

Låter som du hade en jättekort förlossning men en bra upplevelse. Vilken tur att du åkte in på en gång.

Kände du på dig att det skulle gå fort, var det därför du åkte in på en gång?

Ja jag hade inte velat att det hade gått så snabbt första gången men med nr två har man ju bättre koll. Hade en underbar doula som vi även hade hjälp av med första tjejen. Vi hade mkt kontakt sista månaden då jag hade en hel del förvärkar till och från. En vecka innan var jag öppen två cm och hade ett litet genrep några dar innan hon kom men det stannade av den gången. Min doula sa att hon trodde att det skulle få jättefort när det väl satte igång igen och att jag skulle veta då det var på riktigt. Det stämde

Kram
  • johjen
    Hoppfulla Fia skrev 2015-02-12 22:53:07 följande:

Tjoho.. Genomförkyld Olle, sömndepriverad, nybliven mamma och utarbetad, övertidsjobbande fader. Bästa receptet för ett riktigt trevligt familjeliv...

Kram på er allihopa.

Usch vad tufft det låter.. Men som någon annan skrev idag är det fredag och kanske kan du och dem utarbetade pappan ta en sovmorgon var i helgen? Kram till dig!
  • johjen
    Bengalen skrev 2015-02-13 05:52:21 följande:

Stor kram till dig hoppfulla Fia! Snart är det helg om det kan vara någon tröst.

Jag är så glad att äntligen få skriva att Leo har klarat sig utan ersättning nu i 1,5 dygn i sträck. Tänk att man fick liv i den här gamla kossan till slut ändå.

Härligt, hur gammal är Leo nu? Vi höll på med att stödmata med ersättning tills Adam var 2 månader.
  • johjen
    Sillavi skrev 2015-02-13 08:07:35 följande:

God morgon alla fina morsor

Var längesedan jag skrev ngt. Känner att tiden bara rinner ur händerna och blir svårt att följa allas inlägg men då och då har jag försökt att vara inne o läsa. Dock har jag haft problem m appen o inloggning.

Hursomhelst så vill jag gratulera dig judda till bebisen <3 stort grattis

Bengalen - grymt duktig du är som fått igång mjölken, heja dig.

Tyra är en väldigt nöjd bebis. Helt olik sin syster vilket är såååå skönt. Vi sitter varje kväll och undrar när bakslaget ska komma. Hon sover ca 6-7 h innan hon vill äta och ibland blir d var tredje men sen vi slutade m pencillin och bytte d dropparna så sover hon mkt bättre.

Skönt med en nöjd bebis! Bara till att njut!
  • johjen

Här verkar det som Adam kommit in i ett nytt tidsschema, somnar runt 21:30, sover till 02-03 oxh äter då 30-60 min, sover sen till 7-8 äter sen ca 30 min. Ibland somnar han o, ibland blir han vaken en stund och somnar någon timme senare. Helt ok får man säga!

• linnea83
    Bell13 skrev 2015-02-13 03:04:46 följande:
    Godis ska jag ta med det vill man förmodligen ha efteråt. Lyxig duschtvål och schampo har jag också tänkt på.

Har köpt omlottbodies som inte träs över huvudet och byxor med hel fot. Har tänkt att köpa nån fin filt från kanske Livly som han får ha.
    Jag har verkligen hatat omlottbodies!Så jäkla mycket knappar haha :).Är inte alls jobbigt att trä över huvudet tycker jag.Mycket smidigare.Hade med en till bb men sen har dom ratats :).Och det där med fötter på byxor har inte heller funkat.Charlie är alltid väldigt varm :).Så ha med dig nåt utan fötter fall i fall :).Här hemma kör vi med endast en kortärmad body typ :).
  • Irma01

God morgon!

Hoppfulla Fia, vad jobbigt det låter. Hoppas Olles förkylning försvinner fort. Skickar lite styrkekramar!

Bengalen, grattis, skönt att nu slipper ersättningen.

Sillavi, vad roligt att höra ifrån dig och så underbart att Tyra är en nöjd bebis! Som Johjen skrev, bara att njuta!

Lelle, hang in there, det kommer ju att vändas snart. Stora kramar!

Johjen, härligt med Adams nya rytm

Med oss är det bra, Victor var dock pigg som bara den kl halv sex i morse...Skönt med fredag!

Ha det gott alla mammor

• Bengalen

Och jag tyckte det var smidigast att bara ha pyjamaser med dragkedja och hel fot. Leo bodde i pyjamas den första tiden. Tänkte att pyjamas har man när man sover och sover är ju det enda en alldeles nyfödd gör.

• Bengalen
    johjen skrev 2015-02-13 08:25:30 följande:

Härligt, hur gammal är Leo nu? Vi höll på med att stödmata med ersättning tills Adam var 2 månader.

Leo är 7 veckor och 3 dagar idag. Hade hoppats kunna undvara lite mjölk till imorgon kväll men tror det blir svårt. Lär vara på bekostnad av dagens matranson i så fall. Leo ska vara själv hemma med pappa när när jag ska till Malmö arena och se Melodifestivalen.
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015