villsågärna38 skrev 2015-02-17 09:45:15 följande:
Glader postade en bra lista så kika på den. Men annars ska man undvika både får och getmjölk med plus sojaprodukter då många reagerar även på dessa om de är mjölkproteinallergiska (se länken jag skickade) så ta havremjölk/havrepeodukter ist el laga mat med kokosmjölk.
Annars gjorde jag enkel mat som stekt köttbit, ris/pasta el potatis och sallad med vinägrette. Tråkigt men gick snabbt och var riskfritt. Kycklingfiléer i ugnen är ju också enkelt och sköter sig själv om man har lite tid. Ägg är ju också bra till mkt och ska du utesluta det så bättre att ta det efter mjölken så du vet vad som är vad. Hoppas du haft bättre natt! Lycka till och stora kramar
Tack tack för mat-tips, behövs verkligen!
Jag har alltid ätit mycket fett, grädde, fraiche, flera lager smör osv. Kan göra mig gott att äta lite annorlunda, blir väl smal som en pinne. Kokosmjölk tipsade du om tidigare minns jag så det är inköpt. Ska även köpa avocado som jag kan ha som "sås". Minns att du tipsade om det också.
Visst reagerade Lovisa ganska omgående på ägg? Har inte vågat äta det heller på en vecka. Men eftersom att hon har varit dålig i magen under denna veckan så kan det väl inte vara ägg?
Hoppas att majonäs går bra att äta..
Hon sov korta pass inatt men jag hade väldigt lätt för att somna, så det var skööönt!