• Jenkis

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd eller vad brukar jag skriva?!

Välkommen alla som lyckats "klämma ut" era mirakel!

Här kan vi skriva om de hysteriska första veckorna, amningstider, läckande blöjor, nattningsrutiner, hur man lämnar över till partnern så man får sova, ersättning, nappar, flaskor, orakade ben (p.g.a. tidsbrist), you name it!

Nalle{#emotions_dlg.flower}HjärtaBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-31 07:14
    Här är länken till vår bildtråd.

www.familjeliv.se/forum/thread/74775477-bildtrad-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-02-17 14:18:11 följande:

Lovisa har inte rs. Såå skönt!! smile2.gif Puh!! Och i natt kan jag sova. Jippie smile1.gif

Så skönt!
  • lelle75

Lovisa har inte rs. Såå skönt!! smile2.gif Puh!! Och i natt kan jag sova. Jippie smile1.gif

Vad underbart att höra! Hoppas att hon blir bättre snart!

Haft en förfärlig dag, Alice har haft "kolikanfall" och gråtit sedan hon vaknade. Det är så frustrerande att inte kunna bota henne på en gång.

När hon har haft problem med sin nästäppa så har jag tänkt att det kunde vara värre, var glad över att hon inte hade kolik. Men nu är det värre, kolik också och ändå så är hon tre månader om några dagar. Så himla frustrerande. Pappa är på väg hem från jobbet för att avlasta och trösta. Man orkar inte själv så länge. Just nu har hon somnat min lilla stackare. När ska jag få njuta, så depp nu.

Har druckit mindre vatten på sista tiden. Kan detta påverka bröstmjölken på ngt sätt, att den kanske blir svårare att smälta, ngn som vet?
  • Irma01
    johjen skrev 2015-02-17 13:53:00 följande:

Hm sambon fattar väl lite i alla fall för ringde för en stund sedan och hade ringt in sin mamma som kan stå i butiken och han komma hem tidigare så jag får vila. Adam har varit lite gnälligare här på dagen, hoppas verkligen han inte håller på att bli sjuk! Måste verkligen prata med sambon på något sätt för även om han kommer hem tidigare så känns det som om jag har hela ansvaret och han är någon slags gästspelare då och då när det passar. Vet att vi diskutera diskuterat detta tidigare och kanske blir det bättre när Adam börjar äta vanlig mat och han inte är så bunden vid mig.

Hej vännen!

Inte lätt det där... Precis som andra skrev så är det helt enkelt att de inte förstår. Ja, du vet att jag har också mina bekymmer med maken, dock märker jag verkligen att det hjälper att prata. Tyvärr måste dessa diskussioner upprepas med jämna mellanrum, då en hel del glöms...

Jag tror att det verkligen bara är när de själva blir ensamma t.e en hel helg med barnet som den förståelse kommer. För oss är mycket instinktivt och självklart men det vi inte ens tänker på är tyvärr inte alls självklart för dem. Så med all välvilja blir det ändå jobbigt!

Hoppas att ni kan ha en bra diskussion, jag förstår verkligen hur du känner. Stora kramar!
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2015-02-17 09:37:57 följande:

Hej vänner!

Hur har era nätter varit? Johjen? Irma? Har ni sovit nåt? Jenkis - var länge sen nu, allt ok?

Här lättade det lite efter 03 då jag gav mer nässpray och airomiren så då vågade jag sova lite men har inte blivit mkt sömn annars direkt. Hoppas få svar idag på provet och hoppas innerligt att det inte är rs. De får ju ofta förkylningsastma efter en rs-infektion med och hu va jobbigt att få det redan nu också. Det vill vi inte

Azurea - hur mår dina små nu? Kommer ihåg att de blev så dåliga och fick rs. Stackars er, hoppas ni alla mår bra nu!!

Det är bra tack!

Inte tid att hänga här Antar att det lättare om man har smartphone.

Det märks tydligt att W inte är lika lätt att underhålla, så det blir mindre tid här då.

Stackare som är sjuka!
  • Jenkis

Lovisa har inte rs. Såå skönt!! Puh!! Och i natt kan jag sova. Jippie

Sååå skönt!
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2015-02-17 15:14:21 följande:

Haft en förfärlig dag, Alice har haft "kolikanfall" och gråtit sedan hon vaknade. Det är så frustrerande att inte kunna bota henne på en gång.

När hon har haft problem med sin nästäppa så har jag tänkt att det kunde vara värre, var glad över att hon inte hade kolik. Men nu är det värre, kolik också och ändå så är hon tre månader om några dagar. Så himla frustrerande. Pappa är på väg hem från jobbet för att avlasta och trösta. Man orkar inte själv så länge. Just nu har hon somnat min lilla stackare. När ska jag få njuta, så depp nu.

Har druckit mindre vatten på sista tiden. Kan detta påverka bröstmjölken på ngt sätt, att den kanske blir svårare att smälta, ngn som vet?

Nej men fy va jobbigt!! Usch! Förstår precis, det är fruktansvärt med kolik. Om det kommit efter ett par månader så låter det ju mer som en allergi faktiskt. En andel med de som har kolik är ju allergiska och då går det ju inte över efter tre månader. Sen kan det ju även vara något annat så om det här fortsätter tycker lag även du ska gå till en läkare. Kan vara öron eller annat som man behöver medicin för. Men är det allergi så är det ju eg positivt eftersom det går att få ett slut på det. Gäller bara att ta reda på vad det är. Börja med mjölk och så tar du ägg sen. Nästäppa kan höra ihop med mjölkallergi och har läst att äggallergi ofta kommer efter ett par månader så rent teoretiskt kan det absolut vara nåt av dem. Bebisar får inte kolik av att man dricker för lite, det enda det påverkar är att du blir uttorkad. Men drick mer nu så du inte blir det!!! Tänker på dig! Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2015-02-17 15:39:02 följande:

Det är bra tack!

Inte tid att hänga här Antar att det lättare om man har smartphone.

Det märks tydligt att W inte är lika lätt att underhålla, så det blir mindre tid här då.

Stackare som är sjuka!

Aha då är jag med. Utan smartphone hade jag inte haft tid heller

förmodligen Eventfasen om han är krävande. Förstår precis!!

Vi är på bättringsvägen så känns bättre nu

Kram
  • glader
    lelle75 skrev 2015-02-17 15:14:21 följande:

Jag tycker absolut du ska ta Alice till läkare och kolla så det inte är något annat, särskilt med tanke på att hon snart är 3 månader och det verkar förvärras. Om inte annat kan det inte skada att kolla och kanske har de några andra tips och hjälp att ge.

Förstår helt och fullt att du inte pallar och är helt slut, kramar till dig!
  • lelle75

Wasa frukost, kan innehålla spår av mjölk. Gissar att man inte ska äta det då :(

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015