lelle75 skrev 2015-02-17 10:16:21 följande:
Tack tack för mat-tips, behövs verkligen!
Jag har alltid ätit mycket fett, grädde, fraiche, flera lager smör osv. Kan göra mig gott att äta lite annorlunda, blir väl smal som en pinne. Kokosmjölk tipsade du om tidigare minns jag så det är inköpt. Ska även köpa avocado som jag kan ha som "sås". Minns att du tipsade om det också.
Visst reagerade Lovisa ganska omgående på ägg? Har inte vågat äta det heller på en vecka. Men eftersom att hon har varit dålig i magen under denna veckan så kan det väl inte vara ägg?
Hoppas att majonäs går bra att äta..
Hon sov korta pass inatt men jag hade väldigt lätt för att somna, så det var skööönt!
Va skönt!! Lite sömn är bättre än ingen iaf.
Jo hon reagerar inom ett dygn iaf på ägg men det kan kanske vara olika, vet ej. Ska du utesluta ägg så kan du ju inte äta majonäs (men majo är iaf mjölkfritt, ska vara det iaf, annars får du höra egen

) så kanske bättre du tar det en sak i taget? Ät ägg nu och uteslut mjölk, om det inte hjälper uteslut sen ägg strikt i två veckor efter det. Håller med om oatley osv, de är inte goda. Jag hoppade det helt faktiskt. Tyckte det var godare att laga mat utan. Åt avocadoröra, tomatsås, vinägrette och majonäs till maten då jag testade mjölkfritt. Körde potatis och rotfrukter i ugnen osv. Grillade t o m på gasolgrillen ute i november bara för att få nåt lite godare
Jag sörjer att jag inte kan äta semla idag, älskar semlor, men inget mer med det!! Alternativet är mkt värre såklart.
Ha en bra dag! Kram