Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Hej! Hur är det med alla mammor?
Här på västkusten skiner solen och tur är väl det för Adam har fått ovanan att vara vaken några timmar på nätterna.. Rätt trött!
Kram på er!
Kram
Hej! Hur är det med alla mammor?
Här på västkusten skiner solen och tur är väl det för Adam har fått ovanan att vara vaken några timmar på nätterna.. Rätt trött!
Kram på er!
Lelle, jag kom på att jag inte svarade på alla dina frågor, missade ju hälften
Jag blandar bröstmjölkersättningen i gröten, Victor vägrar flaska, så oavsett vad det är för välling det skulle inte gå. Även Hipp eko välling innehåller maltodextrin t.e så det är inte lätt att hitta.
Personligen tror jag att den bredda användning av välling är en av anledning till att glutenintolerans är så utbredd som den är i Sverige. Med det menar jag inte att alla barn som får välling får problem!
Kram!
Otto ekologisk välling innehåller inte maltodextrin. Om den innehåller andra olämpliga saker vet jag dock inte.
Otto ekologisk välling innehåller inte maltodextrin. Om den innehåller andra olämpliga saker vet jag dock inte.
Appen funkar nu igen för er som gillar den Kram och god natt!
[quote=75414275][quote-nick]lelle75 skrev 2015-06-12 13:17:31 följande:[/quote-nick]
Man kan göra skrädmjölsvälling och även bovetevälling. Ingen av de jag gjort innehåller ägg. Utan man gör på samma sätt som gröten (utan paltsbröd) men med mer vatten, typ! Jag kan leta upp bovete receptet om någon är intresserad .
Ska du ge katrinplommonpuré gör egen lelle75, eller hipp. De är mest frukt i dom. Vi brukar ha plommon och päron från hipp på hennes gröt. Eller gör egen. Aprikospuré är bra att ge det med iaf för järnet . Jag ger henne kött varje dag. Hon har aldrig varit förstoppad. Givetvis varierar konsistensen . Hon får gröt morgon och kväll (vill inte ge mer av spannnål) och vi ger hipps havregryn med puré på. Eller så gör jag egen gröt.
Vi har det bra i Italien. Varmt är det, lite jobbigt för Maja. Varmt i vagnen blir de ju. Sen har man tunna kläder eller bara en kortärmad body och massa solkräm och solhatt. Eco cosmetics baby med SPF 50 är riktigt bra. Köp den inför sommaren. Lätt att smörja och ger kanon bra skydd, använder deras solskydd på oss vuxna med och även ansiktrengöringen använder jag .
Idag Ska vi köra och bada i en sjö häromkring tror jag. George Clooney har hus där i den byn t.om Kommer inte ihåg precis nu vad den heter.
Kraam