• lelle75

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Gulle ni, blir tårögd av all hjälp ni vill ge mig! Imorgon ska jag och pappa lägga upp en plan. Kram

• lelle75

Ni som inte byter blöja på natten. Vilken nattblöja kör ni och vilken tycker ni är bäst?

• lelle75

Ringde till pampers idag och de rekommenderade baby dry som vi har, men han som svarade verkade inte ha ngn koll och fick fråga ngn annan. Ha sa att active fit är tightare i benen. Men ska testa active fit ändå. Vi hade easy up (tror jag) men svåra att byta på natten när man måste riva, bara ett par nätter för att testa. Kan ju också varit så att hon kissade mindre just när vi hade dessa ett par nätter.

Libero funkade inte alls här, de nästan osade av fukt :)

• lelle75

Intressant, du klär henne lite varmare än vad gör. Men kan ju vara så att barnen helt enkelt är olika varma av sig. Alice är väldigt varm av sig, känner på henne varje gång hon vaknar och med fleeceåkpåse blir hon lite för varm. Så vanlig filt passar bättre här.

Kram

• lelle75
    villsågärna38 skrev 2015-05-15 13:24:24 följande:
    Vännen - har du läst med pannlampa? Det är verkligen ingen fel på din ambitionsförmåga. smile1.gif Vilken kämpe du är! Hoppas att du fått sova lite i natt och får bra hjälp av mannen nu i helgen. Klämdag idag?

Vi har fyra dagars ledigt ihop. Vilket lyx alltså!! Nu ska vi iväg på utflykt - bio för mig och stora tjejen och fika på café för pappa och Lovisa.

Ha en bra dag! Kram
    He he, ja rå, pannlampan funkade jättebra. Nu har jag läst s 125 (önskar att jag hade hittat den direkt) bra tips där, ska pröva vid läggning ikväll. Man ska ge tutte igen om de skriker men bara vänta 10-60 sekunder, om och om igen tills de somnar. Kram
  • lelle75

Missa bildtråden ibland så gör samma inlägg här:

Jo, det stämmer att hon sover i liggdelen så det blir nog väldigt varmt där i. När byter man till sittdelen? Har ju bugaboo, blir det lika bekvämt för dem att sova i sittdelen? Går den att luta bak på nått sätt? Kram

• lelle75
    johjen skrev 2015-05-18 10:51:44 följande:
    Oj det låter som om du har mer än fullt upp! Tänkte också på att barnsäkra i morse då Adam gör masken för fullt och ålar omkring på sina filtar! Vi har en.hel del att ta tag i.

Annars är det bra med oss, i allafall Adam som sov från 20 till 05.30, ammade och somnade om och sov till 08. Värre med hans mamma som har pms och totalt tappat det med maten igen (varför ska det vara så svårt?!) och inte hunnit träna något och hans pappa som är stressad pga högtryck i hans rörelse och oro inför om det blir någon försäljning och egentligen utarbetad då han knappt varit ledig på 5 år.. Men annars är det bra! smile1.gif

Nu ska vi åka till Orusts ullared och fynda fryspåsar och bakplåtspapper och kanske en vaxduk då Adam spiller en del under måltiderna. smile1.gif

Ha en fin dag!

Kram
    Finns det Ullared på Orust? Eller ngt liknande? Var i sådana fall och vad heter det? Ska dit i sommar.

Usel natt här då Alice var vaken två timmar. Och dessutom vaknade så fort jag flyttar mig ifrån henne.
  • lelle75
    johjen skrev 2015-05-18 11:40:47 följande:
    Alltså det är inte ullared men som ett ullared i miniatyr! smile1.gif
  • lelle75
    villsågärna38 skrev 2015-05-18 12:44:23 följande:
    Stackars dig, va jobbigt!! Styrkekramar
    Kram snälla du!
  • lelle75
    villsågärna38 skrev 2015-05-18 12:44:23 följande:
    Stackars dig, va jobbigt!! Styrkekramar
    Kram snälla du!
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015