lelle75 skrev 2015-02-18 08:35:41 följande:
På bvc sa de att de inte tar emot de små på VC (för att de inte har ngn kompetens). Får kolla upp det där.
Hon har inte varit ledsen inatt tack och lov! Jag har sovit 2 x 2,5 h, alltid nått. Hon blev lite ledsen nu när hon vaknade, hon var så täppt att hon inte kunde äta men koksalt hjälpte fort en kort stund, sen blev hon täppt igen och blev tvungen att ta nezeril. Och lite ledsen av en prutt, hoppas inte att det blir mer idag.
Du har nämt de de där frallorna tidigare så man börjar bli riktigt sugen, ska kolla efter det nära mig :)
Kram
Ja det kanske är olika. Vår vårdcentral är stor och flera av läkarna har lång kompetens och samarbetar med Bvc. När vi var inne i tisdags så kollade hon öronen, tog RS-provet,lyssnade på lungor och kollade andningsfrekvensen. Det klarat def en erfaren distriktsläkare av. Vår husläkare följer även upp storasysters barnastma/förkylningsastma även om vi träffat en barnläkare en gång ang detta också (i början då hon fick diagnosen). När storasyster hade öroninflammation var det vårdcentralen vi besökte. Man behöver inte belasta barnakuten för något sånt utan de har den kompetensen på vc eller närakut. Att sitta på barnakuten är ju på egen risk pga alla smittor så där har vi bara varit en enda gång med storasyster (i höstas då hon var så förstoppad att hon till slut började kräkas och hade jätteont i magen). Sen kan en distriktsläkare/er husläkare skriva en remiss vidare till barnläkare. Så hade iaf jag gjort. På Bvc träffar du ju sköterskor och visst kan de skriva remiss till barnläkare men då får du förmodligen vänta flera veckor på en tid eftersom det ej behandlas akut.
Ja de är smarriga
Du får handla nån god mjölkfri skinka att ha på. Jag hittade jättegod salami också som inte var stark och som var mjölkfri som jag åt mkt av också kommer jag ihåg. Sen låter jag ju som värsta husliga typen när jag skriver att jag bakar småkakor men jag gör det enkelt. Snor ihop en deg när jag har tid och har den sen i kylen och så kan jag grädda några kakor ibland då jag har tid. Har man en bra elvisp eller en Kitchen Aid så går det jättefort. Bakar ju en del med tvååringen också när Lovisa sover, bra inneaktivitet efter dagis
Du ska se att du också kommer att orka sånt när du börjar sova lite bättre. Sover man inte känns ju allt jättejobbigt. Vet precis hur det är. Hoppas du kan sova nån timme nu på dan!
Stora kramar