Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Eventfasen är det vid 12 veckor?Står inte just eventfasen i boken vad jag sett (iofs bara skummat lite i den)..
Kram på er,hoppas ni får vila under dagen ni som varit vakna mycket inatt <3
Eventfasen är det vid 12 veckor?Står inte just eventfasen i boken vad jag sett (iofs bara skummat lite i den)..
Eftersom jag skrev här tidigare om mitt lite för litet magmått och misstänkt liten bebis kan jag berätta att han ligger på +0,7 % med en uppskattad vikt på 2107 g idag och hon uppskattade att han väger 3500 till 3700 g vid bf.
Ni som har mammamage appen. Fungerar den? Den har inte så värst bra omdöme?! Känns onödigt att köpa den om appen är kass
Sån skillnad det kan vara från dag till dag. Igår var Lovisa lynnig och frustrerad och ville inte sova. Idag sov hon 45 min runt kl 9 som vanligt och sen 2(!) tim i vagnen då jag var och lunchade. Varit vaken 45 och precis somnat igen. Vid bröstet denna gång. Lilla snuttan!! Hon tränade ju att rulla och försöka (utan framgång) att ställa sig på alla fyra hela dan igår så hon är väl helt slut idag Kram
Oj så stor vår lille kille har blivit! Väger 6840 gr och 67,3 cm lång! Han ligger en kurva över på längden men på normal kurvan på vikten. Snart blir stl 68 för litet! Herregud vad fort tiden går!
Kram
Waouh!! Vad lång han är! Victor vägde 7,2 och var 66 cm lång.
Visst är det sjukt hur snabbt tiden går...
Vi har också haft en skitnatt här. En viss liten herre vägrade bara att sova. Vid 2-tiden flyttade jag ut mig och skrikbomben och la oss på soffan så att han fick ligga och titta på en cerise lampa. Det gjorde tydligen susen, för om inte annat däckade jag.
Lilla Lovisa har gjort sin första förflyttning!! När jag lagade middag låg hon i babygymmet och jollrade. Några minuter senare när jag tittade på henne igen låg hon på golvet 1,5 meter ifrån gymmet. Vet inte hur det gick till men gissar att hon rullat dit. Hon såg väldigt nöjd ut iaf Ha. Ha!!
Lovisa har fuktiga fötter Skrattar också jättemycket. Och pratar så gulligt. Vet flera bebisar som inte gillat vagn i perioder så inte ovanligt. Kan gå och komma så behöver inte vara konstant. Alla är ju unika som Glader skriver Lovisa kan vara gnällig och skrika en stund i vagnen om hon är lite övertrött. Hon tar ej heller napp. Men brukar gå över efter några minuter om hon är mätt och ätit innan. Då somnar hon. Hon skrek ju som besatt i babyskyddet i julas men det funkar bra nu igen. Så det kan vara faser som går över Kram