• Danisen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Ni som använt er av airshell vid resa, vilken storlek på den hade ni? Emmaljunga viking som vi har är liten. En kompis har en viking Hon med och hon hade hyrt en airshell för sittvagn. Men hon sa att väskan var enorm och rymde 2 viking. Hur är er erfarenhet?

• Danisen
    Bell13 skrev 2015-06-02 13:31:59 följande:

Appen har strulat för mig sedan nån vecka tillbaka, kan läsa men inte kommentera. Försökte logga in via safari i min iphone men det funkar inte heller. 

Brukar läsa och skriva ibland när jag ammar är ju omöjligt att amma liten bebis och hålla i en stor dator samtidigt. 

Hoppas de fixar problemet snart 

Vanliga internet i mindre telefon funkar inte med familjeliv, inte gjort på säkert ett halvår. Men jag kan öppna i Chrome istället. Det funkar fint, jag har samsung . Appen finns nog inte till Android. Fanns inte innan iaf, kör alltid via Chrome och har alltid sidan uppe, loggar inte ut. Prova tycker att det funkar bra.
  • Danisen
    johjen skrev 2015-06-03 09:29:30 följande:

Så gör jag också! Allt bra med er Danisen?

Det funkar bra att göra så

Jodå det är rätt bra här. Var på sambons morfars begravning igår. Gud va mycket känslor det väcker. Men de va jättefint.

Min mormor ligger på lasarettet och är rätt dålig, allt på en å samma gång. Maja sover kasst så man själv sover inte bra som du tyvärr också känner till . Vi åker till Italien på tisdag, Majas näsa har börjat rinna och hon nyser lite. Hoppas innerligt att det inte blir en dunder förkylning bara. Usch ja, nu har jag gnällt klart

Hur mår ni? Hur är det på nätterna? I feeeeeel ya :'(
  • Danisen
    lelle75 skrev 2015-06-03 22:02:03 följande:

kör via datorn nu, men alice rycker till av tangenterna ibland. måste knappa försiktigt. säg gärna till om appen funkar igen.

när jag pratade med amningscentrum så sa de att maten är inte viktig när man ammar, att barnen får den näring de behöver. konstigt tycker jag. OCH jag har även en vän med ätstörningar, hon ammar utan problem, fortfarande trots att hennes barn är 1 år och 2,5 år. så visst går det bra att banta när man ammar.

igår somnade alice 19:30 och vaknade kl 22:00, 00:30, 3:00, 3:30, 5:00, 6:00; 7:00 och för mig var detta alldeles underbart (gissar att det är ett mardrömsscenario för er andra). hon brukar ju vakna från varje kvart till varann timme, tidigare har hon sovit som längst 2 timmar, men bara vid ett tillfälle på en natt. var längesedan jag kände mig så utvilad som idag, men lade mig 20:00 igår och pappa passade henne mellan 7:00-9:00 imorse, då jag var helt förstörd igår. så skön dag när man är så pigg.

vsg och danisen- har ni kvar mammaroo? gillar Lovisa och Maja den fortfarande? har för mig att ni hade sådana. eller var det ngn annan eller ngn mer?

svårt att roa alice och få henne att leka själv, funderar på ngt nytt som hon kan tycka är kul, kom gärna med tips.

kram

Hoppas att du får sova längre snart. Maja sover bättre när hon äter gröt innan läggdags (dock inte alltid ändå). Sen ammas Hon till sömns fortfarande. Ska snart sluta med det och öva på att somna själv. Räknar med mycket skrik en period. Hon har väldigt mycket mardrömmar nu så skriker och grymtar om nätternatten. Och givetvis har hon blivit förkyld lagom nu innan Italien hoppas så innerligt att hon är bättre tills dess.

Jepp jag har den kvar, används inte så mycket mer. Jag ska sälja den. Du kanske är intresserad?

Kram
  • Danisen
    linnea83 skrev 2015-06-04 10:15:51 följande:

[quote=75377953][quote-nick]johjen skrev 2015-06-02 14:37:05 följande:[/quote-nick]Tack hade inte tänkt att ta p-spruta nu utan i så fall efter nästa barn. Hoppas allt bra med dig!

Kram[/

Förstod nästan det :).Det är bara bra med oss tack :).Charlie är 5 månader,71 cm lång och väger 8,4 kg!Han snackar massor,börjat sina första försök till att krypa och äter nästan allt jag ger honom :).Men bäst är ersättning fortfarande.Han sover nästan alltid 18-06 utan att vakna.Samt ett par timmar på fm och em.Inatt var han dock vaken mellan 00-02 av nån anledning.Kanske tänderna däruppe som är på g..På det stora hela har vi som du förstår väldigt bra och är väldigt glada att han sover då min värk blir så mycket bättre när jag får sova :).

Kram!

Hihi vilken stor kille han börjar bli Maja är 7 månader 66cm och 7430gr. Så härligt att han sover så bra. Här varierar det väääääldigt. Jag har som du, sover jag dåligt har jag en jäkla värk. Önskar varje kväll att natten ska bli bra hehe. Ibland blir det så ibland inte alls hehe. Men men så är det. De går förhoppningsvis över igen snart. Enligt Wonder weeks appen är hon "during The fussy phase" så det stämmer in bra på henne.

Gillar han ingen mat? Maja blev förtjust i sötpotatis och palsternackpuré de är sött hehe.

Kram.
  • Danisen
    Bell13 skrev 2015-06-07 13:11:31 följande:

Har börjat svettas jättemycket både på natten och på dagen. Någon som känner igen det eller vet vad det beror på? Är jag på väg in mot klimakteriet? Hjälp detta är obehagligt och känner mig så ofräsch

Ja, fy katten!! Jag svettades massor. Det försvinner efter ett tag så håll ut
  • Danisen

Gulp... Imorgon åker vi till Italien. Nervös inför flygresan. Hoppas mina piller hjälper och att Maja har ro att amma så hon inte får ont i öronen och att hon håller sig lugn gud va jag har gröt i hela bollen. Har jag glömt packa något, tagit med för mycket onödigt eller ja... haha!! Herregud.. de blir nog bra.

Hur mår ni fina super mammorna?

Kraam

• Danisen

Tack snälla ni

Jag lovar att återkomma Lelle. Nä, bor i Skåne. Men DHL och Shenker funkar fint att transportera med. fundera du

Kraam

• Danisen

Man kan göra skrädmjölsvälling och även bovetevälling. Ingen av de jag gjort innehåller ägg. Utan man gör på samma sätt som gröten (utan paltsbröd) men med mer vatten, typ! Jag kan leta upp bovete receptet om någon är intresserad .

Ska du ge katrinplommonpuré gör egen lelle75, eller hipp. De är mest frukt i dom. Vi brukar ha plommon och päron från hipp på hennes gröt. Eller gör egen. Aprikospuré är bra att ge det med iaf för järnet . Jag ger henne kött varje dag. Hon har aldrig varit förstoppad. Givetvis varierar konsistensen . Hon får gröt morgon och kväll (vill inte ge mer av spannnål) och vi ger hipps havregryn med puré på. Eller så gör jag egen gröt.

Vi har det bra i Italien. Varmt är det, lite jobbigt för Maja. Varmt i vagnen blir de ju. Sen har man tunna kläder eller bara en kortärmad body och massa solkräm och solhatt. Eco cosmetics baby med SPF 50 är riktigt bra. Köp den inför sommaren. Lätt att smörja och ger kanon bra skydd, använder deras solskydd på oss vuxna med och även ansiktrengöringen använder jag .

Idag Ska vi köra och bada i en sjö häromkring tror jag. George Clooney har hus där i den byn t.om Kommer inte ihåg precis nu vad den heter.

Kraam

• Danisen
    Irma01 skrev 2015-06-11 22:46:55 följande:

Lättare om din man ger henne och du inte är i rummet...prova det, de är ju inte dumma. Hon känner ju doften och vet att hon kan få annat

Maja vägrar flaska oavsett hur vi har gjort, så jag struntar i det. Hon vägrar napp nu igen med. Dock har hon börjat ta sin snuttefilt gosar in ansiktet i den och ibland suttar Hon på den med hon har inte tagit napp på en vecka nu.
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015