• Danisen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

glader skrev 2015-03-30 09:50:26 följande:

God morgon!

Hoppas ni sovit gott!?

Här är det ösregn eller faktiskt snöblandat regn, grått och trist och jag har åkt på värsta förkylningen med halsont och feber Så idag blir det soffläge och inomhusmys för hela slanten.

Hoppas nu bara detta är en andra släng av vår familjeförkylning jag fått och inte en ny som Hedda och sambon ska få nu när de jst blivit friska...

Vad gör ni idag?

Usch va tråkigt med förkylning. Hoppas att det går över snabbt! Vi har likadant väder :'( vart tog våren vägen?

Vi ska göra så lite som möjligt. Lilla damen har hållt sin mamma vaken lite och jag har själv legat och grubblat så jag inte kunde sova... mög natt! Ställde in dagens aktivitet. Orkar inte göra något tyvärr.
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2015-03-30 14:02:24 följande:

Ett tips inför resande med barnvagn. Hyr transportväska på Airshells. Hämta och lämna på flygplatsen

Vad är det? vad för vagn ska ni ta med? Vi har en sulky typ som vi tänkt ta med till ItalieN. Hon kommer sitta framåt men det borde ju gå bra i en vecka? Smidigare att ta med sig känns det som. Funderar på det m babyskydd. Hur gör man? Ska ju ta sig från flygplatsen till hotellet. Vi kommer ta taxi tror jaG. Ha en fin resa
  • Danisen
    glader skrev 2015-03-30 11:14:24 följande:

Aj då, vad jobbigt! Vad grubblar du på? (Om du vill berätta alltså)

Jag grubblar över massa trams egentligen. Men hennes dop. Kom på att det är 3 års test (hästar) här i Åstorp den 9 maj när vi ska ha dop, eftersom vi har en stor del av familjen som håller på med hästar uppfödning o.s.v t.ex hennes farfar. Tänk om dom inte kommer på hennes dop. Å min syster jobbar på ett välkänt stuteri här och hon kommer garanterat att visa hästar den dagen så hon kan nog inte komma (kommer aldrig att få ledigt). Dumt av mig att inte kolla det innan... Äsch jag orkar inte tänka på alla Mer. Typiskt mig! Sen hennes "styvfaster" jobbar också med hästar och lär med ha fullt upp. Jaja... inbjudan kommer i deras lådor imorgon så får väl se va som händer! Det är ju för Majas skull... ursäkta mina tråkiga grubbel
  • Danisen
    johjen skrev 2015-03-30 12:43:17 följande:

Tråkigt med förkylning och grubblerier!

Underbart med crêpes!

Hör går det också i förkylningens tecken men natten varit något bättre fast nu på förmiddagen har Adam hostat så han kräks! Ligger just nu i sin säng och leker och är vid gott mod så det känns ju ändå ok. Sov 4-5 h på dagen igår vilket också är bra för återhämtningen.

Vi har varit och träffar cateringfirman som ska göra maten till Adams dop nu på morgonen. Vi blir runt 60 vuxna och 20 barn (!) och vi känner inte att vi mäktar med att fixa maten själv. Det blir pajer med sallad och jättefina doptårtor med havstema då Adam kommer ha sjömanskostym istället för dopklänning . Allt kommer gå i offwhite, marinblått och babyblått vilket knyter fint an till havet där vi bor. Snart bara några veckor kvar!

Hoppas ni alla har en fin dag!

Kram

Wow vilket dop

Vi skulle med blivit 80 st. Men fick inte ihop det. Så familjen får komma på dopdagen sedan har vi bjudit in våra vänner att ses hemma hos oss och fira i efterhand. I all enkelhet med korvgrillning och sånt mys i vår stora trädgård. På dopdagen blir det dopfika med tårta o.s.v. Det får räcka . Ska till min kompis konditori på torsdag och välja tårtor . Har inte bestämt mig för något tema än. Ska kolla runt lite

kram och massa krya på sig till Lilleman
  • Danisen
    Irma01 skrev 2015-03-30 17:09:31 följande:

Hej på er tjejer!

Johjen och Danisen, härligt med dop, hoppas allt flyter på som ni önskar.

Vi har inte bestämt något än, jag är inte alls troende och min man tvekar. Kanske blir det en enkel namngivningsceremoni under sommaren i stället.

Vsg, hoppas ni får en underbar resa och mycket sol!

När det gäller barnvagn tog jag allt med mig nu, Buffalo och babyskyddet. Såg ut som om jag skulle flytta hem med all packning...

Hade inget annat än plastpåse till vagnen och på väg ner gick det bra.

Idag var Victor hos familjens läkare då han låter rosslig och sover dåligt. Men läkaren tyckte att det bästa var att fortsätta med koksalt och att Victor var i fin form. Lungorna lät bra och Victor snodde hans instrument när han skulle titta i öronen .

I morgon är det resdag igen, hoppas att det går lika smidigt som på väg ner!

Kram på er

Vi är inte heller alls troende. Skulle blivit namngivning egentligen. Men min sambo ville döpa henne ändå så det blir så hehe .

Hehe busunge

Babyskydd som bagage då eller?

Vårt ska gå som handbagage t.om hoppas bara att det är så irl.
  • Danisen
    glader skrev 2015-03-31 08:19:33 följande:

God morgon tjejer! Hoppas natten varit bra

Här har Hedda sovit snällt men det är värre med mig som är precis dyngförkyld Värmen har gått sönder i huset, elementen är iskalla och vi har bara 17 grader - och hyresvärden är i Ryssland, jag får inte tag på honom! Så hr sitter man och fryser... Har byltat på Hedda men hon är ändå iskall om händer och fötter. Några tips?

Dop ja... vi har tänkt ha en liten namngivningsfest när det blir varmare men det blir bara litet och familjärt med de närmaste. Just nu är vi mitt uppe i att ta beslut om att bygga hus så dopet får vänta lite både av praktiska och ekonomiska skäl.

Vetekudde elleR något? Fleeceoverall m fötter kanske? Eller tossor
  • Danisen
    linnea83 skrev 2015-04-04 21:57:35 följande:

Har ju glömt att skriva..!I måndags var det 3-månaders vaccin,gick jättebra och numera 64,7 cm lång och 6600 g :).Nu börjar han äntligen få lite hull på benen med ;).

Så skönt att han inte reagerat på vaccinet . Stor kille ju hehe. Maja vägde 6,2kr och var 62cm när hon var 4 månader hiHi. På torsdag ska hon till bvc för 5 månaders vaccin och det där vanliga .
  • Danisen

Någon mer som har bebis som hel4 plötsligt inte äter sina favorit puréer längre? Maja åt jätte fint några veckor. Nu gillar hon typ ingenting. Och har börjat sova sämre igen. Varannan timme nu, trötta mig liksom! Verkar som att hon är så medveten om att jaja jag får tutte när jag blir hungrig ändå så varför äta annat liksom. Flaskan total vägrar hon fortfarande, övar och övar utan något som helst resultat. Va ska jag göra?? Vill trappA ner till att del amma så småningom. Men det går ju inte. Konstigt att man blir gråhårig?! för övrigt är hon en fantastisk snäll och glad liten tjej som förgyller mina dagar <3 imorgon är det 5 månaders vaccin. Hoppas att hon inte reagerar på det denna gången heller. Hur har era reagerat?

• Danisen
    Bell13 skrev 2015-04-07 09:16:13 följande:

igår vid 18.30 fick jag värkar var tredje minut som varade i ca 50 sekunder. Jag kunde hantera dem även om det gjorde riktigt ont både i ryggen och i magen. 

Vid 21.30 ringde jag bb sophia och de tyckte att vi skulle komma in. Väl där gjordes ctg och mycket riktigt värkarna kom var tredje minut och han mådde bra i magen. 

Var bara öppen 2 cm och tappen var 2 cm lång men vi stannade i 2 h för att se om det skulle hända något, om värkarna skulle fortsätta och om jag skulle öppna mig mer. Jag somnade under den här tiden, värkarna stannade inte av men de minskade i intensitet och jag kände dem inte längre de blev också väldigt mycket kortare. 

Vid 02.30 hade jag inte öppnat mig nåt mer så vi åkte hem. Under natten har inget mer hänt och nu sitter jag och äter frukost. Har sökt min barnmorska för att få en hinnsvepning idag, vet inte om det hjälper men vill i af testa. 

GAAHH vill bara få ut honom nu och träffa lillprinsen ju. Var ändå skönt att det hände nåt igår men synd att det bara var falskt alarm. 

Mrn åååh jag som hoppades att få läsa att han kommit nu ju

Det kommer att dra igång igen på riktigt. Håller tummarna för dig
  • Danisen

Ooh ja det så himla olika det här med längd och vikt hehe så länge dom växer och mår bra så är allt i sin ordning antar jag!

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015