villsågärna38 skrev 2015-05-25 21:42:04 följande:
Från 8-9 månader tycker jag sulky funkar jättebra om det bara är i några dagar. Men det beror ju helt på. Alla får göra som de vill själva såklart i Europa och USA kör ju många bara sulky, från första början alltså
Babyskyddet har vi haft med flera gånger. Om man fäller ner bågen tror jag inte det är nån fara alls. Känner ingen som haft problem. Man skickat det i en plastpåse man får eller köper i gaten. Sen är det ju mkt att släpa på men tar man knarr med sig det så får man tänka på att taxibolagen i Sverige inte har babyskydd (säkert inte utomlands heller). De har bara vanlig bilstol. De säger att den är från 6 månader men de sitter ju väldigt upprätt så tycker de behöver vara några månader till för att det ska fungera bra.
SAS bryr sig inte öht. Har iaf inte gjort det. Inget flygbolag vi har flugit med har någonsin lagt sig i amningen. Huvudsaken är att man har säkerhetsbältet på bebisen samtidigt. Man får ett bälte man sätter fast i sitt eget. Funkar hur bra som helst. Har haft en sjal över och ammat jättemånga gånger. Vi hade en flygvärdinna en gång med (på SAS) som själv kommenterade hur smidigt det var. Alla jag känner som ammar har gjort likadant.
Koksalt funkar inte. De behöver svälja för att tryckutjämna. Vatten eller ersättning i flaska, napp eller amma är det bästa. Koksalt är bra om de är förkylda dock och kan vara bra att ge innan men speciellt vid landning är det bästa om de suger på något. Om du ammar under en sjal så ser ingen det och hon kommer utan problem att kunna sitta fast i sitt säkerhetsbälte samtidigt. Måste vara en man som skrivit det på hemsidan.... Suck! Så korkat så klockorna stannar enligt mig iaf
Vad hette siten ni beställde blöjor från?
Kram
Har precis börjat använda sittvagn, och inte ens varje gång vagn används. Så för henne är det nog ingen hit denna gång.
Hon blir 7 månader på torsdag.
Ja, det måste ha varit en karl som skrivit det haha. Jag ammar gärna vid start och landning. Det som är bäst för henne ska hon få <3
Hmm... tror att det blir att vi tar med eget.
Kit4kids.se heter sidan. Fantastiskt personal Och service. Vi skulle beställa men mammas vännina ska köra ner till Italien dit vi ska så hon tar burkarna i sin bil
klämmisar/gröt/blöjor ect tar vi. Med hjälp av min mamma och styvfar
Kram