Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Nytt test taget nu, tycker strecken är ganska lika, eller? Har även fått riktigt slemmig flytning idag med, så tippar på att ÄL sker ngn gång imorgon, 2 dagar efter beräknat. Men skönt att kroppen verkar vara i form igen iallafall.

• WiMe06
    Syoss skrev 2015-04-23 15:33:23 följande:
    Ja starkare blir det nog inte! smile1.gif lycka till!
    Tack
  • WiMe06

Tror att ägget släppte ngn gång igår/natt för jag hade rejäl värk igårkväll och idag var testet svagare igen. Så jag hoppas att det vi hunnit få till i mysväg räcker för att ge resultat. Nu väntar BIM i början på maj, ngn gång runt den 4 tror jag...

• WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-04-24 15:43:00 följande:
    Kolla på wimes test ovan så ser du. Spännande att det är på gång iallafall!
    Det är på väg åt rätt håll
  • WiMe06
    Svelin skrev 2015-04-24 15:24:21 följande:

Gick lite. :-P

Jag har sån bebislängtan nu! Några vänner fick i lördags sin första bebis och att se de bilderna gör mig ju inte mindre sugen precis! Det är tur att våren är här och att det ät sommar sen så det händer en del grejer. Då kanske tiden går fortare! smile1.gif

Har en kompis som väntar sin andra nu, bf den 3 maj.

Plus att varenda människa på gatan hemma har fått smått eller är gravida.

Så håller med er båda, skitjobbigt ju när man bara längtar
  • WiMe06
    Hjalmarsmamma skrev 2015-04-24 21:59:41 följande:

Äntligen är det dags för ÄL i april (månaden då vi bestämt att vi ska börja försöka). Som jag har längtat ;)

Nu är maken dock på konferens under helgen...

ÄL borde vara imorgon (kör inte med äl-stickor, har dock någorlunda koll med almanackan). Vi hade sex igår kväll och kanske finns det några överlevande små gynnare som väntar på ägget när det släpps. På söndag när han kommer hem blir det mer mys.

Bim borde bli 10 maj

Vad härligt att ni kommit igång på "riktigt" nu. Det är spännande att börja men rätt jobbigt och påfrestande ibland, har jag känt iallafall, men det kan nog vara dem snabba vändningarna som varit för oss sista tiden.

Lycka till nu med bakningen
  • WiMe06
    Svelin skrev 2015-04-24 21:55:12 följande:

Skönt att höra att man inte är ensam i sin längtan. smile1.gif Man kan ju inte prata om det med alla i sin omgivning direkt. Jag vill inte att folk ska veta att vi planerar en till. Så det är skönt att kunna skriva av sig lite här. smile1.gif

God fredagskväll!

Håller helt med, det är jätteskönt att kunna prata av sig här med andra som är i samma situation för som du säger man vill ju gärna inte berätta för vänner och bekanta att man planerar en till
  • WiMe06
    NellieMeja skrev 2015-04-25 10:40:21 följande:

Väntan är hemsk tycker jag gillar inte detta. Men hoppas att det snart tar sig. Tycker oxå det är skönt att få läsa å skriva här. För inga av våra vänner planerar eller vill ha en 3:a. Men på jobbet har dom listat ut att vi har planer för en 3:a eftersom jag gått upp till heltid. P det har jag bara gjort när det ska bli barn hihi. Sen har jag svårt å dölja båra planer när de frågar inget pokerface här inte.

Skulle nog också ha svårt att hålla masken om ngn på mitt jobb listat ut det. Men ingen som har ngn aning om att vi försöker.

Min chef vet om att jag fick missfall för två veckor sedan så hon är väl medveten om att det kan bli en grav. framöver.

En rätt nära vän fick sitt andra barn i fredags, en liten pojke och man känner bara hur den där längtan sticker till lite extra i kroppen. Så jag får bebisgosa där sen när dem landat lite ????
  • WiMe06
    knittgirl84 skrev 2015-04-27 08:00:23 följande:

Har troligtvis BIM imorgon och imorse kunde jag inte låta bli att testa - det var negativt.

Funderar på att testa ÄL-stickor en cykel nu.

Tråkigt för er att det var negativt. Bättre lucka nästa gång hoppas vi
  • WiMe06

Seg väntan på BIM, precis en vecka kvar för min del och säger som ni andra. Svårt att inte leta symtom. Men försöker att inte tänka så mkt på det. Hoppas ju såklart att dem ggr vi hann få till det ska räcka.

Jag tänker iallafall inte testa tidigt, kommer mensen när den ska så gör den ju...

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)