Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

minahjärtan0609 skrev 2015-05-06 10:32:42 följande:
    Så känner jag med. Började blöda V5+4 förra gången. Är 5+0 idag. Denna veckan känns jobbig.
    Förstår verkligen hur du känner. Det är jobbigt men man får försöka att inte tänka så mkt på det. Men det är så svårt att låta bli. Jag gick en lång promenad nu och då började jag känna molande värk och lätt illamående, då tänkte jag direkt att "Nej, det kanske inte var bra att gå"

Men gå en lugn promenad måste ju kunna göra, vet ju egentligen att det inte har med det att göra. Sen är jag så orolig att mitt jobb inom vården ska påverka negativt.
  • WiMe06
    Mammis2011och2015 skrev 2015-05-07 06:22:41 följande:

Dags att ge upp hoppet om denna månaden....

Bim-4 och heeeelt blankt testa-tidigt

Lika bra det. Imorgon begraver vi Meya och jag vill bara gå under

Ettbarnihimlen.bloggplatsen.se phpwVJBdF32914.jpg

Jag fick blanka test på BIM-3 men idag fick jag gravid 2-3 på cb digitala. Det måste inte vara kört.

Lider så otroligt med dig. Det är en fruktansvärd händelse ni varit med om. Ägna er åt varandra nu och låt den här sorgeperioden ta sin tid. Massor av kramar till dig
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-05-09 06:58:51 följande:

Nu har det gått 5 dagar sedan min miniblödning och inget mer har kommit! Tog ett nytt graviditetstest nu nå morgonen och det var det starkaste plusset jag någonsin sett.

Verkar som om det kan gå bra denna gången smile1.gif

Hur går det för er andra?

Vad skönt att det inte blivit mer. Håller tummarna att det fortsätter så

Igår var den dagen jag började blöda 1 vecka innan jag fick mitt mf, så det var en milstolpe att bara komma förbi den dagen. Så denna veckan är lite extra tung, men jag har en helt annan känsla inför denna grav. Men har fortfarande inte så mkt symptom. Har börjar känna lite illamående på kvällarna ibland när jag går och lägger mig, lite ömma bröst och molande i magen. Men annars väldigt symptomfri.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-05-09 09:16:49 följande:

WiMe06- jag känner som du att jag inte riktigt vågar tro att jag är gravid och att det ska gå bra. Varje vecka är en milstolpe. Kommer inte känna mig lugn innan v 12 är passerad. Vi har bestämt oss för att vänta tills midsommar innan vi berättar för barnen.

Jag har inte heller mycket symptom. Mår lite illa och kaffet smakar inte. Men det känns ändå bättre än sist tycker jag.

Vi har inte bestämt när vi ska berätta för barnen. Men vi kommer helt klart vänta några veckor till. Jag bara längtar till midsommarhelgen är över för då går jag på 8 veckors ledigt och i samband med första ledighetsveckan går vi in i v. 12. Men det känns så oändligt långt dit.

Men man tar en dag i taget känner jag. Kommer nog kontakta en privat gyn å se om man kan få ett vul om några veckor.

Har du hört av dig till mhv ännu? Det har inte jag.
  • WiMe06
    Syoss skrev 2015-05-09 09:20:09 följande:
    Så härligt! smile1.gif hoppas du slipper mer blödningar.

För mig går det segt. Jag fick igår mitt 4e positiva ägglossningstest denna cykeln. Fick positivt dag 9, 10, 13 och 18. Det är som att min kropp försöker ägglossa men kan inte denna månaden smile4.gif har haft fertilt sekret sen dag 8. Jag tempar och ännu har Fertility Friend inte hittat någon ägglossning. Hoppas verkligen det släppte igår/idag eller att kroppen bestämmer sig för att strunta helt i ägglossningen denna cykel, så jag får vänta in mens och hålla tummarna för att nästa cykel är som den ska!
    Usch vad tråkigt för dig att kroppen verkar krångla så. Hoppas det ger med sig snart så ni kan komma igång på riktigt igen.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-05-09 15:23:50 följande:

Jag ska ringa mvc på måndag tänkte jag. Jag är ju 35 så jag är berätttigad kub-test, känns bra. Annars är det bara och vänta.

Tänkte också ringa nästa vecka, men mest för att få en tid till inskrivning för det är ju alltid svårare ju närmare sommaren man kommer.
  • WiMe06
    Syoss skrev 2015-05-09 11:39:07 följande:
    Jobbigt är det smile4.gif vad jag vet så har det inte krånglat så innan, så hoppas verkligen det bara är något högst tillfälligt. Men eftersom jag har regelbunden mens och två barn sen innan som blev till utan problem, så får jag ju anta det smile1.gif
    Jag förstår att det måste vara jobbigt, håller tummarna att det rätar till sig snart. Har du varit med om att det strulat ngn gång innan?
  • WiMe06
    Orkide skrev 2015-05-11 11:47:42 följande:

Ikväll blir det sex! En äggblåsa som spricker närsom smile1.gif

Härligt, lycka till och sexa på
  • WiMe06

Åh vad tiden går sakta!! Kan inte tiden bara flyga fram lite nu som den brukar ha förmåga att göra!! Blir galen på denna oroligheten och nervositeten hela tiden. Hjärnan spelar en spratt hela tiden. Tänker att bara för att man tänker på det så händer ngt. Blir galen på mig själv! Vill bara kunna slappna av nu och få börja njuta istället. Hatar toabesöken. Måste kolla trosan varje gång man är på toa. Usch!! Snälla låt tiden bara få gå nu!!

• WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-05-11 21:18:49 följande:

Känner igen vart enda ord du skriver. Jag är väldigt orolig och misstänker missfall heeeela tiden. Jätttejobbigt! Mår dock illa från och till, mest på kvällarna och jag känner mig gravid och det är ju bra.

Har ringt och bokat tid för inskrivning. 1 juni blev det. Kub ul. blir veckan efter midsommar. Detta är min milstolpe känner jag, då är v 12 passerad.

Visst är det jobbigt att man känner så hela tiden. Jag känner också av illamående till och från och precis som du mest på kvällarna. Sen har brösten börjat ömma mer, så varje tecken är ju positivt.

Vad skönt att du fått tid. Inte så länge kvar till 1 juni. Fast tillräckligt länge för att det ska bli en lång väntan.

Jag fick inte tag på bm idag så ska försöka imorgon igen. En stor milstolpe för mig är på onsdag. Sen blir nästa v.26 då jag går på 8 veckors ledigt och samma vecka når v.12. Men det känns som en evighets lång väg.
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)