Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Hej alla! Hoppar gärna in här, har inte läst igenom hela tråden men vi är ett par som försöker få vårt tredje barn. Har två pojkar sedan tidigare, födda 07 och 09.

Tog ut min hormonspiral den 18/2 så det är precis nytt, fick inga blödningar efter den togs ut. Har haft väldigt dålig koll på mina menstruationer så vet inte riktigt när nästa mens kommer. Hoppas ägglossningen funkar bara. Tyvärr har min man fått prostatit vilket kan påverka att spermierna blir lite slöa men vi hoppas att det verkligen inte ska påverka för mycket.

• WiMe06

Stort grattis Elyssa, håller tummarna att allt går väl.

Här har vi just avslutat första mensen efter att jag tog ut spiralen, så nu räkna vi med ÄL den 19-20 mars och BIM den 31 Mars. Hoppas på denna månaden nu. Vi kommer köra på trots risk för ett julbarn, det är lika välkommet när det än kommer för nu längtar jag såå mkt.

• WiMe06
    Syoss skrev 2015-03-11 13:24:30 följande:

Jag suckar inte över decemberbarn. Blev jag gravid nu senaste äl, så blir bf månadsskiftet nov/dec. Men jag, personligen för min egen del, känner att det blir för mycket med ett ev bf runt jul och nyår. Jag vill kunna lägga all tid och energi på barnen som faktiskt redan finns, runt just jul och nyår. Nu verkar jag säkert hemskt i mångas ögon, men det är så jag känner. Alla borde kunna få göra och planera som dom själva vill och hur känner dom känner att det passar deras liv bäst utan att andra ska tycka och tänka till om det.

Men samtidigt så kan man inte styra över allt, och tillfället är aldrig någonsin helt "perfekt". Jag och sambon kommer inte skydda oss och vi kommer inte leva i celibat, även om vi inte försöker aktivt kommande månad. Blir vi gravida, ja då är det så. Men folk borde hålla vissa åsikter för sig själva ibland och låta alla göra som dom vill.

Givetsvis ska alla göra det som man anser är rätt för just sin familj, det är ingen tvekan. Vi är alla olika familjer och vi känner och tycker olika och så är det självklart att det ska vara. Jag hade mer än gärna önskat mig ett majbarn, men min längtan är så otroligt stor så jag vill inte hoppa över en månad, och det kanske andra tycker är egoistiskt tänkt gentemot barnet men det är ju vår familj och så känner vi. ???? Ibland behöver nog alla tänka över vad man säger ibland och att alla står för sitt.
  • WiMe06
    Neprome skrev 2015-03-16 09:09:10 följande:

Ni som använder appar vilken/vilka har ni? Finns ju en hög att välja på ;)

Jag använder en app som heter reddville, har haft den sedan innan vi planerade barn, tycker den fungerar bra, för där kan man skriva in sin personliga cykel så den följs i en kalender.
  • WiMe06
    Syoss skrev 2015-03-17 16:24:06 följande:

Jag blir 28 i april min sambo blir 36 i juli, så han känner väl att det brinner lite i knutarna.

Det är lite samma här, min sambo blir 35 i oktober och jag blir 28 i juni.
  • WiMe06

Grattis Catarina.

Här sexas det varje dag nu, beräknad ägglossning på torsdag. Vill ju inte missa den om det skulle ske tidigare.

Har tjocka flytningar, tecken på ägglossning snart?

• WiMe06
    Orkide skrev 2015-03-22 08:53:55 följande:

Tog ut min spiral i fredags och har fått en blödning idag. Ska inte ha mens förrän om 9 dagar. Någon som vet om det är normalt eller inte?

Vad jag förstått så är det många som får en blödning när dem tagit ut sin spiral, jag fick dock ingen när jag tog ut min.

Grattis till alla som plussat här inne.

Jag hade beräknad ÄL i torsdag och har haft sex både innan och efter. Så jag hoppas vi prickat rätt. BIM är den 31 om jag räknat rätt. Kan inte låta bli att oroa mig om vi missat ÄL. Nu ligger mannen sjuk i feber så det blir inget sex nu. Så hoppas hoppas. Annars får vi bara försöka igen nästa månad.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-03-23 09:51:53 följande:

Vi kommer att ha två skolbarn när bebis kommer och jag tycker det ska bli helt underbart! Det kommer att finnas gott om tid att mysa med bebis och de stora barnen får mycket hemmatid då de inte kommer gå på fritids. Barnen vet inget ännu men de har länge önskat sig ett syskon så de kommer nog bli jätteglada.

Nummer tre skrev 2015-03-23 11:28:56 följande:

Mina barn är också födda 06 & 09 och jag tänker precis likadant. Är ju inte gravid (vad jag vet) än, men inom kort förhoppningsvis

Mina pojkar är födda 07 och 09, är inte gravid ännu, BIM den 31, men jag tycker också det skulle vara såå mysigt med en liten bebis och sen två skolbarn. Våra pojkar pratar om ett litet syskon hela tiden så dem skulle nig bli lika glada som vi om det tog sig snart.
  • WiMe06

BIM idag då enligt mina beräkningar, men ingen mens ännu, men dagen är ju inte slut än, så den kommer väl ikväll säkert...

• WiMe06
    Syoss skrev 2015-03-31 18:03:24 följande:

Spännande! När ska du testa?

Tänkte köpa test imorgon och testa fredag morgon om den fortfarande inte dykt upp då, har inga test hemma nu (varför man nu inte köpt hem det min nöt) och man bör nästan testa morgon va? Den har inte dykt upp än iallafall.
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)