Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Hej! Vi vill ha en trea vi är bara lite oense om när Våra barn är 3 och 1 år. Jag tycker vi kan ta ut spiralen o börja typ i april-maj men sambon tycker hösten... Kan nog inte vänta så länge.. Min kropp skriker efter att få bli gravid igen..

• Orkide
    lotie skrev 2015-03-03 21:19:58 följande:

Träffade världen dummaste läkare idag som frågade om jag tävlade om att få barn tätt eller skulle ha 3 barn innan 30. Han ville inte erbjuda mig hjälp även om jag betalade så vi får försöka själva och hoppas det tar sig annars blir det väl inga fler barn:(

Hade en stor äggblåsa han trodde skulle släppa snart men äl testerna visar inget och det borde det ju göra 24-48 timmar innan. Kommer testa både morgon och kväll nu ifall jag missar den.

Låter inte som en vidare trevlig läkare. Känner igen mig lite o de du skriver. Har också endometrios och behövde hjälpa att bli gravid med pergotime.. Är lite orolig för att inte få pergo utskrivet..

Kan du inte kontakta en annan gyn?

Nu har vi bestämt att vi ska börja försöka i slutet på maj/juni
  • Orkide
    lotie skrev 2015-03-05 23:21:42 följande:

Ikväll fick jag positivt äl test:) har aldrig fått det innan så är jättelycklig:)

När kan jag räkna äl är nu? Och när blir BIM?

Men då släpper väl ägget inom 24-48 timmar. BIM blir väl om ca två veckor? (Ingen expert!)

Själv blev jag väldigt nojjig över att skaffa barn nr tre. Frågade sambons släkting som har tre hur det känns. O då lät det som att det var jättetufft med tre o att steget från två till tre var jobbigare än från ett till två... Hon sa också att grav.längtan o bebis längtan fortfarande finns efter tre barn. Så kommer man aldrig känna sig klar med att skaffa barn? När är då dags att sluta, hur vet man? Blev lite små deppig nu!
  • Orkide

Tack vare era svar om velande så bestämde jag mig för at sluta vela o bara se fram. Men igårkväll fick jag lite panik.. Har bokat tid den 20 mars för att ta ut spiral. Men ja måste ringa till någon för att få pergotime utskrivet. Jag har inte kunnat bli gravid utan hjälp tidigare så jag förväntar mig samma denna gång. Det kan ju vara flera månades väntetid. O tänk om gyn vill göra nya undersökningar som de andra två gångerna då kostar det både tid o pengar för allt olika undersökningarna som jag redan gjort två gånger! Haha jaja bara att ringa på måndag!

• Orkide

Grattis Elyssa! Spännande!

Min minsta hade BF den 24 nov 2013 men dök upp lite tidigare (1 dec..). Tänkte också först ånej ett decemberbarn.. stackarn. Men nu känns det mysigt

• Orkide
    Orkide skrev 2015-03-11 06:44:53 följande:

Grattis Elyssa! Spännande!

Min minsta hade BF den 24 nov 2013 men dök upp lite tidigare (1 dec..). Tänkte också först ånej ett decemberbarn.. stackarn. Men nu känns det mysigt smile1.gif

Menade att hon hade BF 24 december
  • Orkide

Så spännande för er som inväntar BIM! Själv längtar ja till fredag då spiralen åker ut. Men vi börjar inga försök förrän juni (maj) har sambon sagt

• Orkide
    lotie skrev 2015-03-18 12:49:52 följande:

Jaaaa:) vilken lycka, tredje gången gillt!

Man vill ju skrika till hela världen att man är gravid men vi vill gärna hålla det hemligt denna gången. Har inte gått tidigare då jag spytt i v 6 redan. Mår redan illa men hjälper att äta Hela tiden:)

Hoppas graviditeten och förlossningen också går bra denna gången!! phpJDbgbY95636.jpg

Grattis grattis!
  • Orkide
    Zesssan skrev 2015-03-19 10:06:50 följande:

Fattar inte.. vi hade sex för tre dagar sedan och även för två..
    Jag mådde illa dagen efter dirrekt efter sexet,var hemma från jobbet i tisdags. Jag tänkte att nu är det magsjuka på G. Men det hände/händer inget!!!
    Igår fick sambon komma med Mc Donalds MAT för jag mådde så illa att jag inte kuna äta det jag hade med mig. Låter som jag är sken gravid :P för inte kan det hänt något redan? har ÄL idag enligt min app,sedan vet man inte exakt om man inte testar sig...

.

Nja låter lite väl tidigt för grav symptom :p Betyder ju inte att det inte gått vägen men jag tror inte kroppen gett dig grav symptom redan.

Idag åkte spiralen ut!!
  • Orkide
    minahjärtan0609 skrev 2015-03-21 06:44:43 följande:

Jippi!!! phpiuhUMx52714.jpg

Grattis! Vad ni plussar
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)