• Anonym (Svimmade)

Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!

Jag måste få lite synpunkter för jag vet varken ut eller in...

Igår var jag ute på stan när jag plötsligt började känna mig konstig. Nästa sekund är jag på marken och en hel drös människor står lutade över mig. Jag hade svimmat och varit avsvimmad i några minuter. Jag minns inte vem jag är och det är läskigt. En man hjälper mig att åka till en akutmottagning i närheten. Jag är förvirrad men kommer på att jag måste smsa min pojkvän vad som hänt. Han är på fest och han ringer upp men jag kan inte svara pga sjukhus.

Får sedan träffa sjuksköterskor och läkare, de kommer fram till att jag har vätskebrist och lågt blodtryck, får gå hem. Smsar min pojkvän igen, att jag är ok. Inget svar. Smsar igen att jag nu är hemma. Inget svar. Ringer då upp honom. Han säger att det är skönt att jag mår bra och att han har varit så orolig (konstigt att man inte svarar på sms då?). Han frågar om jag vill att han ska avbryta festen och komma hem, jag är förvirrad och chockad fortfarande och säger att han får bestämma själv men att läkaren sa att jag inte fick vara ensam. Han säger då typ skönt att du mår bättre, jag stannar nog inte så länge, måste gå nu hejdå! Jag blir ledsen och säger att jag är rädd, han säger att han måste tillbaka till festen, jag blir sur och lägger på i örat på honom. Sen kollar jag på tv i soffan, sover lite, och det går fyra timmar. Kollar då min mobil och det att den inte har täckning! Fixar det och väntar på min pojkväns oroliga sms. Nada. Inget alls. Jag smsar och frågar hur han har det. Han säger då att det är roligt, de har precis ätit och nu ska de ha qiuz. Jag blir arg och frågar varför han inte hört av sig. Han ringer då och säger att jag sa ju att jag mådde bra, och då trodde han på mig. Jag blir ledsen att han inte bryr sig mer. Han säger att han verkligen vill stanna på festen, frågar om det är okej. Jag fräser åt honom och lägger på.

Två timmar senare kommer han hem. Jag har då haft minnesluckor och är rädd, han är full och frågar om jag vill ha te. Jag säger att jag känner mig sämre och undrar om vi ska åka in till sjukhuset. Han blir sur och säger att det kan inte han avgöra! Jag känner mig hjälplös och att jag överdriver, vi åker inte in.

Jag frågar varför han inte hörde av sig på fyra timmar för att kolla att jag var okej, han säger att jag hade ju redan sagt att jag mådde bra, varför säger jag det om jag inte gör det?! (Jag har på riktigt inget minne av att jag sagt att jag mår bra, men får väl lita på honom). Vi bråkar och han säger dels att han önskar att han hade stannat på festen, dels att han önskar att han hade åkt hem, att han ångrar sig, var egoistisk som bara tänkte på sig själv etc. Jag tycker att han säger emot sig själv, men efter ett tag verkar han uppriktigt ångerfull. Han sover på soffan, vi har inte pratat sedan dess.

Detta var igår. Han är borta nu, men kommer hem om cirka en timme. Vad ska jag säga? Är det okej att bete sig som han gjort? Överdriver jag? Borde jag bara ha bett honom att höra av sig och kolla att jag är okej? Är det okej att bara strunta i sin flickvän och stanna på festen när hon har varit på akuten? Vad tycker ni?

Jag är 27, han 33, vi bor ihop och har varit tillsammans i sex år.

• Svar på tråden Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!
  • Anonym (överdrift)
    Anonym (Svimmade) skrev 2015-01-15 13:53:20 följande:
    Oj hjälp det här var ett misstag! Jag hade fått för mig att det var vettiga människor här, men hade visst fel! Ni måste inte ta mitt parti, men läs i alla fall texten! Jag bad honom inte att komma hem för jag var förvirrad och chockad, jag visste inte vad jag ville! Jag kom på i efterhand att det var konstigt beteende, och blev då ledsen. Så var det! Jag bad honom dessutom att höra av sig och jag SA att jag var rädd. Några synpunkter på det?
    Om alla tycker annorlunda än du beror det alltså på att ingen annan är vettig?
    Jag tvivlar inte på att alla läst texten, men man kan fortfarande tycka att det du råkade ut för inte var så allvarligt, och att din reaktion är överdriven.
    Du visste inte vad du ville och kom på i efterhand vad du velat. Hur i hela friden skall han då kunna veta vad du vill? Om du verkar ok, han pratar med dig på tel och du inte tydligt visar att du vill att han skall komma hem är det väl naturligt att han tror att faran är över och att du inte har något behov av honom just då?
    När bad du honom höra av sig? Du skrev ju tidigare att du två gånger lade på i örat på honom och fräste åt honom. Tror du att han då blir orolig över att du är allvarligt sjuk?
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Svimmade) skrev 2015-01-15 13:53:20 följande:

Oj hjälp det här var ett misstag! Jag hade fått för mig att det var vettiga människor här, men hade visst fel! Ni måste inte ta mitt parti, men läs i alla fall texten! Jag bad honom inte att komma hem för jag var förvirrad och chockad, jag visste inte vad jag ville! Jag kom på i efterhand att det var konstigt beteende, och blev då ledsen. Så var det! Jag bad honom dessutom att höra av sig och jag SA att jag var rädd. Några synpunkter på det?

Om du inte visste vad du ville, och sade att han fick bestämma själv, så känns det taskigt att du i efterhand gnäller, för att du visst kom på senare att du ville att han skulle komma hem.

Hur är han annars? Om han i vanliga fall är omtänksam och tar hänsyn till dina behov, så se detta som en kommunikationsmiss.
  • Anonym (hem)
    Anonym (Svimmade) skrev 2015-01-15 14:02:55 följande:
    Det är typ så jag tycker också, men är tydligen i minoritet här :( Om det hade varit tvärtom så hade jag åkt dit direkt. Men, tydligen tycker folk inte att man kan ta något för givet, typ att man bryr sig om varandra. Kall värld ni lever i!
    Nu är det kanske inte huvudsakligen de som själva alltid haft långa och lyckliga förhållanden som hänger på "relationsproblem" på FL...
  • Anonym (Svimmade)

Tack för alla synpunkter, jag håller verkligen inte med er och det gör inte min pojkvän heller. Han kom nu och jag visade honom era svar. Han blev faktiskt chockad av era svar! Han hälsar er att han var full och en idiot och att nästa gång det händer något så är han där på stört, för att försäkra sig om att jag är okej. Sammanfattningsvis, vi är vänner, han ångrar sig och nu ska vi till sjukhuset igen (tillsammans!) för jag mår inte bra.

Jag lämnar denna tråd nu, så kommer inte läsa mer.

• Anonym (Svimmade)
    Anonym (hem) skrev 2015-01-15 14:08:08 följande:

Nu är det kanske inte huvudsakligen de som själva alltid haft långa och lyckliga förhållanden som hänger på "relationsproblem" på FL...

Haha, good point!
  • Anonym (essie)

Du har helt rätt i att jag inte läste din text tillräckligt noga, hittar mer saker som gör att jag förstår din kille:

"Jag blir arg och frågar varför han inte hört av sig. Han ringer då och säger att jag sa ju att jag mådde bra, och då trodde han på mig. Jag blir ledsen att han inte bryr sig mer. Han säger att han verkligen vill stanna på festen, frågar om det är okej. Jag fräser åt honom och lägger på."

Alltså jag förstår verkligen honom, jag menar inte att vara elak men jag gör verkligen det. Jag förstår också att du blev ledsen över att han inte hört av sig men din reaktion..! Jag tycker du var riktigt otrevlig. Ju mer jag läser ju mer tycker jag att du faktiskt gjorde lite fel, just att du blev så sur på honom. han trodde ju att du var ok, att du mådde bra som han sa det. Du fräste åt honom och la på luren för att han hade missuppfattat dig. Eller rättare sagt; han hade inte tolkat in vissa saker som inte ens du var klar över då. Jag förstår inte!

• Anonym (Ann)
    Anonym (dont wasted you time.) skrev 2015-01-15 14:00:02 följande:

FAKTA:
    Om man bry sig om en annan då komma man direkt om man får höra dom åker på akuten, det hade jag fan gjort om det vart en jag tyckte om sambo eller flickvän eller sån.

Det finns faktiskt vuxna människor som klarar av ett akutbesök själv. Dessutom verkar TS mest arg för att han inte kom efteråt, när hon kommit hem från sjukhuset.
  • Anonym (Klara)

Du förväntar dig en sak men får inte den reaktion du trodde här. Kalla inte folk för icke vettiga för det!

• Anonym (essie)
    Anonym (Svimmade) skrev 2015-01-15 14:08:11 följande:

Tack för alla synpunkter, jag håller verkligen inte med er och det gör inte min pojkvän heller. Han kom nu och jag visade honom era svar. Han blev faktiskt chockad av era svar! Han hälsar er att han var full och en idiot och att nästa gång det händer något så är han där på stört, för att försäkra sig om att jag är okej. Sammanfattningsvis, vi är vänner, han ångrar sig och nu ska vi till sjukhuset igen (tillsammans!) för jag mår inte bra.

Det tror inte jag på. Men, men, hoppas det går bra för er, ingen stor grej egentligen ju.
    Anonym (hem) skrev 2015-01-15 14:08:08 följande:
    Men snälla, bara för att man tycker olika..

Är för övrigt lyckligt gift(med mannen jag varit tillsammans med i 12 år) och vi väntar vårt första barn. Jag svarade i tråden för att jag verkligen inte höll med( och för att jag har dötid på jobbet...hehe). That´s it. Det kanske är något jag missat men vi tycker olika helt enkelt.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Svimmade) skrev 2015-01-15 14:08:11 följande:

Han ska kanske sluta dricka då, om spriten gör honom så omdömeslös.

Svar på tråden Hjälp! Min pojkvän brydde sig inte att jag var på akuten!