molly50 skrev 2015-01-16 13:51:14 följande:
Vet ni överhuvudtaget vad det innebär att vara rädd och chockad?
Har ni någon gång varit det själva?
Om inte så kan jag informera om att man inte alltid tänker så klart då och kanske inte riktigt kan säga vad man vill.
För övrigt så tycker jag att det är en självklarhet att man lämnar festen (eller var man nu är eller håller på med) om en närstående har hamnat på akuten.
Min man hade gjort det för min skull och jag hade gjort det för hans. Utan att tveka!
Man ska inte ens behöva be sin partner om en sådan sak. Det borde man vilja göra själv om man inte är totalt känslokall och egoistisk.
Älskar man sin partner så är man själv intresserad av att veta hur h*n mår. Speciellt om h*n har varit på akuten.
Det framgick nog inte så tydligt att TS var rädd och chockad när hon skickar sms att hon är ok, och sedan ett till att hon är hemma. Sedan fräser hon åt pojkvännen och slänger på luren vid två tillfällen. Visst - det visar att hon är sur, men knappast att hon är rädd.
Hur skall pojkvännen kunna veta att hon inte kan säga vad hon vill, och inte tänker klart? Skall han utgå från att det hon säger nog inte stämmer? Hitta på egna tolkningar?
Jag hade sannolikt åkt till akuten om min man var där, men inte lika säkert att jag åkt dit om han skickat sms att han var ok, och att jag "får bestämma själv" om jag skall komma. Jag hade definitivt inte väntat mig att han skulle dyka upp om jag åkt in akut, och jag hade aldrig bett honom lämna festen för det, såvida jag inte verkligen behövde hans hjälp, tex med två armar i gips. Då hade jag uttryckligen sagt att jag ville ha hem honom.
Det blir säkert en viss skillnad på hur man tolkar TS om man har kunskap om akutsjukvård eller inte. Jag har jobbat en hel del på akuten, och vet att de flesta som kommer dit inte är allvarligt sjuka.