• Anonym (trött mamma)

åh, idiot!

Hej! 
    Hoppas nån här kan hjälpa mig, jag behöver lite tips och råd. 

Barnens pappa kom idag och sa "från februari byter jag helger på umgänget". 

Vi har haft samma dagar o helger sen separation (3år sedan), nåt som är bestämt i medling med soc. Anledningen till att vi har det som vi har är för att jag har äldre barn och veckorna/helgerna ska passa ihop så jag är barnledig helt varannan helg. 

Detta har han nu ensam beslutat är dags att ändra på?! :/ Jag protesterade högljutt och sa att OM han vill byta ska det först pratas om sinsemellan och om vi inte är överens (kommer liksom inte hända) får han ringa soc igen och ta det den vägen. jag byter inte och kommer inte lämna ifrån mig barnen på fel helg för att han återigen han fått nån ryck. Det här är troligtvis för att hans bror är nyseppad och har "fel helger" eller att hans nya har nåt ivägen för hans helger. Allt är viktigare än barnen, har alltid varit. 

Hur gör jag nu? Ska ringa soc imorgon men tänkte om nån har nåt tips på vägen?

• Svar på tråden åh, idiot!
  • LinaSofia
    MxMeNow skrev 2015-01-08 18:27:12 följande:

Väldigt många har sina barn på heltid utan barnfria helger, det kallas att vara förälder!

Japp men då kanske man är två? Två om alla beslut som ska tas, två om att ta hand om barnen osv!
  • Brumma

Hej TS

Min man har en dotter sedan innan. Hon bor hos oss vh samt delar av loven. Vi har även varannan jul och nyår. Tillsammans har vi även två gemensamma barn.

OM vi i framtiden skulle separera vore det en självklarhet att lägga upp boende och umgänge så att syskonen tillbringade helgerna tillsammans. Dels för barnens egen skull men även för min mans skull. Att vara ensamstående är tufft. Och bara för att alla inye har möjlighet till avlastning och tid att ladda batterierna innebär det inte att de som HAR möjlighet måste avstå. Faktiskt är det ett av det sämsta argumentet någonsin...

Man är inte heller en sämre förälder för att man ibland tar sig tid för sig själv. I kärnfamiljer avlastar maj varandra vid behov, eller skaffar barnvakt.

Som ensamstående får msn försöka passa på när barnen är hos sin andra förälder.

Även vid vv är det nyttigt att hitta positiva sidor av att inte ha barnen på heltid.

Det är en situation få föräldrar väljer men sitter man i situationen så får man göra det bästa av den

Jag är relativt säker på att man även om maj inye har ett avtal så ser man på hur det varit bakåt i tiden. Och har man hade det på ett visst sätt på regelbunden basis så är det inte bara att ändra utan bådas medhåll.

Går man till rätten så är det ju även som BioBonus säger - syskonens relation framhävs. Bara för att vi inte är i rätten innebär det ju inte att man kan frångå barnens bästa. ..

• Lord Hans
    BioBonus skrev 2015-01-09 12:57:58 följande:
    Men snälla rara, finns det ingen ände på hur många elaka påhopp ni kan komma på? Det här är känsliga rummet - visa folk lite respekt för i helvete! Lätt att sitta och klämma ur sig en massa elakheter och påhopp när man kan gömma sig bakom en anonym profil på nätet.

Vad får ni ut av de här påhoppen? Vad ger näthatet er?
    Det är du som lever till och svär. Jag antar att det riktigt bubblar i dig när det finns såna som inte tycker som du.
  • Brumma
    Lord Hans skrev 2015-01-09 15:40:55 följande:

Det är du som lever till och svär. Jag antar att det riktigt bubblar i dig när det finns såna som inte tycker som du.

Att inte tycka likadant är inte samma som att hoppa på ngn... Tror BioBonus klarar att du inye heller med henne alldeles utmärkt. Mobbing har hon däremot ett problem med...
  • Lord Hans
    Brumma skrev 2015-01-09 15:49:39 följande:
    Att inte tycka likadant är inte samma som att hoppa på ngn... Tror BioBonus klarar att du inye heller med henne alldeles utmärkt. Mobbing har hon däremot ett problem med...
    Ok, nu hoppade jag inte på ts utan gav henne ett konstruktivt råd att låta soc ta hand om ungarna. Hon ville ju ha mera fritid.
  • Anonym (Vad?)

Varför kan du inte försöka samarbeta? Att vägra av princip är ju bara dumt.

Finns det nån anledning till att inte byta helg egentligen?

• MxMeNow
    LinaSofia skrev 2015-01-09 14:10:19 följande:

Ja TS kanske behöver få lite jäkla egentid som ensamstående nån gång?! Vilken sjuk kommentar!

Vet du att hon är ensamstående? Du får kalla kommentaren "sjuk", vad det nu innebär, jag ser det som en reflektion på ts. En reflektion jag inte var ensam om att ha.
  • Anonym (trött mamma)
    Anonym (Vad?) skrev 2015-01-09 15:54:17 följande:

Varför kan du inte försöka samarbeta? Att vägra av princip är ju bara dumt.

Finns det nån anledning till att inte byta helg egentligen?

Det ENDA jag har gjort är att samarbeta, kompromissa, släta över. I alla år. För barnens skull. 

Jag kan inte/vill inte byta helger därför att barnen då aldrig får helger/lov med sina syskon. 
  • Anonym (jaha)
    Lord Hans skrev 2015-01-09 15:51:54 följande:
    Ok, nu hoppade jag inte på ts utan gav henne ett konstruktivt råd att låta soc ta hand om ungarna. Hon ville ju ha mera fritid.
    Fast nu ljuger du ju, vi såg ju alla vad du skrev, tex det nedan.
    Lord Hans skrev 2015-01-09 12:55:15 följande:

Flera olika barn med flera olika ex? Det låter som en ideal familj. Du kan ju lämna barnen till fosterfamilj så får du mycket fritid.

• Anonym (jaha)
    jashrinah skrev 2015-01-09 12:28:21 följande:
    alltså hon klagar på att mannen vill ha exakt samma som hon har haft i 3 år , en barnfri helg så uppenbarligen är de lika curlade ^^
    Nu tror jag nog du har missat lite vad som står? pappan har ju redan barnfritt varannan helg och dessutom barnfritt resten av veckodagarna då han har barnen vh och ts resten av tiden.

TS har alltså barnen förutom vh då mannen har dom, hon är barnfri vh och det har vissa reagerat på att hon vill ha medans dom inte säger ett dugg om att mannen är barnfri inte bara en egen vh utan också alla veckodagar.
    Så inte sjutton är ts lika curlad som får en barnfri helg varannan vecka, mannen gav dessutom sjutton i barnen i en lång tid men sen dök up igen och nu tror sig ha rätten att på egen hand bestämma villkoren efter hans huvud.

Svar på tråden åh, idiot!