• Anonym (trött mamma)

åh, idiot!

Hej! 
    Hoppas nån här kan hjälpa mig, jag behöver lite tips och råd. 

Barnens pappa kom idag och sa "från februari byter jag helger på umgänget". 

Vi har haft samma dagar o helger sen separation (3år sedan), nåt som är bestämt i medling med soc. Anledningen till att vi har det som vi har är för att jag har äldre barn och veckorna/helgerna ska passa ihop så jag är barnledig helt varannan helg. 

Detta har han nu ensam beslutat är dags att ändra på?! :/ Jag protesterade högljutt och sa att OM han vill byta ska det först pratas om sinsemellan och om vi inte är överens (kommer liksom inte hända) får han ringa soc igen och ta det den vägen. jag byter inte och kommer inte lämna ifrån mig barnen på fel helg för att han återigen han fått nån ryck. Det här är troligtvis för att hans bror är nyseppad och har "fel helger" eller att hans nya har nåt ivägen för hans helger. Allt är viktigare än barnen, har alltid varit. 

Hur gör jag nu? Ska ringa soc imorgon men tänkte om nån har nåt tips på vägen?

• Svar på tråden åh, idiot!
  • MxMeNow
    Anonym (Och) skrev 2015-01-08 21:08:25 följande:

Vilka idiotiska människor de finns, men det är ju ingen överraskning precis. Ts skriver att pappan vill byta helger så att han ska kunna gå ut o festa med en annan pappa då hans barn har motsatt helg. Ja om man har barn så ska man tänka på deras bästa, men om mamman är utbränd tror ni då hon är en bra mamma?? Pappan har bara barnen vv helg. Man slutar inte vara människa för att man blir mamma eller pappa. Ni som inte har lyxen med barnfritt, de har inte jag i heller ofta alls men ts ex ska ju ha barnen varannan helg och då kan de lika bra inträffa så att ts kan fortsätta vata en bra mamma

Va?

Var står det att pappan bara har vv eller att han vill festa?
  • Nellaaa

Klar som fasen en förälder ska ha ensamtid om det FINNS möjlighet som det gör i detta fall. Usch och fy på alla bitter-f*ttor här på FL.

Och varför måste alla va anonyma för? Skäms ni för eran åsikt?

• Anonym (-)
    Nellaaa skrev 2015-01-08 21:23:56 följande:

Klar som fasen en förälder ska ha ensamtid om det FINNS möjlighet som det gör i detta fall. Usch och fy på alla bitter-f*ttor här på FL.

Och varför måste alla va anonyma för? Skäms ni för eran åsikt?

Anonym är ingen skillnad mot att starta ett nytt konto - och således också vara anonym.

//Inkognito.
  • chrissepisse
    MxMeNow skrev 2015-01-08 20:58:27 följande:
    Hur vet du hur mycket TS har barnen, har hon svarat på det för då har jag missat det?

Så som trådstarten är skriven får jag uppfattningen att de inte har barnen 50/50, utan att pappan har varannan helg samt vissa dagar. Jag får också uppfattningen att det inte är första gången som pappan vill ändra umgängestiderna utan någon särskild anledning.
  • Anonym (Tvisten)
    Anonym (trött mamma) skrev 2015-01-08 18:59:33 följande:

Borde ha vetat bättre än att skriva här egentligen... EN jäkla formulering o folk går i taket haha.

Det är ju lika mkt barnens helger tillsammans som försvinner som mina lediga, och ärligt - frågan var ju OM NÅGON VET OM MAN FÅR ÄNDRA ETT BESLUT PÅ EGET BEVÅG NÄR DET FINNS SKRIFTLIGT. Inte om ni anser mig vara en bra morsa eller inte. 

Vilket faktiskt var det första jag tänkte på! Barnens helger tillsammans försvinner ju!!!

Men FL är fullt av människor som inte tänker så långt utan utgår från att man är ego (man står alltid sig själv närmast..)

Svaret på din fråga är NEJ han får inte ändra "bara så där" Har ni dessutom kommit fram till det avtal ni har via medling så borde han kunna räkna ut med lilltån att det kräver lite för att förändra det.

• Anonym (micke)

då ingen av damerna på FL orkat kometera vill jag bara beklaga din utsatta situation. En mardröm för alla att förlora den man älskar.
    Jag är också själv med 2 barn men mamman är inte död bara väldigt frånvarande och utvandrad. Träffat barnen 2 ggr på 3 år.

• Anonym (micke)
    Anonym (micke) skrev 2015-01-08 21:58:24 följande:

då ingen av damerna på FL orkat kometera vill jag bara beklaga din utsatta situation. En mardröm för alla att förlora den man älskar.
    Jag är också själv med 2 barn men mamman är inte död bara väldigt frånvarande och utvandrad. Träffat barnen 2 ggr på 3 år.

citatet till #8 (calle) försvann ....
  • MxMeNow
    chrissepisse skrev 2015-01-08 21:35:13 följande:

Så som trådstarten är skriven får jag uppfattningen att de inte har barnen 50/50, utan att pappan har varannan helg samt vissa dagar. Jag får också uppfattningen att det inte är första gången som pappan vill ändra umgängestiderna utan någon särskild anledning.

Wow, helt fritt för egna tolkningar alltså. Särskilt som jag läser vad som faktiskt står skrivet...
  • Anonym (*)
    Anonym (trött mamma) skrev 2015-01-08 18:59:33 följande:

Borde ha vetat bättre än att skriva här egentligen... EN jäkla formulering o folk går i taket haha.

Det är ju lika mkt barnens helger tillsammans som försvinner som mina lediga, och ärligt - frågan var ju OM NÅGON VET OM MAN FÅR ÄNDRA ETT BESLUT PÅ EGET BEVÅG NÄR DET FINNS SKRIFTLIGT. Inte om ni anser mig vara en bra morsa eller inte. 

Hur många ungar har du, och hur många pappor är inblandade?
  • Anonym (*)
    Anonym (-) skrev 2015-01-08 18:42:00 följande:
    Fast oftast är man ju två vuxna på plats då. En ensamstående, vars ex endast tar varannan helg, är nästan aldrig barnfri och har FULLT upp HELT själv övriga dagar.
    Liiiiiiiiite skillnad hörrudu.
    Var står att TS är ensamstående, jag har missat det?
Svar på tråden åh, idiot!