Inlägg från: chrissepisse |Visa alla inlägg
  • chrissepisse

åh, idiot!

Anonym (100%) skrev 2015-01-08 20:17:23 följande:
    Det var inte det som var frågan. Jag tycker också att det är trevligt med en barnfri helg men jag tycker fortfarande inte att barnfria helger är ett giltigt argument för att inte ändra ett umgängesschema

Det beror väl på vad motargumentet är, eller? Under förutsättning att det är som TS tror, att pappan vill byta helger för att det passar hans vänskaps- och kärleksrelationer bättre, tycker jag att det är mest rimligt att inte göra någon ändring. Han är ju trots allt barnledig en förkrossande majoritet av sin tid. Jag tycker inte alls att det är orimligt att TS vill ha varannan helg helt barnfri när det finns en till förälder med i bilden som kan ta hand om barnen.
  • chrissepisse
    MxMeNow skrev 2015-01-08 20:51:14 följande:
    Det var ju just det många reagerade på, att det Inte var prio ett för Ts, hennes barnfria helg var prio ett.

Med tanke på hur mycket TS har barnen, lär nog syskonen träffas tillräckligt ändå. Jag tycker det är så märkligt att inte en enda av er som har gått hårt åt TS verkar, ens för en sekund, ha ifrågasatt pappans prioriteringar. Han är väl lika mycket förälder som TS?
  • chrissepisse
    MxMeNow skrev 2015-01-08 20:58:27 följande:
    Hur vet du hur mycket TS har barnen, har hon svarat på det för då har jag missat det?

Så som trådstarten är skriven får jag uppfattningen att de inte har barnen 50/50, utan att pappan har varannan helg samt vissa dagar. Jag får också uppfattningen att det inte är första gången som pappan vill ändra umgängestiderna utan någon särskild anledning.
  • chrissepisse
    MxMeNow skrev 2015-01-08 22:23:02 följande:
    Wow, helt fritt för egna tolkningar alltså. Särskilt som jag läser vad som faktiskt står skrivet...
    Ja, du är en särdeles förträfflig människa. Trevlig verkar du också vara.

I TS står det "från februari byter jag helger på umgänget". Att tolka det som att pappan har barnen varannan helg är i mitt tycke inte särskilt wild and crazy. Men du vet ju så klart bättre.
Svar på tråden åh, idiot!