Inlägg från: snusmumriken |Visa alla inlägg
  • snusmumriken

BF september 2015!

BabyJia skrev 2015-01-10 11:28:06 följande:

Hon ville varken säga bu el bä i torsdags efter undersökningen. Hon kunde inte säga om det rörde sig om missfall eller utomkved eller om det är för tidigt i graviditeten. Vi såg en tom hinnsäck på plats i livmodern. Men sen också att min högra äggstock var lite större:-/ Hon hade inga klara besked till mig.

Nu vet vi bara att det visa samma hcg värde från ena dagen till den andra och jag ska tillbaka nästa vecka.

Hoppas på det bästa! Min förra grav var ett missfall länge, men han satt bara lite 'tokigt' i livmodern så de hittade honom inte, sedan var han för liten och hcg ökade inte som det skulle. I v. 9 var han plötsligt så stor som han skulle vara. Olidlig väntan och jag behövde ett till UL i v. 12 för att våga tro på det. Håller tummarna för dig!
  • snusmumriken
    lizanilander skrev 2015-01-11 09:55:16 följande:

ok, jag är i vecka 7 nu. Ja det kanske det gör, eller så gör det inte det :P haha jag hoppas iaf att jag slipper ha lika mkt problem med fogarna, det var jobbigt :/ haha, mina bröst växte fort förra gången (har stora sedan innan) och när sonen var född och jag ammade såg det inte riktigt klokt ut :O stora som fotbollar var dom, väldigt jobbigt och tungt, så hoppas de inte växer lika mkt nu, men det lär dom väl göra:P

Haha, jag har också stora och vet inte hur många ggr jag kände hur barnen drog sig loss från tuttarna för att jag täppte för både mun och näsa på dom, man är ju inte alltid så alert när man sitter och ammar på nätterna :D
  • snusmumriken
    Cessely skrev 2015-01-11 14:43:12 följande:

Nä det tar väl som tur är ca 10 min med bil..så nära men går det så går de undan. Man kan ju inte veta men har verkligen skräck. BM på BB sa att om du får fler barn kom in vid minsta antydan att det är på G så du hinner in i tid att föda. Men...ändå orolig, hi! Ja då ligger du lite före mig :)

Jag fick samma uppmaning med andra eftersom vi har 45 minuter till förlossningen och min första var snabb, men det gick bra :) Kommer vara nervös denna gången, har ett par vänner som känt huvudet i bilen :)
  • snusmumriken
    Jouline90 skrev 2015-01-12 03:41:03 följande:

Hoppar in :) jag plussade

Igår morse :) hade mensens första dag 23 dec så jag fattar ingenting ! :) har gjort tre gravtest igår och alla e posetiva :) ????

Det är ju inte ens tre veckor sedan, var testen starka eller jättesvaga? Jag tänker att du kanske blev gravid redan förra månaden? :) Eller så kanske du hade tidig äl. Grattis hursomhelst!
  • snusmumriken
    igelkotten01 skrev 2015-01-11 22:08:34 följande:

Någon som spekulerat i kön? Det här är ju nr 2 och enligt mina beräkningar är jag i v 6+4 nu. Kollade kinesiska kalendern och har gjort "ringtestet".. Båda säger tjej. Eftersom jag har en son så vore det sjukt kul om det stämde, men vi tar en dag i taget och hoppas att allt är bra med pyret i magen och att allt går vägen först.

Jag hade inte satt många slantar på kinesiska kalendern :) Bikarbonattestet funkade på mig och det är väl det enda som har någorlunda vetenskaplig grund. Har för mig att det funkar från v. 11 eftersom PH't i urinen blir olika då beroende om det är en flicka eller pojke. Dock påverkas PH- värdet av mycket annat också.

Jag vill så gärna ha en dotter och har faktiskt en konstig magkänsla att det är en tjej. Tänker inte så mycket på det dock, vill ju helst av allt ha ett friskt barn :) Vi är ett gäng tjejer som alla fick söner samtidigt. Sen blev vi samtliga gravida igen nästan samtidigt och alla fick söner igen. Alla går på samma dagis så det är nästan bara pojkar där. Nu är några av oss gravida igen och alla de andra ska få en tredje son. Väldigt märkligt tycker jag :)
  • snusmumriken
    idorina skrev 2015-01-12 17:34:51 följande:

Denna graviditet var VÄLDIGT oplanerad för oss, sambon har fast jobb sedan 8 år tillbaka men jag har varit arbetslös ett bra tag. MEN, idag fick jag jobb som startar imorgon! Så jäkla skönt! Nu kan man slappna av lite :)

Var bara tvungen att skriva av mig.

Är i V5+2 idag, inga nämnvärda symtom ännu. Inga ömma bröst, knappt nån växtvärk.. Man blir ju lite orolig..

Fy vad skönt! Jag hoppas på samma då jag också är arbetslös..
  • snusmumriken
    lördagsgodis skrev 2015-01-13 05:18:27 följande:

Men du hade väll tid idag? Har det hänt något annat?

Vad har hänt? =/
  • snusmumriken
    HardstyleEmZ skrev 2015-01-13 06:27:05 följande:

Hej allihop. Jag plussade redan i helgen BIM -6 . Det blir tredje barnet bf den 20sept

Grattis! Vi är många i tråden som väntar tredje :)
  • snusmumriken
    HardstyleEmZ skrev 2015-01-13 08:15:09 följande:

Tack desamma till er hur gamla är era barn? Mina är 7 & strax 6 år. När ska man berätta för dem? Känns lite tidigt nu redan v4. Risken för mf är ju ändå ganska stor än sålänge.

Mina är 2 och 4 så väntar lääänge innan jag säger något :)
Svar på tråden BF september 2015!