igelkotten01 skrev 2015-01-11 22:08:34 följande:
Någon som spekulerat i kön? Det här är ju nr 2 och enligt mina beräkningar är jag i v 6+4 nu. Kollade kinesiska kalendern och har gjort "ringtestet".. Båda säger tjej. Eftersom jag har en son så vore det sjukt kul om det stämde, men vi tar en dag i taget och hoppas att allt är bra med pyret i magen och att allt går vägen först.
Jag hade inte satt många slantar på kinesiska kalendern :) Bikarbonattestet funkade på mig och det är väl det enda som har någorlunda vetenskaplig grund. Har för mig att det funkar från v. 11 eftersom PH't i urinen blir olika då beroende om det är en flicka eller pojke. Dock påverkas PH- värdet av mycket annat också.
Jag vill så gärna ha en dotter och har faktiskt en konstig magkänsla att det är en tjej. Tänker inte så mycket på det dock, vill ju helst av allt ha ett friskt barn :) Vi är ett gäng tjejer som alla fick söner samtidigt. Sen blev vi samtliga gravida igen nästan samtidigt och alla fick söner igen. Alla går på samma dagis så det är nästan bara pojkar där. Nu är några av oss gravida igen och alla de andra ska få en tredje son. Väldigt märkligt tycker jag :)