Inlägg från: snusmumriken |Visa alla inlägg
  • snusmumriken

BF september 2015!

lördagsgodis skrev 2014-12-28 08:23:46 följande:

Grattis till alla nyplusade!

Det har inte kommit något mer blod och mina bröst gör ondare och ondare så jag vill så gärna tro att det fortfarande lever. Ska ta ett digitalt nästa helg för om det lever då borde det visa 3+ men om det dött innan borde det bara visa 2-3. Tänker leva som om jAg är gravid tills motsatsen bevisas.

Jag har en pojke och en flicka så könet spelar ingen större roll men vi vet redan nu att om det blir en pojke blir det en liten max

Vad skönt! :)
  • snusmumriken
    lördagsgodis skrev 2014-12-28 12:54:09 följande:

Jag tänker ringa gyn imorgon och försöka få ett vul i v.6+4 (det blir om två veckor) då kan man förhoppningsvis se ett hjärta om allt är väl. Tycker du ska boka en ett vul så du får se hur det fortlöper men säker kan man ju aldrig vara...

När du fick ditt ma hade du kvar symtomen då? Och visade det fortfarande plus om du testade?

Får du inte vul via sjukvården kan man vända sig till något privat ställe, kostar ca 500kr.
  • snusmumriken
    PaLo skrev 2014-12-28 11:38:34 följande:

Idag är ingen bra dag rent psykiskt.

BIM idag och fortfarande gravid. Så borde känna mig glad och förväntansfull, men istället känner jag mig gråtfärdig, nervös och rent ut sagt livrädd!

Vill så gärna att det ska gå vägen den här gången, men efter missfallet så känner jag mig så sjukt orolig.

Ska jag behöva gå omkring och oroa mig så här i flera veckor nu?

Kroppen sa ju inte ifrån förrän v 14 sist, trots att graviditeten avstannat i v 8 eller 9. :-/

Tänk om kroppen gör likadant nu...

Många tankar och känslor som snurrar idag..

Jag gick med ständig oro fram till v.12 förra gången, då gjorde jag ett privat ul och allt såg bra ut. Hörde hjärtat med mitt angelsound dagen innan så visste att bebben levde då iaf. Det är minimal risk att samma sak ska hända igen! Ring sjukvården, du borde få kolla lite extra med tanke på det du var med om, det fick jag.

Lördagsgodis, vid ett MA fortsätter kroppen vara gravid eftersom den inte fattar att fostret inte finns kvar..
  • snusmumriken
    Hemlighetenshemlis skrev 2014-12-28 11:28:14 följande:

På julafton var det ett digitalt där det stod gravid 1-2

Idag en sticka från rfsu. Testade med samma igår em och det var ett starkare streck då än idag

Jag får alltid starkare streck på em, det behöver inte betyda mf!
  • snusmumriken
    Zmarchie skrev 2014-12-27 22:06:57 följande:

Här blev det också en chock när vi fick barn nummer 2, men tänker likadant att det måste vara lättare att gå från 2 till 3 barn...eller det är vad jag hoppas på ????

Jag tänker att de två större har varandra och att man slipper känslan att man inte har tid för det första barnet. Min sambo gick hemma med mig de första 9 månaderna, ändå kändes det som en sorg att jag inte hade lika mycket tid för största sonen. Vi hade varit tillsammans så mycket i två år eftersom sambon jobbade borta så mycket, men så kom lillebror och krävde all min uppmärksamhet. Han bokstavligen talat hängde fast i brösten de första 8 månaderna :) Är fortfarande en mammagris som helst av allt sitter, ligger eller står på mig konstant med sina nätta 15kg, haha!
  • snusmumriken
    lördagsgodis skrev 2014-12-28 19:58:10 följande:

Halterna brukar sjunka vid ma men inte gå ur helt förens efter man blödigt ut resterna i ovanligare fall om det är en ofosterlig graviditet där livmodern fortsätter växa så ökar hcg som vid en normal graviditet men det är ovanligt som jag förstår det. Ja inte blir man mycket klokare av att googla men kan ju inte låta bli.

Jag har skrivit fel, det var ju en ofosterlig graviditet jag hade! Hcg var högt, livmodern och hinnan så stora som de skulle, men där var inget foster..
  • snusmumriken
    Neiti75 skrev 2014-12-28 20:46:28 följande:

Jag lämnar tråden nu. Förstår att ni som haft graviditeter tidigare och som inte resulterat i en födsel av ett barn - har många känslor i omlopp. Att ni har ett större behov att prata av er och ventilera känslor och kanske minnen.

Då jag väntar mitt (vårat) första barn känner jag att stämningen här känns så dyster. Jag blir inte alls glad över att gå in här och läsa. Blir inte ens motiverad till att skriva ett glatt inlägg trots att jag bara sprudlar! Klart jag också kan känna oro - men jag tänker inte spekulera i alla tänk om..

Förhoppningsvis finns det en liknande tråd fast där det kanske diskuteras inköp, hur man berättar för anhöriga/vänner och allt annat som hör en graviditet till.

Lycka till allihopa! Kom ihåg att vänta på glädjen är också en glädje.

Lycka till i fortsättningen :)
  • snusmumriken

Härligt :) Jag dricker inte så mycket så ingen misstänker något där. Körde på jul och kommer köra på nyår, så folk blir mest glada över att jag kör dom, haha! Har dessutom antagit en utmaning att skippa socker hela januari, däribland alkohol, så går 'säker' iaf till v. 11 :) Men kommer vänta mycket längre än så, tills det inte går att dölja magen typ.

Det börjar sjunka in lite för mig nu att jag är gravid, har inte känt några känslor ang. det ännu. Men jag har börjat se tre barn bredvid mig i soffan, när vi leker eller annat. Den där värmen har kommit :) Vill inte förstöra den med knasiga kommentarer från omgivningen då 2 barn är standard häromkring ;)

• snusmumriken
    PaLo skrev 2014-12-29 07:47:17 följande:

Börjar känna mig lite orolig....

Har inatt känt av en lätt molande/pulserande värk. Känns som den sitter i höger äggledare.

Är det någon annan som upplevt detta?

Det är helt normalt :) Livmodern växer mycket nu och det kan även hugga till i sidorna där den liksom hänger vilket gör svinont.
  • snusmumriken
    Hemlighetenshemlis skrev 2014-12-28 23:51:30 följande:

Jag blir inte klok på dessa graviditetsuträknare. Går man efter sista mens så är jag 3+4 och är skulle då varit den 17 december. Den 13 fick jag stegring på äl-test och hade alla symptom jag har vid äl. Men mvc struntar i annat än sista mensen? Då är ju mensen inte ens försenad fast min app jag använt i nåt år tycker det (för in när jag har mens och hur många dagar och så)

Så har jag haft med båda mina fast tvärtom - enligt bm hade graviditeten gått längre än den hade, hon har struntat i vad jag sagt och gått efter sin lilla snurra. Första grav fick jag därför ett alldeles för tidigt RUL vilket jag blev besviken över. Andra gången sa jag att jag ville ha ett senare så vi skulle få se lite mer. Du vet bäst själv, gå efter dina egna beräkningar :) På RUL rättar det som sagt till sig.
Svar på tråden BF september 2015!