Inlägg från: snusmumriken |Visa alla inlägg
  • snusmumriken

BF september 2015!

Jag är 33, har två barn sen innan på 2 och 4 år och i efterhand kan jag konstatera att det var lite kämpigt att de kom så tätt. Blir spännande med lite mer än 3 års åldersskillnad!

Jag hade gett upp tanken på ett tredje barn och börjat njuta av friheten. Har t.o.m. haft tankar på äggdonation eftersom jag ansåg mig själv vara färdig med barnbiten, men nu blev det inte så :)

Har börjat må ruskigt illa, gick ner 6 kg i början av min förra graviditet och denna lär bli likadan. Är även helt förlamad av trötthet. Hoppas veckorna går snabbt nu tills det värsta gått över..

• snusmumriken

Jag har också haft blödningar med mina två missfall, men med den tredje var allt ok. Då läste jag att jättemysiga blöder i början, håller tummarna!

• snusmumriken
    lördagsgodis skrev 2014-12-23 17:59:27 följande:

Blödde du i tredje graviditeten oxå och allt var ok?

Ja, det var en berg- och dalbana. Han fanns inte alls först (ett missfall innan var ofosterlig graviditet), sen var han för liten = missfall. Sen var allt bra, men några dagar senare var hcg för lågt = förmodat missfall. I v. 12 var allt normalt :) Blödningar hela tiden.. Så det kan verkligen vara olika, det bästa är att ta det lugnt och vänta. Inte det lättaste dock..
  • snusmumriken

Det är vanligt att blöda när mensen skulle ha kommit, innan kroppen har fattat att den är gravid, skönt att allt är ok :)

Har ni kunnat njuta av julmaten eller mår ni också illa?

Någon skulle berätta nu på jul, hur gick det, reaktioner? :)

• snusmumriken

PaLo, jag fick också skrapa efter ett MA. Man tror att allt är lugnt och visar det sig att det inte finns något där. Måste ha varit hemskt att få veta så sent som v. 14 =/

• snusmumriken

Jag upptäckte det i v. 9 och det blev skrapning 3 veckor senare, kändes lite skumt. Men blev gravid direkt igen efter det. Nästa graviditet blödde jag också och det var inga problem att få komma in och kolla upp det, de är ju lite kinkiga med det annars.

Det måste vara oerhört liten risk att det händer dig igen, försök att bara vara lugn :)

• snusmumriken
    npf skrev 2014-12-23 16:28:30 följande:

Usch, har fått en liten blödning nu. Ljust rött blod, lite "slemmigt". Vet inte om det är missfall eller om det kan vara nåt annat.... Är så himla ledsen!

Hur har det gått för dig?
  • snusmumriken
    Liam05Milton08 skrev 2014-12-25 16:18:49 följande:

Hej! Plussade idag på BIM-4, dock svagt, men man såg..  

Blir mitt 5:e barn, och min sambos 3:e.. Våra 2 gemensamma är pojk 7 månader, och pojk snart 2 år den 2:e Januari.. Så vi har 16 månader emellan dom 2 vi har nu. Och kommer vara 15 månader mellan de 2 minsta.

Mitt Bf är allt mellan den 3:e September och den 8:e.. 

5:e barnet, spännande :) Grattis!
Svar på tråden BF september 2015!