Inlägg från: snusmumriken |Visa alla inlägg
  • snusmumriken

BF september 2015!

Eveelina89 skrev 2014-12-31 12:39:51 följande:

Jag var nog lite för snabb, väntade 2 tim kanske.. kan inte hålla mig så länge nu förtiden och dricker ganska mycket så ska köpa ett nytt efter dagarna här. Ska vara enligt senast mens i v 4+1 .

Men har inte några symtom mer än att jag inte kan nudda brösten och molvärk i livmodern. Hur har ni det? När börjar man spy? Tänkte om ni visste, men om man väntar tvillingar hur märker man de el är det vid ultraljud? :P kram på er

Tror inte det är supervanligt att man kräks, men en del kan känna ett svagt illamående, vissa inget alls. Det är så totalt olika :)

Ang. tvillingar ser man det på ul :)
  • snusmumriken
    rosali84 skrev 2015-01-01 16:00:56 följande:

Tack för era svar! Ska ringa BM i nästa vecka och boka tid för inskrivning och får väl fråga om VUL då oxå. Om jag inte får det, så är jag oxå beredd att betala och göra det privat. Mitt psyke behöver det denna gången.

Har ni andra bokat tid för inskrivning redan, eller väntar ni ett tag till? Förra gången ringde jag direkt efter att jag plussat, men den här gången känner jag mig så mycket osäkrare och väntar så länge jag kan, dvs typ till nästa vecka (går in i v 7 då).

Jag tror jag ringde i v. 10 eller något sist, var nog bara där max 5 ggr totalt. Hoppas på lika bekymmersfri graviditet denna gången med :) Hade nog tänkt vänta någon månad, finns ingen direkt anledning ännu för mig känner jag.
  • snusmumriken
    MissJP skrev 2015-01-02 13:27:29 följande:

Herregud!! Jag var inne idag för att opereras. Men de måste kolla med vul först! Det där i äggledaren har inte växt! Inte nog med det!! Nu såg hon en hinnsäck i livmodern! Det var helt tomt förra gången! Hinnsäcken såg fin ut och blodet i buken var borta! Hcg hade mer än dubblerats sen i tisdags! Seriös! Jag ska tillbaka om en vecka och se om det finns något embryo i Hinnsäcken, för nu syntes inget alls. Men allt tyder på en normal graviditet! När jag låg med staven så sa hon att det finns en antydan till hinnsäck men att jag måste gå och kissa först! Jag sprang till toaletten och kissade i rekordfart.. sen såg hon den klart och tydligt!

Många utropstecken här! Men jag är så helt i upplösningstillstånd! Hur kan det här ha hänt! Jag skulle ju opereras för utomkved idag!

Men gud, så glad för din skull! :) Mitt minsta barn såg de inte röken av först, bara en hinna som var för liten, hcg stegrade för långsamt. Men han låg allt därinne och hade det bra. Hoppas verkligen att allt ser bra ut om en vecka!
  • snusmumriken
    Elk skrev 2015-01-02 14:13:09 följande:

Efter 8 månaders försök tog det sig! Och denna månad är enda månaden vi inte försökt aktivt eftersom jag precis fått nytt jobb som börjar mitten av januari. Vet inte riktigt hur jag ska agera mot min nya arbetsgivare, några tips när man bör berätta i denna situationen?

Grattis :)

Jag är arbetslös och det börjar lätta lite nu. Jag sätter mitt barn först och kommer inte berätta att jag är gravid, måste försörja mina barn om det så innebär lite extra besvär för en arbetsgivare. Så ser jag på saken :) Mitt första barn blev teoretiskt till första dagen på mitt jobb, vi hade också slutat försöka aktivt men det tog sig den månaden. Berättade i v. 12 när jag var hyfsat säker på att det skulle gå bra.
  • snusmumriken
    Elk skrev 2015-01-02 14:13:09 följande:

Efter 8 månaders försök tog det sig! Och denna månad är enda månaden vi inte försökt aktivt eftersom jag precis fått nytt jobb som börjar mitten av januari. Vet inte riktigt hur jag ska agera mot min nya arbetsgivare, några tips när man bör berätta i denna situationen?

Grattis :)

Jag är arbetslös och det börjar lätta lite nu. Jag sätter mitt barn först och kommer inte berätta att jag är gravid, måste försörja mina barn om det så innebär lite extra besvär för en arbetsgivare. Så ser jag på saken :) Mitt första barn blev teoretiskt till första dagen på mitt jobb, vi hade också slutat försöka aktivt men det tog sig den månaden. Berättade i v. 12 när jag var hyfsat säker på att det skulle gå bra.
  • snusmumriken
    MissJP skrev 2015-01-02 20:21:09 följande:

Tack för all omtanke och lyckönskningarna! Lite skumt bara att inget embryo syntes med hcg över 20000. Hon försökte flytta veckan men det skulle innebära att jag plussade två dagar efter ägglossning så hon släppte nog den tanken :)

Kommer ha svårt att fokusera närmsta veckan haha.

Ser här att det kommer bli en del septemberbarn :D kul att det fylls på!

Enligt kvinnan som gjorde mitt vul hade jag äl dagen EFTER jag plussade :) Hon vägrade lyssna på mig, sa typ att jag sett fel på mina test (pucko). Efter en vecka var det överläkaren som tittade och han såg efter många om och men ett embryo och efter ett tag såg vi det samtidigt - ett pickade hjärta. Han sa att man inte ska gå så mycket efter boken, många graviditeter avviker från normen. Hoppas nu att veckan går fort!
  • snusmumriken

Första spyan idag, av ett glas vatten, mådde inte ens illa innan! Har nog inte kräkts något under de andra graviditeterna, iaf inte vad jag minns. Längtar till spökveckorna då alla symptom försvunnit de andra gångerna, mår halvkasst hela tiden.

Däremot pirrar det mer och mer i magen av glädje, var rätt tom först. Ser fram emot en liten bebis igen om allt går som det ska :)

• snusmumriken
    MissJP skrev 2015-01-03 13:55:16 följande:

Hur är det med folkets cravings? :)

Själv är jag totalt ointresserad av allt sött och fett i de flesta former. Vill inte ha mat alls egentligen utan skulle helst leva på frukt.. förutom banan. Min räddning just nu är valnötter :p

Det går upp och ner, passar på att äta när jag kan för att undvika blodsockerfall :)
  • snusmumriken

Jag har haft sån ruskig värk i svanken idag, fick ta Alvedon och lägga mig och vila. Eller ja, 10 minuter iaf innan barnen kom och tjatade. Trodde faktiskt det skulle blöda, men det gick över och jag kunde båda moffla pulled chicken samt köra ner 2,5 kubik ved i skottkärra upp och nerför vår megabacke :)

Har ni andra ont så?

• snusmumriken
    MissJP skrev 2015-01-03 19:43:07 följande:

Hade du problem med foglossning innan? Det kan börja tidigt hos vissa. Jag får en enorm trötthetskänsla i ryggslutet när jag grejat eller ansträngt mig mycket.

Jag har haft väldig foglossning med båda, 1: an var värst. Men detta var mer mensvärkaktigt.. Nu är det borta iaf så antar att det var något tillfälligt. Känner inte av fogarna idag trots rejält jobb, hoppas innerligt att den blir mild om jag får det även denna gången.
Svar på tråden BF september 2015!