-
Jag förstod det, härligt med trots! :)melodie skrev 2015-01-07 21:33:33 följande:Kan jag absolut tänka mig ;) så därför jag inte var helt allvarlig när jag skrev det ;) men men... trotsåldern tillhör och det får man ju acceptera även om man många gånger kan ogilla det ;)
-
Med första barnet kom det där som ett slag i magen - var fan är de där rosa fluffiga molnen?! Jag var inte glad, mest helt tom i början. För mig blev det bättre och bättre under graviditeten, speciellt när magen kom och man började känna av bebisen, just nu mår man ju mest dåligt.Lovven skrev 2015-01-07 22:59:04 följande:Ja det är fruktansvärt jobbigt. Jag har längtat efter barn sen jag gjorde abort när jag var 20 (är nu 24) och när jag träffade min sambo var jag säker på att han var mannen jag ville ha barn med. Numera tvivlar jag på allt, till och med honom och om jag ens vill bli mamma!? Känns otroligt jobbigt det har dock blivit något bättre för stunden i alla fall att prata med andra gravida.
Prata med din bm, de är vana och jättebra att prata med! -
Håller tummarna för dig idag, uppdatera gärna efteråt!BabyJia skrev 2015-01-08 08:33:04 följande:
Godmorgon alla gravida!
Nu efter kontakt med gyn, så ska jag få komma dit och bli undersökt. Hon sa att man kan bli ganska sjuk om det inte har kommit på rätt plats och man inte kollar upp det i tid. Så det känns skönt jag ska få kollat upp detta idag.
Lika bra och förbereda mig på att detta är en graviditet som inte blir fullbordad tyvärr:-/
-
Om du pluggar med studiestöd har du vilande SGI :) Jag trodde att det räckte med att plugga, men eftersom jag inte tog studiemedel sista veckorna har jag förlorat mitt höga SGI (14 000 i månaden efter skatt) till lägsta (typ 5000 efter skatt). Är arbetslös nu också så vet inte riktigt hur vi ska klara det. Blir förmodligen återbetalningsskyldig till FK eftersom jag har vabbat med fel SGI, livet leker! Och nu gravid på det..eriwag skrev 2015-01-08 11:50:47 följande:
Du får bra mammapeng då ju iaf :)
Jag pluggar på universitetet = inte så bra mammapeng och min man söker nytt jobb (han är emellan två just nu) haha. Situationen kunde vart bättre.
Jag tror att mitt sgi kanske har varit fryst. Har vart i kontakt med FK innan jag blev gravid och frågat om detta. Får svar i slutet på januari hoppas jag och jag håller tummarna att det vart så så att Jag får bra med pengar ;)
Lyckas jag få ett jobb på minst 6 månader höjs mitt SGI från första dagen, får jag timjobb höjs det efter 6 månader så det är mitt enda hopp. Allt hänger på om jag får jobb eller inte och det känns så jävla hopplöst just nu, söker precis allt jag kan men får inte ens ett nej från många, de hör inte ens av sig. Har funderat på abort men jag pallar inte! -
Jag är genushäxa, haha! Omgivningen försöker sätta mina söner i ett fack, bestämma deras personligheter utifrån könet och jag hatar det. När min son lekte med en barbiedocka vid ett års ålder var det för att han redan spanar in nakna brudar. Hade god lust att säga att deras döttrar visst är homosexuella av samma anledning, för det är visst också fel i deras ögon. Har mina söner färg på naglarna av nagellack ska det skrattas åt, men är det av målarfärg som hamnat fel är det ok. Tar de upp en hammare ska de ge tillbaka den till pappa och de hjälper mamma att baka. Gör allt jag kan för att visa att de kan välja vad de vill, att inget är fel :)I Walk The Line skrev 2015-01-08 13:26:05 följande:
Får ni ta reda på kön? Vet på vissa ställen får man inte det.
För oss spelar det ingen som helst roll vad det är för kön. Men jag tror att det är en tjej, känns så. Kanske kollar, för kul lixom ;)
Vi är såna som inte köper rosa för att det är en tjej. Vår son har både rosa, blått, skjorta å klänning. Samma med leksaker. Vi vill ge våra barn alla möjligheter som finns :)
Förresten, vad äter ni för vitaminer nu? Körde på aco gravid förra gången, funderar på samma nu, eller har ni något annat som är bättre?
BabyJia, jag tänker på dig! Positivt ändå att de såg en hinnsäck!
Jag tror att jag kommer kolla kön. När jag ligger där med en bebis på magen är det så mycket annat jag kommer tänka på. Utseende, temperament, amning, könet är inget överraskningsmoment för mig så kan lika gärna tjuvkika lite innan :) -
Han ska snart operera sig och kommer bli sjukskriven ett bra tag, vet inte förrän efteråt om han kommer kunna återgå till sitt jobb. Han har jobbat typ 15 år på sitt jobb och är riktigt omtyckt av cheferna så hoppas ju på att de kan ordna det med uppgifter som passar honom isf, men svårt när hans jobb är fysiskt krävande. Vi vet mao inget för närvarande.. Men det får lov att ordna sig! Vi har fryst amorteringen på huset, barnens förskola blir gratis (allmän förskola) och vi får in 1300 kr extra i barnbidrag.eriwag skrev 2015-01-08 13:43:37 följande:
Jag har studiestöd! Men innan jag kom in på skolan så hade jag två veckor ca som jag inte va inskriven på ams när min dotter börjat dagis. Och detta säger FK kan vara mitt fall. Hoppas verkligen inte det! 14000 ner till 5000 är stor skillnad!
Har oxå känt att de är ganska hopplöst. Men din kille/sambo/man har inte han inkomst?
Av olika skäl så har inte min man det! Han hade blivit lovad fast anställning efter nyår men icke! Less man blir
Han har högsta SGI och förhoppningsvis kan han få 10% extra via jobbet så även om det blir tufft är det för en kort period, det hela kommer ju i ett helt annat läge bara jag får jobb. Söker minst 20 jobb per månad, jag måste få ett ja snart!
Hade du dina barn de veckorna måste du ju kunna ta ut FP i efterhand för dom? -
Ja, jag visar bara alla alternativ och sen får de välja själva. Det enda jag kommer tvinga i dom är respekt för alla andra människor samt ödmjukhet :)I Walk The Line skrev 2015-01-08 13:49:50 följande:
Snusmumriken - åh vad skönt att inte vara ensam!! :D Jag å mannen är likadana!
Å vår äldsta, kille 12 å tjej 10, är likadana. Haha! De ifrågasätter alla gamla stofilers tankesätt. Å de framkallar kalabalik överallt, sonen med sin rosa coola stil, med sina föreläsningar om att "man blir faktiskt kär i personen, inte könet" å dottern med sitt korta hår å hennes frekventa tjat om att könet har ingenting med personen att göra, å hennes protester i skolan där allt med långt hår å klänning är tjejer.. Osv osv osv hahah löv it!
-
Fy vad surt! Ett litet misstag kan verkligen sabba allt. Så mycket regler att hålla reda på och i mitt fall fick jag fel information, ingen sa något om att man var tvungen att studera med studiemedel. Fattar inte ens varför. Men det är ju ett tag kvar, det 'enda' som behövs är ett papper där det står anställd minst 6 månader och just nu gör jag vadsomhelst för att få det :)eriwag skrev 2015-01-08 13:57:55 följande:
Nu har jag inga mammadagar kvar för någon av barnen. :/
Hoppas det ordnar sig till det bästa!
-
Jag mår som du, riktigt dåligt och är väldigt trött. Känner att tålamodet tryter med barnen när de krånglar med precis allt och man är helt svimfärdig. Men går in i v. 8 snart och hoppas på att det lättar, illamåendet har varit bättre de sista dagarna :)isabelless skrev 2015-01-09 16:27:43 följande:
Jag går in i vecka 8 imorgon och vi ska till barnmorskan för första besöket till veckan!
Jag är så fruktansvärt trött och orkeslös, idag har jag orkat byta till vårgardiner i tre fönster och kört igång en maskin tvätt.. Men mycket mer än så har jag inte energi till! Hela veckan har jag bara legat i soffan..
Mår illa hela tiden och kan inte äta tillagad/varm mat. Kör med juicer av olika slag, yoghurt, äpplen, gurka och mackor!! Tufft men det är naturligtvis värt det. Hur mår ni?
-
Jag var med om samma med första sonen, i samma vecka som jag fick mf graviditeten innan så jag blev riktigt orolig. Men det var normalt. Sen behöver ju inte allt bero på graviditeten, du kanske hade fått i dig något olämpligt bara :)Eveelina89 skrev 2015-01-10 10:54:31 följande:
Inatt vaknade jag och hade så hemskt ont i magen, trodde ett missfall skulle visa sig .. Men de gick över inget blod eller så .. men jag spydde som aldrig förr. Usch, är det här vad jag ska stå ut med? Hur når ni?