35 år, ngn som vill följas åt på gravidresan?
Plussade i förrgår på bim-3! Det var sjätte försöket efter en MA i somras. Har sedan tidigare en fyraåring. Någon som vill följas åt längs gravidresan?
Plussade i förrgår på bim-3! Det var sjätte försöket efter en MA i somras. Har sedan tidigare en fyraåring. Någon som vill följas åt längs gravidresan?
Å, önskar att gravida var ett alternativ till mig!! Jag har trååååkigt! Har varit långtidssjukskriven sedan hmm ja ett år tillbaka nu. Har en bindvävsjukdom eds som ger mig "glappa"leder och kronisk smärta.. blev gravid och är nu i v.32 har fått må så bra i min graviditet.. tills nu.. *suck* Foglossning from hell har gjort sin entré och nu har jag riktigt ont och svårt att gå särskilt fram mot kvällen :/ Axlarna svider pga översträckning i leden pga sida sida sovläget jag bara kan ha, magen är giganorm haha!! Längtar massor efter bebis, baaara typ 6v kvar... 10v i värsta fall..
Dock känner jag hur mörkret som varit i mitt huvud / humör börjar ljusna! :D På nåt konstigt vänster lyckas dagarna att passera trots att det inte är mkt jag kan göra eller har ro till för den delen :) Igår roade försäkringskassan mig i några timmar när jag försökte planera in föräldraledig. . Slutade med att jag lade in till och med Mars-16 Får ta resten sen :)
Hoppas ni andra där ute har det bra!! Jag ska nog gå upp nu å äta frukost.. har fått sova 4h i sträck inatt så just nu är jag utvilad!! Det blir en bra dag idag !! Kram på er :)
Hej! Jag är 36år fyller 37 i sommar. Sambon är 30.. Vi valde att INTE göra KUB testet eftersom jag i varjefall inte skulle vilja ta bort en downs. . Däremot så har vi pratat massor om hur och om och utifallatt. . Vet att kub och de andra testerna kan visa på annat än downs. . Men jag ville i alla fall inte gå vidare med moderkaksprov eller fostervattensprov så då kändes det onödigt att ta kuben med. Vårat RUL visade oss dock en välproportionerad flicka :D
Kub är kombinerat ultraljud och blodprov där de analyserar och kalkylerar risken för ett kromosomfel. Är risken hög rekommenderas man fostervattensprov, som också innebär risk för missfall. Därav min tveksamhet. Jag vill inte göra fostervattensprov så där skulle jag sitta med en riskanalys där man KANSKE får ett barn med downs syndrom. Vet inte vad jag skulle göra med den informationen... Tror att det bara skulle innebära oro för min del. Sen har jag full förståelse för om andra vill göra det.
Green: kul med gravidyoga! Hur var det? Jag försöker ta en promenad mint 30 minuter varje dag, det är den enda träning jag orkar göra just nu pga mitt illamående.
För vår del var det inte Downs vi ville veta sannolikheten för, det var de andra trisomierna.
Tanken på att gå 40 veckor med bebis i magen för att följa ett barn som inte kunde överleva själv var för hemsk.
Om vi hade fått hög risk på kub så var planen att först göra nipt vilket har mkt högre säkerhet. Om sedan nipt hade visat hög risk hade vi gjort FVP.
Jag är gravid 14+1 nu. Gjorde kub i måndags. Fick 1/3400 på Downs, 1/11 000 respektive 1/20 000 på de andra diagnoserna. Vi går inte vidare med övriga tester. Är nästan 36 år.
Hoppas alla mår bra, har bf om 11 dagar och ska snittas...börjar bli nervööööös ;)
Jag är gravid 14+1 nu. Gjorde kub i måndags. Fick 1/3400 på Downs, 1/11 000 respektive 1/20 000 på de andra diagnoserna. Vi går inte vidare med övriga tester. Är nästan 36 år.
Hej jag hoppar gärna in här.Jag väntar mitt och mannens andra gemensamma barn runt 19 september.Jag har en son från tidigare förhållande som fyller 13 år och vår dotter fyller 3 år denna månad.Vi har inte haft det så lätt och kämpat många år med att gå barn innan dottern 5 missfall och efter dottern har vi inte lyckats på egen hand.Jag gjorde ivf i november dom misslyckades och blev som genom ett mirakel gravid månaden efter på naturlig väg så vi är överlyckligs och givetvis rädda och oroliga.Känns som att jag hör hemma i denna grupp skrivit lite i septembergruppen men tycker inte att jag passar in där riktigt.Jag är ju gamal denna gång :) :) och sedan är vissa diskutioner känsliga för mig då vi försökt få barn länge då kanske inte min oro ligger i att behöva vara höggravid i värmen.Vi har valt att göra ett nipt test och jag är väldigt orolig över resultatet får svar om 1-2 veckor.Tidigare har jag inte velat göra fosterdiagnostik förutom rul men denna gång är jag mer orolig.Roligt med fler i samma ålder.Hoppas att jag hör hemma i denna grupp annars platsar jag nog ingenstans :) :)