35 år, ngn som vill följas åt på gravidresan?
Plussade i förrgår på bim-3! Det var sjätte försöket efter en MA i somras. Har sedan tidigare en fyraåring. Någon som vill följas åt längs gravidresan?
Plussade i förrgår på bim-3! Det var sjätte försöket efter en MA i somras. Har sedan tidigare en fyraåring. Någon som vill följas åt längs gravidresan?
Vi tänker också göra KUB och tänker som er, vilket man knappt vågar nämna idag, men så vill vi göra iaf.
Ska till bm på måndag och hoppas få boka in sånt då...
Jobbar inom statlig myndighet (så avslöjar jag inte den ännu ;)) vilket inte är fysiskt krävande så hoppas kunna jobba så länge som möjligt. Många semesterdagar som jag kanske tar ut det sista :) känns konstigt att planera så långt fram ännu.
Åh Göteborg, är därifrån men flyttade söderut för några år sedan.
Hej tjejer! Hur går det för er?
Kom hem till kylan från solsemester igår, kul väder här hemma... Not...
Är i vecka 12 nu. På fredag är det dags för nästa besök på mvc. Får reda på blodtesterna som de tog sist och skall ta blodprov till KUB.
Illamåendet har minskat en hel del. Fortfarande jobbigt att äta frukost på morgonen... Brösten är fortfarande lite ömma och har definitivt blivit större. Och trög i magen.
Hade en liten blödning igår, dock var den bara lite när jag torkade mig, och det har inte kommit något mer sen, men jobbigt ändå!
Hoppas få bokat tid för ul för kub nästa vecka. Skönt att få det gjort, och vansinnigt spännande att få se den lilla!!! Tvivlar ibland på att det finns något där inne alls... Har ju visserligen symptom, men har så svårt att tro att det är sant!
Hallo!
Detta väder är ingen höjdare nä, men vi går mot ljusare tider får vi trösta oss med ;)
Med mig går det bara bra, lätt illamående och blir äcklad över att bara tänka på viss mat som vanligtvis är god. Spänner lite i nedre delen ev magen då och då.
Jag har varit på ett besök på Mvc hälsosamtal då bokade jag tider för inskrivning och blodprov i slutet av feb. och kub första v i mars. Känns väldigt långt fram men är bara i v9 än så får snällt vänta.
Spännande för dig att få göra det snart samtidigt som det är lite blandade känslor. Jag har också svårt att tro att det är nånting där, inte verkligt riktigt än.
Hade också en liten blödning för ett tag sen och sen inget mer, ganska vanligt vad jag förstått det som så säkert ingen fara!
Hoppas du får KUB tiden snart :)
ej på Er.
Tänkte att jag hoppar in i denna tråd jag med.
Jag blir så glad att det finns fler som är lite 'äldre' och väntar barn. Själv är jag 34 vilket denna graviditet har lett till en hel massa extra 'noja' och oro..Ska bli kul att kunna följa fler i samma ålder.
Lycka till alla!!
Hej,
Hoppar med in här och hoppas det är okej trots att jag är 36 år.
Har nyss fått veta att jag är gravid med 3:dje barnet.
Har två sen innan, en på 9 och en på 7.
Är lite nojig över att jag är äldre och känner mig helt grön igen på detta med graviditet och vad som ska göras när man är i denna åldern.
Trevlig helg till er.
Vad roligt med fler tjejer i samma ålder på resan :)
Är ju lite skillnad på att vara 20 eller runt 35... Trots allt ;)
När är ni "nya" beräknade?
Vad roligt med fler tjejer i samma ålder på resan :)
Är ju lite skillnad på att vara 20 eller runt 35... Trots allt ;)
När är ni "nya" beräknade?
Jag tar och hoppar in här också Blir 37 i år och det är vårt andra barn. Första fick jag vid 35, så hon blir snart 2 år.
Är i v 12 (11+3) och ska göra KUB på måndag och är förstås nervös.. Hua. Är överlag väldigt nervös och orolig den här graviditeten. BF 17/8 men vi får väl se om det ändras på måndag.
Första barnet var oplanerat (jag och sambon hade varit tillsammans 3 mån) och den graviditeten var jag inte så nervös utan bara tog allt som det kom. Det slutade dock inte alls som jag hade föreställt mig, utan barnet låg i säte och vid vändningsförsöket (som inte blev av) upptäcktes det att hon var tillväxthämmad, så det blev snitt ganska snart efter det. Efter snittet var vi kvar på sjukhuset en vecka och hade sedan hemsjukvård ytterligare tre veckor. Hon sondmatades under den tiden, men jag lyckades ändå få igång amningen Så det blev ganska jobbigt och det är säkert därför jag oroar mig mer den här gången.
Hej, vilken bra tråd
Hoppar också gärna in. Jag är 35 och vi väntar vårt tredje barn i slutet på september. (Alltså relativt nygravid)
Vi har två tjejer födda 07 och 09 och jag längtar efter att kunna berätta för dom. Tanken är att vi gör det efter kub om allt är bra. Försöker undvika att tänka missfall men det är allt bra svårt????
Mår en så länge bra. Lite värk till och från, ömma bröst och väldigt svullen mage. Passar på att njuta då jag i vecka 7-16 blivit galet illamående de tidigare graviditeterna. Men vem vet jag kanske slipper det den här gången.
Hej, verkar vara en passande tråd för mig:) 36 år och väntar 3:e barnet. Har en tjej född 07 o en kille född 09. Hade ett mf i dec o blev gravid direkt efter så har Bf 26 sep om nu allt går bra;)