• Neti

Vilka ska vi hjälpa mest?

Massivt regn ställer till med svåra översvämningar i de libanesiska flyktingläger, dit många syrier tagit sin tillflykt. SVT:s utsände Samir Abu Eid vittnar om en humanitär katastrof som förvärras av den kommande vintern. ? Människorna kan knappt gå ut för det är så mycket vatten och lera, säger Samir Abu Eid.
    www.svt.se/nyheter/varlden/svt-i-libanon-lagren-har-forvandlat-still-lerakrar

Dom här stackarna får nästan inget av oss, när de som åker ända hit kostar mer än vad vi har, så vi måste välja.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka ska vi hjälpa mest?
  • Almina

Jag håller inte med dig. Varför skulle det ena behöva utesluta det andra? Och vad menar du med "mer än vad vi har"? Vi har väl ändå betydligt mer än vad vi behöver, och skulle kunna lägga betydligt mer pengar på att även andra ska få det bättre?

• Anonym (Insatt)
    Almina skrev 2014-12-17 00:20:51 följande:

Jag håller inte med dig. Varför skulle det ena behöva utesluta det andra? Och vad menar du med "mer än vad vi har"? Vi har väl ändå betydligt mer än vad vi behöver, och skulle kunna lägga betydligt mer pengar på att även andra ska få det bättre?

Då har du inte hört finansministern, när vi ska ha en balanserad budget och det redan fattas ungefär samma som asylinvandringen kostar, så vi måste låna och skära ner på annat vi skattebetalare behöver. Monopolpengar fungerar inte IRL.
  • Anonym (Runa)

Runes borde bli statsminister.

Ingen gör så bra enkäter som han och så vill han ge alla utom asylmissbrukarna evigt liv. Paradiset måste vara att varje morgon kunna få logga in på FL och ta del av den klokskap Runes ger oss alla i evighet.

• Gert

Det är synd att Sverige hjälper så få flyktingar. Med SD:s politik hade Sverige hjälpt miljontals fler flyktingar. Tyvärr så vill ju inget annat parti hjälpa lika många som SD.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (Runa)
    Gert skrev 2014-12-17 18:39:11 följande:

Det är synd att Sverige hjälper så få flyktingar. Med SD:s politik hade Sverige hjälpt miljontals fler flyktingar. Tyvärr så vill ju inget annat parti hjälpa lika många som SD.

Precis!

Det brukar Runes också skriva.

SD och DSP är de humana alternativen. Det är bara Runes, Jimmie Åkesson, Kent Ekeroth och Björn Söder som tänker på flyktingarnas bästa.

Man hjälper bäst och flest i närområdet, jag har hört att Åkesson inte alls är sjuk utan han är i Syrien och hjälper på plats.

Heder åt den mannen, han är igentligen för stor för Sverige!!!!!!
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-12-17 18:39:11 följande:

Hahahahaha bästa idag! Det enda Sd är intresserade av är att hindra folk från att komma hit. De skiter fullständigt i att hjälpa en enda människa. Utspel om biståndspengar handlar endast om att putsa den numera tokskitiga fasaden som Sd har.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-12-17 20:32:43 följande:
    Hahahahaha bästa idag! Det enda Sd är intresserade av är att hindra folk från att komma hit. De skiter fullständigt i att hjälpa en enda människa. Utspel om biståndspengar handlar endast om att putsa den numera tokskitiga fasaden som Sd har.
    Paranoid much? 

Du kommer inte från det faktum att SD:s politik hjälper fler flyktingar än vad sjuklöverns politik gör. Dessutom hjälper SD:s politik Sveriges fattiga pensionärer och då menar jag inte med några futtiga 50 kronor i månaden som Stefan Löfven lovar!
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-12-17 20:37:15 följande:
    Paranoid much? 

Du kommer inte från det faktum att SD:s politik hjälper fler flyktingar än vad sjuklöverns politik gör. Dessutom hjälper SD:s politik Sveriges fattiga pensionärer och då menar jag inte med några futtiga 50 kronor i månaden som Stefan Löfven lovar!
    Lite nyfiken, menar Sd att de vars gårdar brann ner i västmanland i somras skulle ha väntat på plats tills hjälp anlänt? Och samtidigt dö på kuppen.
    Eller om en sverigedemokrat får soppatorsk i fjällen, -20 grader och full storm, ska vänta på plats istället för att få skjuts till civilisationen där sjukvård, kost och logi finns? Alla vet att människor måste få komma bort från krig och svält för att slippa dö. I flyktinglägren florerar sjukdomar och rent vatten är en bristvara. Många människor dör i flyktinglägren och tom Unicef som skulle få hela biståndsbeloppet om Sd får bestämma, menar att Sd´s lösning inte fungerar. Människor behöver hjälp på plats, absolut. Men människor behöver också få chansen att fly. Är det så hemskt?

• Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-12-17 20:50:45 följande:
    Bla, bla bla trams- Men människor behöver också få chansen att fly. Är det så hemskt?
    Ja, det är hemskt att människor måste fly. Tycker inte du det?
  • Anonym (Runa)
    Gert skrev 2014-12-17 21:02:56 följande:
    Ja, det är hemskt att människor måste fly. Tycker inte du det?
    Du är så klok Gert.

Det är verkligen hemskt att människor måste fly från sina närområden när de kunde få hjälp där i stället för här där vi bara kan hjälpa några få till så stora kostnader att moder Svea svajar och knäar av massinvandringens effekter.

Jag tror att Jimmie har åkt till närområdena för att hjälpa till och att han kommer att hyllas när han är tillbaka.

Jimmie och Runes är bäst, men du kommer inte långt efter Gert.
Svar på tråden Vilka ska vi hjälpa mest?