Fertilitetsutredning 2014/2015
En tråd för oss som startat, genomgått, ska starta eller funderar på att starta en fertilitetsutredning.
Här kan vi dela med oss av våra tankar, känslor, erfarenheter och förhoppningsvis våra plus. :)
En tråd för oss som startat, genomgått, ska starta eller funderar på att starta en fertilitetsutredning.
Här kan vi dela med oss av våra tankar, känslor, erfarenheter och förhoppningsvis våra plus. :)
Ni som har PCO/PCOS...
Jag har inte haft mens sen 30/10-4/11 då den kom ordentligt, och som en vanlig mens. Blödde rikligt, kraftig mensvärk och ömma bröst. (som jag brukar vid mens). Hade även då äl den 16/10.
I december fick jag en liten blödning (som jag skulle kalla mer för en mellanblödning) då det var väldigt lite klart rött blod och mer blodblandade flytningar. Varade mellan 17-21/11. Ingen mensvärk.
Nu idag den 7/1 får jag återigen blodblandade flytningar... Lite öm vid äggstockarna, men inte märkbart. Vad är det här!? Brukar ni ha så här?
Jag brukar inte ha mellanblödningar.... :/ Är så orolig att det ska vara något annat fel som livmodelhalscancer eller liknande :S
Ni som har PCO/PCOS...
Jag har inte haft mens sen 30/10-4/11 då den kom ordentligt, och som en vanlig mens. Blödde rikligt, kraftig mensvärk och ömma bröst. (som jag brukar vid mens). Hade även då äl den 16/10.
I december fick jag en liten blödning (som jag skulle kalla mer för en mellanblödning) då det var väldigt lite klart rött blod och mer blodblandade flytningar. Varade mellan 17-21/11. Ingen mensvärk.
Nu idag den 7/1 får jag återigen blodblandade flytningar... Lite öm vid äggstockarna, men inte märkbart. Vad är det här!? Brukar ni ha så här?
Jag brukar inte ha mellanblödningar.... :/ Är så orolig att det ska vara något annat fel som livmodelhalscancer eller liknande :S
Det var inte så länge sedan jag var på UL... så tror inte det finns något de kan se bara "sådär". Sen gjorde jag cellprov innan jul, men har inte fått tillbaka något provsvar ännu..
Hejsan!
Jag hoppade in en annan tråd häromdan, men känner inte att jag passade in där, dom verkade redan va en stark grupp, så jag hoppas ni har plats för mej :)
Jag e snart 32 o min sambo 36. Har aktivt försökt sen juli o prickat in varenda ÄL. Jag har använt plåster och sen nuvaring som preventinmedel, men slutade i typ mars 2014 pga ständiga mellanblödningar..
Måste man ha försökt i ett år innan man kan söka hjälp?? jag känner lite att tiden springer ifrån oss :(
Min mens e pålitlig, men vid 4 tillfälle år 2011 så sprack cystor i samband me mens, fruktansvärd smärta. fick tid till gyn dan efter o då gjorde hon ett VUL men såg mest en massa vätska. E detta PCO?
Jag undrar så mycke o känner mej så grön... :S