• Anonym (piss liv)

Är DU lycklig? Svara ärligt.

Är du lycklig som människa och svara varför? Vad är lycka för dig och vad gör sig glad här i livet? Varför vill du dessutom leva i den här hemska världen? 

*Är du gift? Tillsammans en kille? 
    * Har du jobb/ studerar du? 
    * Har du barn?
    * Har du en familj?
    * har du vänner? 
    * Har du intressen?
    *Har du varit kär? 
    *Har du drömmar? 

Jag har inget av det jag skrev här ovan. Mår verkligen piss. Vill inte leva. Alla människor är glada, hittat sina drömprinsar, men ingen vill ha mig. :( 

• Svar på tråden Är DU lycklig? Svara ärligt.
  • cirkusmusen
    Anonym (absolut) skrev 2014-12-03 15:36:45 följande:

Jag är väldigt lycklig och dessutom övertygad om att lycka sitter inne i oss och inte i våra omständigheter. Jag är helt säker på att vissa människor tycker att jag borde vara olycklig, och dessutom blir lite provocerade av att jag inte är det för det visar ju att det inte sitter i ytan eller omgivningen om man är lycklig eller inte. Jag är 36 år gammal, bor själv i en hyrestvåa, inga barn eftersom jag aldrig haft någon att skaffa dem med, ordentligt överviktig, inga särskilda intressen. Men har en familj som jag har en bra relation med,ett jobb som jag gillar och vänner som jag trivs med. Och jag är en av de lyckligaste människor jag vet.  

Underbart! 
  • alla har olika åsikter

Sambo. Är förlovade

Har pausat studierna. Är föräldraledig för tillfället.

* Har du barn?

2 stycken. En på 3 år och en på 3 månader.

* Har du en familj?

Ja

* har du vänner?

Ja. Umgås inte med så jätte många av dem nu för tiden då jag har familj och bara umgås med andra som har barn.

* Har du intressen?

Räknas shopping? Haha isåfall shopping, inredning, se på ishockey och spela tv-spel

*Har du varit kär?

Är det i sambon och förhållandet går bra

*Har du drömmar?

Inte direkt. Mitt mål har bara varit att " vara lycklig " och det viktigaste för mig är familj och kärlek. Nu har jag allt jag vill ha i princip. Fast det som saknas är väl att gifta mig, ha jobb och körkort.

• Aniiee
    *Är du gift? Tillsammans en kille? - Nej, Nej. (Jag är fullständig ogift och tillsammans med en kvinna)

* Har du jobb/ studerar du? - Ja, ja (fast nu är jag sjukskriven)

* Har du barn? Nej, men en hel hög "syskon"barn

* Har du en familj? Ja, typ. Inga blodsband, men ändå gott om syskon.

* har du vänner? Ja, ett par stycken. Många bekanta.

* Har du intressen? Massor.

*Har du varit kär? Varje dag.

*Har du drömmar? Många. Alla ouppnåeliga.

Men vet du vad TS? Livet suger ändå. Somliga dar. De flesta, faktiskt. Men det går ändå.
  • Anonym (Nope)

*Är du gift? Tillsammans en kille? Gift, sedan 10 år (ihop 16 år)
    * Har du jobb/ studerar du? Jobbar deltid 80%
    * Har du barn? Ja, två
    * Har du en familj? Ja
    * har du vänner? Ja, fast inga nära
    * Har du intressen? Ja
    *Har du varit kär? Nej, fast jag har nog trott att jag varit det.
    *Har du drömmar? Ja, fast vet inte om jag vågar ta steget att förverkliga dem.

Jag har nog aldrig varit lycklig, och nu är det riktigt jobbigt. Livsglädjen är liksom slut, jag bara kämpar på för att jag måste...

• Anonym (tjopp)
    *Är du gift? Tillsammans en kille? Nej
    * Har du jobb/ studerar du? Jobbar
    * Har du barn? Ja
    * Har du en familj? Ja
    * har du vänner? Ja, fast inte så många.
    * Har du intressen? Japp
    *Har du varit kär? Ja fast det var länge sen nu.
    *Har du drömmar? Ja
  • Anonym (y)
    Sambo

Jobbar, funderar på att studera igen
    * Har du barn?
    Nej, inte än
    * Har du en familj?

Ja, min familj jag växte upp med, ingen egen ännu
    * har du vänner? 
    Ja, ett fåtal nära vänner

* Har du intressen? 

Ja, mode och inredning samt träning och hälsa. Inget SUPERINTRESSE
    *Har du varit kär? 
    Ja många gånger :)

*Har du drömmar? 
    Ja, att leva ett lyckligt liv där man inte ångrar något eller önskar att man gjort mer. Stressigt och jag känner mig aldrig nöjd. Vad vill man innerst inne, vilket yrke ska man ha, hur ska man bli riktigt lycklig. Svåra frågor jag tror alla brottas med, mer eller mindre.
  • Starkast

JA. Så lycklig det går att bli.

*Är du gift? Tillsammans en kille? Sambo med världens bästa man. Han kan tänka själv, mästerkock och ser helt själv när det behövs städas/tvättas. Han ser hur man mår och visar att han bryr sig. I vått och torrt.

* Har du jobb/ studerar du? Pluggar.

* Har du barn? 2 söner och en bonusson. Men vi lever som en hel familj, ingen gör skillnad på någon. Vi är som vilken kärnfamilj som helst.

* Har du en familj? Föräldrar och två äldre syskon.

* har du vänner? Få men bra vänner.

* Har du intressen? Hästar, djur och min familj.

*Har du varit kär? Nu när jag har levt ihop med min sambo en tid har jag lärt mig vad kärlek är och att vara kär är.

*Har du drömmar? Många drömmar....

• Starkast

Ska tillägga att efter att jag varit svårt tarmsjukdom och nära döden och tagit mig ur en våldsrelation, söndag har jag lärt mig att ta vara på livet och se de vardagliga positiva sakerna i livet. Därför är jag nog lyckligare än de flesta.

• Eena

Jag är generellt sätt riktigt lycklig ja. Separerade för ett halvår sedan och mår bättre nu är på så länge. Känner mig fri, ung och lycklig.

Nej, och njuter av att slippa anpassa mig efter någon annan än mina barn som på alla sätt förtjänar det!

Ja, jag har ett jobb. Bra lön och bra villkor men inte alltid det roligaste. Men funkar just nu.
    * Har du barn?
    Två underbara barn på sex och tre år. Saknar dem när de är med sin pappa men passar då på att jobba in tid, träna, umgås med vänner och fixa sånt som är lättare att göra utan barn.

* Har du en familj?
    Förutom barnen har jag syskon som står mig nära. Mina föräldrar gick bort när jag var ung och det är klart att jag kan sakna den stabiliteten och trygghet deras närvaro hade gett mig men känner ändå inte att detta påverkar min lycka.

* har du vänner? 
    Ja, jag har vänner som jag vårdar och värderar högt men samtidigt inte träffar sådär fruktansvärt ofta nu sen vi alla fått barn etc. Men kanske två gånger i månaden att jag tar en lunch med nån eller dricker vin, adventsfikar etc. Har samma vänner kvar sen barndomen vilket ger mig en stor trygghet.

* Har du intressen?
    Ja, jag sjunger i kör vilket ger mycket endorfiner och känsla av samhörighet. Sen gillar jag att baka med barnen och att träna.

*Har du varit kär? 
    Ja, en gång. Det blev inte så bra i längden så nu känner jag att jag helst klarar mig utan romantiska relationer.

*Har du drömmar? 
    Nja... fokuserar mest på nuet.

• border1
    Anonym (piss liv) skrev 2014-12-02 18:31:10 följande:

Är du lycklig som människa och svara varför? Vad är lycka för dig och vad gör sig glad här i livet? Varför vill du dessutom leva i den här hemska världen? 

* Har du barn?
    * Har du en familj?
    * har du vänner? 
    * Har du intressen?
    *Har du varit kär? 
    *Har du drömmar? 

Jag har inget av det jag skrev här ovan. Mår verkligen piss. Vill inte leva. Alla människor är glada, hittat sina drömprinsar, men ingen vill ha mig. :( 

För det första, handlar INTE lycka om att vara så jäkla glad hela tiden. Att vara lycklig handlar inte om njutning: pengar, prylar, etc. Det handlar inte om att ha världens roligaste jobb, 10 ungar och en miljard på banken.
    Lycka handlar om Flow, meningsfullhet, peace of mind. 
    Flow: att vara engagerad i något så till den grad att omvärlden slutar existera. Det kan vara en hobby exempelvis.
    Meningsfullhet: att göra något som är större än en själv. Exempelvis att engagera sig aktivt inom välgörenhet.
    Peace of mind: att vara lycklig där man är, med det man har. Mindfulness, meditation.

Jag är lycklig. Jag har inga pengar i stort sett, inte en massa prylar. Jag har världens underbaraste pojkvän, jag engagerar mig aktivt i djurs rättigheter, jag har flow när jag syr och läser böcker, jag mediterar. 
Svar på tråden Är DU lycklig? Svara ärligt.