• cirkusmusen

Är DU lycklig? Svara ärligt.

*Är du gift? Tillsammans en kille? Ja, sambo
    * Har du jobb/ studerar du? Jag studerar
    * Har du barn? Nej, vill ha i framtiden, men vill göra en massa annat innan
    * Har du en familj? Ja, om än något dysfunktionell
    * har du vänner? Ja, men på fritiden, inte så många i skolan
    * Har du intressen? Alldeles för många!
    *Har du varit kär? Ja
    *Har du drömmar? Ja, väldigt många olika

Men TS, jag vill säga till dig att även fast jag har allt detta ovan har jag också periodvis känt som du gör. Och det är värre. Att stå på utsidan och se på ens liv som helt perfekt, för så ser det ut utifrån. Men att veta att man ändå är olycklig.

Förut funderade jag mycket kring hur jag kunde ha alla dessa saker och ändå vara deprimerad och inte vilja leva längre. Men det gick över. Sakta men säkert blir livet ljusare. Så kommer det bli för dig med. 

Att vara lycklig är inte dessa saker ovan som jag radat upp. Och alla som har dessa saker är inte alltid lyckliga. Kom ihåg det.
  • cirkusmusen
    Anonym (absolut) skrev 2014-12-03 15:36:45 följande:

Jag är väldigt lycklig och dessutom övertygad om att lycka sitter inne i oss och inte i våra omständigheter. Jag är helt säker på att vissa människor tycker att jag borde vara olycklig, och dessutom blir lite provocerade av att jag inte är det för det visar ju att det inte sitter i ytan eller omgivningen om man är lycklig eller inte. Jag är 36 år gammal, bor själv i en hyrestvåa, inga barn eftersom jag aldrig haft någon att skaffa dem med, ordentligt överviktig, inga särskilda intressen. Men har en familj som jag har en bra relation med,ett jobb som jag gillar och vänner som jag trivs med. Och jag är en av de lyckligaste människor jag vet.  

Underbart! 
Svar på tråden Är DU lycklig? Svara ärligt.