• Anonym (piss liv)

Är DU lycklig? Svara ärligt.

Är du lycklig som människa och svara varför? Vad är lycka för dig och vad gör sig glad här i livet? Varför vill du dessutom leva i den här hemska världen? 

*Är du gift? Tillsammans en kille? 
    * Har du jobb/ studerar du? 
    * Har du barn?
    * Har du en familj?
    * har du vänner? 
    * Har du intressen?
    *Har du varit kär? 
    *Har du drömmar? 

Jag har inget av det jag skrev här ovan. Mår verkligen piss. Vill inte leva. Alla människor är glada, hittat sina drömprinsar, men ingen vill ha mig. :( 

• Svar på tråden Är DU lycklig? Svara ärligt.
  • Aniiee
    border1 skrev 2014-12-04 15:43:34 följande:
    För det första, handlar INTE lycka om att vara så jäkla glad hela tiden. Att vara lycklig handlar inte om njutning: pengar, prylar, etc. Det handlar inte om att ha världens roligaste jobb, 10 ungar och en miljard på banken.
    Lycka handlar om Flow, meningsfullhet, peace of mind. 
    Flow: att vara engagerad i något så till den grad att omvärlden slutar existera. Det kan vara en hobby exempelvis.
    Meningsfullhet: att göra något som är större än en själv. Exempelvis att engagera sig aktivt inom välgörenhet.
    Peace of mind: att vara lycklig där man är, med det man har. Mindfulness, meditation.

Jag är lycklig. Jag har inga pengar i stort sett, inte en massa prylar. Jag har världens underbaraste pojkvän, jag engagerar mig aktivt i djurs rättigheter, jag har flow när jag syr och läser böcker, jag mediterar. 
    Det är lycka för DIG. Vem är du att diktera vad andras lycka är?
  • Modesty

Kände precis som du till för ett par månader sen.

Nej jag är inte lycklig. Har kämpat de senaste 15åren med att hålla mig vid liv. Och är mäkta stolt över att jag inte tagit den lätta vägen ut trots att jag har badat i skit. Har försökt hitta nåt litet positivt i situationerna. Som att "efter att ha varit här på botten så kommer jag vara ännu lyckligare sen för att jag har helvetet att jämföra med" Eller att jag tänker att jag lär mig mycket så jag kan jobba på tex behandlingshem och förhoppningsvis hjälpa många eftersom jag vet hur de känner.

Eller försökt skratta åt det, "asså shit jag borde skriva en bok, en tragisk komdei för detta är bara för otroligt". Man kan hitta ironi i det mesta.

Som att jag mitt i all skit ändå försökte sluta röka gräs och inte förstöra mina lungor mer, då börjar det brinna hos grannen nedanför och jag håller på kvävas av röken. Asså wtf Gud?

Jag vill inget hellre än att bli gravid, bara för det kommer jag säkert vara infertil. För thats the story of My life.

*Sambo. Som jag av ett mirakel har hittat efter att fått hjärtat krossat allt för många gånger. Det enda som ger nåt litet hopp.

*Jobb? Nej, Vart sjukskriven i tre år och letar nu ett passande jobb för att inte ge upp helt tyna bort i soffan.

* Har du barn? Nej

* Har du en familj? Ingen kontakt med dem

* har du vänner? Inte så många och inga nära

* Har du intressen? Ja men ingen ork att göra nåt

*Har du varit kär? Ja. Och sårad.

*Har du drömmar? Ja, men det känns som att de aldrig kommer slå in, för att Gud aldrig gjort nåt annat än att försöka ha ihjäl mig.

Ta and om dig även fast det känns jobbigt.

• Anonym (M)
    Är du gift? Tillsammans en kille?  Gift.
    * Har du jobb/ studerar du?  Ja har jobb.
    * Har du barn? Ja, fyra.
    * Har du en familj? Ja.
    * har du vänner? Ja.
    * Har du intressen? Nej.
    *Har du varit kär? Ja.
    *Har du drömmar? Nej, inte nu längre. 

Lycklig: Nej.
  • Starkast

[quote=74441954][quote-nick]border1 skrev 2014-12-04 15:43:34 följande:[/quote-nick]För det första, handlar INTE lycka om att vara så jäkla glad hela tiden. Att vara lycklig handlar inte om njutning: pengar, prylar, etc. Det handlar inte om att ha världens roligaste jobb, 10 ungar och en miljard på banken.

Flow: att vara engagerad i något så till den grad att omvärlden slutar existera. Det kan vara en hobby exempelvis.

Meningsfullhet: att göra något som är större än en själv. Exempelvis att engagera sig aktivt inom välgörenhet.

Peace of mind: att vara lycklig där man är, med det man har. Mindfulness, meditation.

Jag är lycklig. Jag har inga pengar i stort sett, inte en massa prylar. Jag har världens underbaraste pojkvän, jag engagerar mig aktivt i djurs rättigheter, jag har flow när jag syr och läser böcker, jag

för mig är lycka inte samma sak som för dig.

• border1
    Aniiee skrev 2014-12-04 16:16:43 följande:
    Det är lycka för DIG. Vem är du att diktera vad andras lycka är?
    Vetenskapen, vetenskapen. 
  • Anonym (Inte just nu)
    *Är du gift? Tillsammans med en kille? Jag är skild sedan ett par år tillbaka.

*Har du jobb/studerar du? Ja, jag har ett bra jobb.

*Har du barn? Har en underbar 8-åring

*Har du en familj? Ja, en liten famij.

*Har du vänner? Ja, jag har några nära vänner.

*Har du intressen? Ja, sport, litteratur och musik.

*Har du varit kär? Ja, några få gånger. Är olyckligt kär just nu och det påverkar hela mitt liv och hur jag mår.

*Har du drömmar? Ja, det har jag. Jag känner att jag har allt i mitt liv förutom en partner, så största drömmen är att hitta den stora kärleken och att vi blir tillsammans för resten av våra liv.

Om jag är lycklig? Jag gråter ofta, går runt med konstant smärta och vet inte när det ska ta slut. Detta på grund av min olyckliga, besvarade, men omöjliga kärlek.
  • Anonym (Ellen80)

Ja, sedan 3,5 år

Ja, heltidsjobb sedan jag tog studenten -99. Jag har aldrig haft problem med att skaffa jobb. Men så är jag inte kräsen heller. Får jag inte jobb inom "min" branch tillfälligt så kan jag absolut jobba på McD eller i kassan på ICA.

* Har du barn?
    Ja, en son.

* Har du en familj?
    Ja, jag har föräldrar med nya partners (de är skilda sedan många år) och syskon. Både helsyskon och styvsyskon.

* har du vänner? 
    Jag har aldrig haft EN nära vän. En riktig tjejkompis som man delar allt med. Ibland har jag saknat det och känt avundsjuka. Ibland har jag tänkt att det kanske kommer när man minst anar det. Men jag har folk runt omkring mig som jag upplever är mina vänner, och som bryr sig. Vi hörs av regelbundet.

* Har du intressen?
    Ja, men inga avancerade saker.

*Har du varit kär? 
    Ja, jag ÄR kär

*Har du drömmar? 
    Ja!! Vill bo utomlands en tid, vill ha flera barn, vill gärna fortsätta utbilda mig vid sidan om och byta jobb och ta mig an nya utmaningar så småningom.

• Anonym (vetej)

Gift ja, lycklig för det ibland och ibland vill skiljas.

Barn ja, ett 30 år, prapratar en massa skit hela tiden och hotar begå självmord, envisas vara en evig bebis

Jobb, ja, tack ock lov

Studier också parallelt.

Intressen massor, tiden räcker inte till.

Lycklig, ja om ungen inte hotar med självmord

• Anonym (Lyckan är individuell)

* Har du barn?

* Har du en familj?

* har du vänner?

* Har du intressen?

*Har du varit kär?

*Har du drömmar?

Sambo, bor i villa vi byggt 2009-10.

Har jobb, studerar för nöjes skull vid sidan om arbete.

Inga barn, valt det så.

Har familj och vänner som givetvis betyder mycket.

Intressen är att umgås med nära och kära, laga mat, resa, tränar, läser, shoppar och ibland bara vara.

Har varit kär, är kär.

Utan drömmar dör själen så ja, jag drömmer och utvecklas, lever och lär, andas och älskar, gråter och njuter av det som är livet.

• eslah

*Är du gift? Tillsammans en kille? Nej det tror jag inte att jag har.

* Har du jobb/ studerar du? Jobbar rätt mycket, men jag är kaputtrött.

* Har du barn? Nej tyvärr.

* Har du en familj? Ja jag har en rätt excentrisk sådan.

* har du vänner? Absolut, många sociala kontakter men typ bara två-tre som jag räknar som nära vänner.

* Har du intressen? Självklart men vem orkar med sånt, lat av naturen. Enda jag isåfall får utlopp för numera är musikintresset.

*Har du varit kär? Ja men dock inte med något lyckligt slut.

*Har du drömmar? Ja jag lever på mina drömmar och fantasier. Är en drömmare av rang.

Sedan tycker jag att det är svårt att säga att jag är lycklig, stundvis lyckorus. Men är alldeles för melankoliskt och sarkastiskt lagd så nöjer mig gott och väl med att vara en psykiskt stabil person.

• Anonym

Kan svara ja på alla kriterier ovan och är faktist lycklig för det mesta och försöker hitta de små sakerna att glädjas för. Ibland misslyckas jag och känner mig olycklig men då brukar jag säga till mig själv att skärpa mig och inte fortsätta i en negativ spiral och så får man försöka klättra uppåt så det blir lättare att andas.

• Anonym (Bengt)

Jag har allt det som du punktar upp, kanske är det en viss brist på vänner. Förutom det så har jag ett fint hus och gott om pengar på banken. 

Svävar jag runt på små rosa moln dagligen? Knappast, jag har också en trist vardag, problem som måste lösas, stressigt på jobbet ibland. Men på frågan om jag är lycklig så svarar jag ja.

• Anonym (Lycklig)
    border1 skrev 2014-12-04 15:43:34 följande:

För det första, handlar INTE lycka om att vara så jäkla glad hela tiden. Att vara lycklig handlar inte om njutning: pengar, prylar, etc. Det handlar inte om att ha världens roligaste jobb, 10 ungar och en miljard på banken.

Jag är lycklig. Jag har inga pengar i stort sett, inte en massa prylar. Jag har världens underbaraste pojkvän, jag engagerar mig aktivt i djurs rättigheter, jag har flow när jag syr och läser böcker, jag mediterar. 

Du refererar till vetenskap. Det du missar är att det finns flera forskare som kommit fram till olika vägar till lycka. Några forskningsgrenar visar på att man faktiskt blir lyckligare av mer pengar. Vid en lön upp till 60 000kr/månader( tror jag det var) så ökar personens känsla av lycka av mer pengar. Efter en lön på 60 000kr så börjar dock pengar kvitta för lyckan.

Forskarna är i stort sett överens om att barn inte gör en person lyckligare än någon utan barn när man mäter den självupplevda lyckan. Däremot tror föräldrar ofta ( lustigt nog) att deras självupplevda lycka är större än barnlösas ;) Och enligt några forskningsresultat så blir man lyckligare om man tror att andra har det sämre ( tyvärr)

Jag är lycklig! Och jag går faktiskt runt och är förbannat glad hela tiden ;) Jag är lycklig och njuter varje dag och alla mina pengar och saker gör det möjligt för mig och min make att syssla med våra dyra hobbys. Bara för att du inte har pengar, är glad hela tiden eller njuter konstant så kan du inte säga att vi andra har fel som faktiskt är lyckliga över dessa saker.

Jag älskar att läsa forskning och tycker att det är bra att hålla sig uppdaterad. Men du kan inte peka på en enskild gren och säga att endast deras resultat är rätt.
  • Mario92

Jag vet inte om det bara var riktat till kvinnliga könet men svarar jag med.

*Är du gift? Nej. Men jag vill fria innan nästa sommar.

Hade jobb men ska börja studera till vår för att kunna söka till polisen senare.

* Har du barn?

Nej men vill ha snart.

* Har du en familj?

Ja men saknar min syster jag sällan får träffa.

* har du vänner?

Nej. Har haft så många lömska och fejk vänner att lyckan finner jag i att vara själv mesta delen av tiden eller med flickvännen.

* Har du intressen?

Ja flera!

*Har du varit kär?

Jag är det nu.

*Har du drömmar? Många men som det mesta i världen behöver man $$$ för att göra dem verkliga.

Andra ord skulle jag vilja säga att du kan vara lycklig utan dessa frågor kriterier. Tro på dig själv så kan du göra vad du vill!

Svar på tråden Är DU lycklig? Svara ärligt.