• Anonym (piss liv)

Är DU lycklig? Svara ärligt.

Är du lycklig som människa och svara varför? Vad är lycka för dig och vad gör sig glad här i livet? Varför vill du dessutom leva i den här hemska världen? 

*Är du gift? Tillsammans en kille? 
    * Har du jobb/ studerar du? 
    * Har du barn?
    * Har du en familj?
    * har du vänner? 
    * Har du intressen?
    *Har du varit kär? 
    *Har du drömmar? 

Jag har inget av det jag skrev här ovan. Mår verkligen piss. Vill inte leva. Alla människor är glada, hittat sina drömprinsar, men ingen vill ha mig. :( 

• Svar på tråden Är DU lycklig? Svara ärligt.
  • sextiotalist

Ja, jag mår bra, lever väl inte i något lyckorus, men hittar många ögonblick av vardagslycka, 50+
    Är du gift? Sambo
    * Har du jobb/ studerar du?  aarbetar
    * Har du barn?ja, ett
    * Har du en familj? ja, en egen och en barndomsfamilj
    * har du vänner? ja
    * Har du intressen? jag har saker som intresserar mig
    *Har du varit kär?  ja, varit och är det
    *Har du drömmar?  ja, men realistiska

• margareta88

Har ni någon gång tänk att ni kanske har svår PMS?

Jag har det mesta på listan men tänkte mkt på döden och var ledsen ofta. Fick sedan hjälp med medicinering för att jag har låg progesteronnivå och allt blev mkt bättre.

Jag äter bara halva månaden och min medicin är som för en diabetiker att ta insulin.

Ta er en funderare och se om er nedstämdhet kommer och går, skriv en dagbok och ta kontakt med en läkare, om ni är kvinnor såklart.

Lycka till och ge inte upp!

• Anonym (Hej)

Jag är gift och sambo sen 12 år.Har hus.Min man skulle jag aldrig byta ut och mina barn är underbara.Är inte lycklig helt fast jag har nära vänner.Är arbetslös sen 6 månader,och har tecken på deprission.Har börjat dricka på kvällarna.

• Anonym (Lycklig)

*Är du gift? Ja

* Har du jobb/ studerar du? Jobbar

* Har du barn? Är gravid

* Har du en familj? Ja.

* har du vänner? Ja

* Har du intressen? Ja. Jag spenderar några timmar varje dag på mina intressen som jag faktiskt delar med min man.

*Har du varit kär? Ja. Jag är otroligt kär.

*Har du drömmar? Ja. Men dom är faktiskt uppfyllda allihopa nu. Så jag bara njuter :)

Jag är väldigt lycklig! :D Men jag har kämpat stenhårt för att komma hit. Lyckan ramlar inte bara ner i ens knä utan man måste skapa den och leta efter den. Det tog många år av studier, letande och kämpande för att nå dit jag är idag. Men jag kan nu ärligt säga att de senaste 5 åren har jag varit lycklig hela tiden :) Livet är fantastiskt!

• Anonym (:()

Egentligen vill jag inte leva, jag gör det bara för att min mamma skulle bli ledsen om jag dog.

Jag pluggar men håller på att misslyckas helt med studierna.
    Jag är sjuk och verkar inte kunna bli frisk igen fast jag är ung.
    Jag har inga vänner och har aldrig haft någon.
    Jag har psykiska problem pga att mitt ex bokstavligen torterade mig i flera års tid.
    Jag har en pojkvän men han börjar mer och mer likna mitt ex.
    Jag har ingen familj förutom min mamma som jag inte har bra kontakt med.
    Jag har en lägenhet med i och med att studierna faller ihop så kommer jag bli vräkt nån gång i vår.

Det enda jag har är en del pengar, men den som säger att pengar gör en lycklig vet fan inte vad den pratar om. Jag blir glad tex (inte lycklig) av att träna, något jag inte kan göra pga sjukdom även om jag har råd att köpa gymkort. Det finns ingenting som jag känner att jag blir riktigt lycklig av att göra, någonting som ger mitt liv mening.

• MammAmma

*Är du gift? - Nej, singel.

* Har du jobb/studerar du? - Studerar på högskola.

*Har du barn? - Ja, fyra st.

*Har du en familj? - Ja, träffar dem inte så ofta dock. Ingen kontakt med pappa.

*Har du vänner? - Två st.

*Har du intressen? - Not really, och ingen tid till det ändå.

*Har du varit kär? - Nej, jag har nog inte det, inte på riktigt. Förälskad, ja.

*Har du drömmar? - Jo, det har jag väl...

Nej, jag är inte särskilt lycklig just nu. Känner mig ensam och har lite problem med hälsan. Är även ensam med fyra barn på heltid nästan vilket innebär ganska mycket stress.

• Anonym (absolut)

Jag är väldigt lycklig och dessutom övertygad om att lycka sitter inne i oss och inte i våra omständigheter. Jag är helt säker på att vissa människor tycker att jag borde vara olycklig, och dessutom blir lite provocerade av att jag inte är det för det visar ju att det inte sitter i ytan eller omgivningen om man är lycklig eller inte. Jag är 36 år gammal, bor själv i en hyrestvåa, inga barn eftersom jag aldrig haft någon att skaffa dem med, ordentligt överviktig, inga särskilda intressen. Men har en familj som jag har en bra relation med,ett jobb som jag gillar och vänner som jag trivs med. Och jag är en av de lyckligaste människor jag vet.  

• Anonym (JAAAA!!!!)
    Är du gift? Tillsammans en kille?
    Jag är gift sen många år. Vi har våra kämpigheter men vi har fantastiskt roligt ihop och älskar varandra högt. 

Har du jobb/ studerar du?
    Jag har ett bra jobb som jag trivs med att gå till. Kunde givetvis haft högre lön men då kanske jag inte hade haft trivseln, vad vet jag?

Har du barn?
    Ja. Min stora lycka i livet!

Har du en familj?
    Ja.

Har du vänner?
    Ja. Hinner inte träffa de så mycket som jag skulle vilja och de säger samma sak!  

Har du intressen?
    Ja.

Har du varit kär?
    Ja, både varit och är!

Har du drömmar?
    Ja. Förverkligar en del och njuter av de andra!   

Jag är mycket lycklig. Ibland går livet emot mig men då får man borsta av sig och resa sig igen. Varje person är ansvarig för sin lycka.
    Händelser som man inte kan styra över är alltid tufft i olika utsträckningar för alla människor. 

Ni som behöver stöd när det blir för mycket att bära, tveka inte att söka upp hjälpen.  
  • Anonym (f)

Ja jag är lycklig även om mitt liv inte är perfekt, då jag har en ganska allvarlig kronisk sjukdom. Kan därför bara jobba 50% med ett jobb jag halvtrivs med. Men jag har ett underbart barn och en underbar man.
    Tänker inte så mkt på framtiden eftersom den ändå är så oviss.

• cirkusmusen
    *Är du gift? Tillsammans en kille? Ja, sambo
    * Har du jobb/ studerar du? Jag studerar
    * Har du barn? Nej, vill ha i framtiden, men vill göra en massa annat innan
    * Har du en familj? Ja, om än något dysfunktionell
    * har du vänner? Ja, men på fritiden, inte så många i skolan
    * Har du intressen? Alldeles för många!
    *Har du varit kär? Ja
    *Har du drömmar? Ja, väldigt många olika

Men TS, jag vill säga till dig att även fast jag har allt detta ovan har jag också periodvis känt som du gör. Och det är värre. Att stå på utsidan och se på ens liv som helt perfekt, för så ser det ut utifrån. Men att veta att man ändå är olycklig.

Förut funderade jag mycket kring hur jag kunde ha alla dessa saker och ändå vara deprimerad och inte vilja leva längre. Men det gick över. Sakta men säkert blir livet ljusare. Så kommer det bli för dig med. 

Att vara lycklig är inte dessa saker ovan som jag radat upp. Och alla som har dessa saker är inte alltid lyckliga. Kom ihåg det.
Svar på tråden Är DU lycklig? Svara ärligt.